دریاچه لزور و چشم اندازهایی که نباید از دست داد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دریاچه لزور یکی از دریاچه های شگفت انگیز با جاذبه های بی نظیر و تماشای است این جزیره دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران و علاقه مندان است و هر ساله گردشگران زیادی ار جاذبه های این منطقه تماشا می نمایند. این دریاچه در فاصله 165 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است این منطقه در رشته کوه های البرز واقع شده است و به علت جذابیت های بی نظیر خود مورد توجه است.

دریاچه لزور و چشم اندازهایی که نباید از دست داد

شما با سفر به این منطقه می توانید به یکی از مرتفع ترین قله های ایران سفر کنید و چشم اندازهای آن را از نزدیک مشاهده کنید پشت این قله های بلند چشم اندازهای خارق العاده ای در انتظار شما هستند معجزه ای که با تماشا آن حیرت خواهید کرد تماشا منظره ها اطراف از ارتفاع 3000 متری هر فردی را به وجد می آورد و موجب حیرت و شگفتی زیادی برای شما خواهد شد. روستایی که در اطراف این دریاچه نیز واقع شده است از چشم اندازهای زیبایی برخوردار است و یکی از تماشای های اطراف این دریاچه محسوب می گردد.

دریاچه لزور را بشناسید:

برای بازدید از این دریاچه تماشای باید از راستا روستایی عبور کنید این روستا که داری طبیعتی زیبا و بکر است از زیبایی های ویژه ای برخوردار می باشد و چشم اندازهای خاصی را به خود اختصاص داده است روستایی با نام همین دریاچه که این دریاچه تماشای در آن واقع شده است طبیعت بکر این روستا از یک سو و امکاناتی که در آن وجود دارد از سوی دیگری موجب می گردد تا گردشگران از زیبایی های آن تماشا نمایند و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر نمایند.

این دریاچه چه امکاناتی دارد؟ گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند می توانند با وجود امکانات رفاهی که برای آن ها در نظر گرفته شده است سرگرمیی ساده و راحت داشته باشند این منطقه دارای امکانات سرگرمیی و توریستی زیادی است سرویس بهداشتی، چشمه و کلبه از امکانات مهم در اطراف این دریاچه هستند برای استفاده از این امکانات باید 150 متر بالاتر از راستا دریاچه را طی کنید.

دشت هایی که در اطراف این دریاچه می بینید بسیار تماشای و بکر هستند به ویژه با وجود چشمه های گوناگون و متعدد از جذابیت های زیادی برخوردار هستند شما با رسیدن به این دشت ها می توانید شاهد چشم اندازهای زیبایی باشید. در راستا صعود به قله های این منطقه نیز می توانید از زیبایی های زیادی تماشا کنید تماشای این منظره ها و چشمه های آب گوارا بسیار محبوبیت دارند.

چگونه به این منطقه سفر کنیم؟

برای سفر به این دریاچه بکر و تماشای باید از راستا جاده تهران به فیروزکوه عبور کنید با خروج از روستای هرانده شما می توانید وارد جاده هراز شوید راستا هراز به فیروزکوه از زیبایی های زیادی برخوردار است با رسیدن به روستای لزور می توانید از چشم اندازهای بسیار ویژه این روستا و دریاچه و چشمه های آن تماشا کنید منظره ها این منطقه به قدری شما را احساسی می نمایند که باید مدت زمان زیادی را صرف گشت و گزار در آن کنید. چراگاه های این منطقه نیز بخش دیگر از جاذبه هایی هستند که از تماشای آن ها لذت خواهید برد چراگاه های این منطقه منظره ها به خصوصی دارند به ویژه با تماشا کندوهای عسل شما می توانید به بکر بودن طبیعت این منطقه پی ببرید.

زیبایی های دریاچه:

این دریاچه از امکانات بسیار زیبایی برخوردار است بسیاری از گردشگران آن را گنجی پنهان در اطراف تهران می دانند بسیاری از گردشگران این دریاچه تماشای را به عنوان سد سیاه نیز می شناسند طبیعت بکر و زیبایی که در اطراف این دریاچه وجود بسیار دوست داشتنی است این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است بسیاری از گردشگران طبیعت این منطقه را همچون منظره ها بکر چهار محال بختیاری می دانند این دریاچه که در روستایی با همین نام واقع شده است دارای زیبایی های خارق العاده ای است.

این روستا یکی از بزرگ ترین روستاهایی است که در اطراف تهران واقع شده است و از توابع فیروزکوه محسوب می گردد فاصله این روستا با روستا های اطراف موجب شده است تا به یکی از منطقه ها توریستی در فیروزکوه تبدیل گردد و از زیبایی های ویژه ای برخوردار باشد این روستا از نواحی اطراف با روستای نشل همسایه است این روستا که از توابع شهر بابل محسوب می گردد یک روستای قدیمی است با چشم اندازهای بسیار تماشای پیشینه تاریخی این روستا بسیار قدیمی است و قدمتی چهارصد ساله دارد امامزاده های تاریخی و قدیمی که در این شهر واقع شده اند به خوبی نشان دهنده قدمت این روستا می باشند.

در راستا رسیدن به این روستا و بازدید از چشم اندازهای دریاچه لزور می توانید از منظره ها بسیار زیبایی تماشا کنید برج نیمه، امامزاده معصوم، قلعه قل دوش، امامزاده خوشنام، پل سنگی و دیگر بناهای تاریخی در این منطقه از جذابیت های زیادی برخوردار هستند و می تواند از مهم ترین مکان های تماشای این روستا باشند. برای سفر به این منطقه امکانات سرگرمیی گوناگونی در نظر گرفته شده است پیاده روی در راستا این منطقه بسیار جذابیت دارد و تجربه های زیادی را برای شما گردشگران به همراه خواهد داشت.

سرگرمیات این دریاچه:

این دریاچه دارای امکانات سرگرمیی و رفاهی گوناگونی است منظره ها زیبا و تماشای در این منطقه از یک سو و از سوی دیگر آب و هوای ملایم و مطبوعی که در این منطقه حاکم است برای گردشگران جذابیت های زیادی دارد. در تابستان ها و فصل های مختلفی از سال این دریاچه مکان مناسبی برای آب تنی کردن و شنا است ماهی گیری و پیاده روی نیز از دیگر امکاناتی است که در این منطقه می توان به آن ها اشاره نمود بسیاری از علاقه مندان از کوهنوردی نیز برای سرگرمی در این منطقه استفاده می نمایند و تجربه های ویژه و بکری را کسب می نمایند. دوچرخه سواری، کوهنوردی، پیاده روی، ماهیگیری و … از مهم ترین سرگرمیات در این منطقه هستند.

دریاچه لزور با وجود چنین امکانات و سرگرمیاتی منطقه ای مناسب برای گشت و گزار است و یکی از مکان های تماشای حومه تهران برای گردشگران محسوب می گردد. بعلاوه در سفر به این منطقه بهتر است از تنگه واشی که یکی از منطقه ها صعب العبور آن است تماشا کنید این تنگه نیز دارای منظره ها تماشای زیادی است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1497

به "دریاچه لزور و چشم اندازهایی که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه لزور و چشم اندازهایی که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید