جزییات افزایش سن بازنشستگی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، طبق مصوبه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت.

جزییات افزایش سن بازنشستگی

خبرنگاران: به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه آنالیز لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه ای به منظور کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه های مختلف افزایش دادند،

بر این اساس: 1. بیمه پردازانی که 28 تا 30 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی شود.

  1. بیمه پردازانی که 25 تا 28 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می شود.

3 . بیمه پردازانی که 20 تا 25 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می شود.

  1. بیمه پردازانی که مطابق قوانین 10 تا 20 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می شود.
  2. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا 10 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می شود.

تبصره 1 ـ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد.

تبصره 2 ـ اصلاحات فوق در قوانین صندوق های بازنشستگی به استثنای صندوق هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (1) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می شود.

تبصره 3 ـ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1684

به "جزییات افزایش سن بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات افزایش سن بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید