راهنمای سفر به عمان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، اگر قصد سفر به کشور زیبای عمان را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای سفر به عمان را مطالعه کنید. در این مطلب درباره چگونگی دریافت ویزای عمان، اطلاعات عمومی، هزینه های سفر، بهترین زمان سفر، فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری این کشور صحبت می کنیم.

راهنمای سفر به عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

کشور عمان در جنوب ایران و کنار سواحل خلیج فارس قرار گرفته است. این کشور و به ویژه پایتخت آن مسقط، مملو است از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید. خانه های سفید رنگ مسقط، ساحل بسیار زیبا، شهر سرسبز صلاله و … از مکان های جذابی هستند که در خواهید دید.

جالب است بدانید که عمان زمانی تحت سلطه حکومت های پارسی از جمله هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بوده است. در ادامه با این کشور زیبا بیشتر آشنا می شویم. (بلیط مسقط)

چگونه ویزای عمان بگیریم؟

ویزای عمان از نوع ویزای فرودگاهی می باشد. بدین صورت که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه مدارک به سفارت نیست و مسافران به محض ورود به فرودگاه مسقط، با پرداخت مبلغ 20 الی 25 دلار مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می نمایند. دارندگان این ویزا می توانند تا 7 روز در کشور عما ن اقامت داشته باشند.

البته گفتنی است چنانچه متقاضی بخواهد مدت بیشتری را در کشور عما ن اقامت داشته باشد بایستی قبل از سفر درخواست ویزای خود را به وسیله سفارت این کشور در ایران پیگیری کند.

اطلاعاتی که هرگردشگر قبل از ورود به عمان باید بداند

  • طول پرواز از تهران: حدودا 3 ساعت
  • اختلاف ساعت با ایران: 30 +
  • واحد پول: ریال عمانی
  • زبان رسمی: عربی
  • پیش شماره: 968 +
  • شماره تماس با پلیس، اورژنس و آتشنشانی: 999

آداب، فرهنگ و رسوم مردم عمان

عمان کشوری سلطان نشین در جنوب غربی آسیا است که مردم آن به زبان عربی صحبت می نمایند. البته انگلیسی و هندی نیز زبان های دوم در این کشور به شمار می فرایند. بیش از نیمی از مردم عمان مسلمان بوده و پیرو مذهب اباضیه از قدیمی ترین مذاهب اسلام می باشند. از این رو اعیاد مذهبی مانند فطر و … از مراسم های مهم در این کشور تلقی می شود.

در کشور عمان بیشتر مردان دشداشه یا همان لباس بلند عربی همراه با عمامه بر تن دارند و زنان نیز با لباس های بلند و رنگین دیده می شوند. بعضی از بانوان مسن نیز از روبنده استفاده می نمایند. عمان کشوری مرد سالار است و خانواده در آن جایگاهی ویژه دارد بنابراین در گشت وگذاهای خیابانی قبل از دریافت عکس از آ نها اجازه بگیرید.

برای آغاز برقراری ارتباط به عمانی ها می توانید از کلمه السلام علیکم بهره ببرید. عماتی ها بسیار معاشرتی بوده و دست دادن از مرسوم ترین عادات آن ها می باشد. حتی در بسیاری از موارد برای نشان دادن صمیمیت بیشتر پس از دست دادن بینی یا کونه های طرف مقابل را می بوسند. پس اگر در سفر به عمان با این صحنه روبرو شدید اصلا تعجب نکنید.

هزینه های سفر به عمان

عمان یکی از گران ترین ارزهای جهان را دارد از این رو در مجموع جز مقصدهای گران و البته لوکس برای سفر محسوب می شود. البته در نهایت هزینه های سفر به عمان مقدار زیادی به انتخاب هتل و تفریحات و … بستگی دارد. هزینه اقامت در هتل های 3 ستاره از شبی 200 هزار تومان آغاز شده و این مقدار در هتل های 4 و 5 ستاره به شبی 900 هزار تومان هم می رسد. اما از آنجایی که تمامی هتل ها با استانداردهای بین المللی ساخته شده اند می توئانید به راحتی هتلی مناسب با بودجه سفرتان را انتخاب کنید.

هزینه هر وعده غذا در رستوران های معمولی از 20 هزار تومان آغاز شده و اگر بخواهید یک رستوران لوکس را انتخاب کنید این هزینه تا 100 هزار تومان افزایش پیدا می نماید. اگر هم هوادار غذاهای فست فودی هستید برای هر وعده 20 تا 50 هزار تومان را در نظر بگیرید.

حمل و نقل شهری

تاکسی و اتوبوس دو وسیله حمل و نقل عمومی در شهر مسقط هستند. تاکسی ها به رنگ سفید و نارنجی دیده می شوند و هزینه آن ها به صورت توافقی بین راننده و مسافر معین می شود. ظرفیت تاکسی ها در مسقط مانند ایران 4 نفر است و اگر می خواهید تاکسی را به صورت دربست در اختیار داشته باشید بایستی مبلغ کرایه 3 نفر دیگر را هم پرداخت کنید.

اتوبوس های مسقط هم مانند تاکسی ها رنگ سفید و نارنجی داشته و در تمامی قسمت های شهر ایستگاه دارند. این اتوبوس ها بسیار تمیز و مجهز بوده و مقرون به صرفه تر از تاکسی هستند.

اگر هم خواستید می توانید در طول اقامتتان ماشین اجاره کنید. البته گفتنی است که هزینه اجاره ماشین در مسقط کمی بالاست و هزینه های سفرتان را افزایش می دهد.

بهترین فصل سفر

عما ن کشوری گرمسیری است از این رو تابستان و بهاری گرم و پاییز و زمستانی معتدل دارد. دمای هوا در نیمه اول سال به 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. اما با فرا رسیدن پاییز و زمستان این دما تا 20 درجه کاهش پیدا نموده و هوا برای گشت وگذار و استفاده از سواحل مساعد می شود. از این رو نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به عمان و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این کشور می باشد.

از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

کشور عما ن به لطف همسایگی خلیج فارس دارای سواحلی بسیار زیبا می باشد و داشتن تاریخچه ای پربار نیز بناهای ارزشمندی را در شهرهای آن به یادگار گذاشته است. شهر مسقط به عنوان دروازه ورود به عما ن با ساختمان های سفید رنگ و مجلل، طبیعت بکر و هوایی بسیار تمیز از زیباترین و پرگردشگرترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می رود. در سفر به مسقط از این جاذبه ها دیدن کنید:

  • بندر بسیار زیبای مسقط
  • بازار مطرح
  • مسجد سلطان قابوس
  • خانه اپرای سلطنتی
  • رستوران های مسقط با انواع غذاهای دریایی و بین المللی

شهر ساحلی صلاله بعد از مسقط پربازدیدترین شهر عما ن می باشد. این شهر در فاصله 1 ساعت و 30 دقیقه ای از مسقط واقع شده و ساحلی رویایی با مناظری خارق العاده دارد. خط ساحلی صلاله با درختان نارگیل و موز بلند و سرسبز تزیین شده و چشم اندازی تماشایی را پدید آورده است. پیاده روی در کنار ساحل، دریافت حمام آفتاب و انواع تفریحات مهیج آبی از جاذبه های گردشگری در صلاله هستند.

چند نکته کاربردی

  • پوشش در این کشور آزاد است اما بهتر است به فرهنگ مردم عما ن احترام گذاشته و از پوشش مناسب با محیط بهره ببرید.
  • برای نوشیدن آب از بطری های آب معدنی بهره ببرید.
  • به هیچ عنوان با نام سلطان قابوس شوخی نکنید.
  • در انتخاب غذا ریسک پذیر باشید و تست غذاهای لذیذ عمانی را از دست ندهید.
منبع: ستاره ونک
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 404

به "راهنمای سفر به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید