دلایل ناکامی تیم ملی گلبال ایران در کسب سهمیه پارالمپیک

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی گلبال ایران هفته گذشته در حالی به کار خود در رقابت های قهرمانی آسیا انتها داد که نتوانست سهمیه لازم برای حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست بیاورد.

دلایل ناکامی تیم ملی گلبال ایران در کسب سهمیه پارالمپیک

ملی پوشان گلبال ایران در جریان این مسابقات که به میزبانی ژاپن برگزار گردید از مجموع 8 ملاقات برگزار گردیده در مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال پیروز به کسب 6 برد شدند و نتیجه 2 ملاقات را هم واگذار کردند. اندونزی، تایلند، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن (2 بار) تیم هایی بودند که شاگردان مهدی نباتی پیروز به شکست آنها شدند.

هر دو باخت تیم ملی گلبال ایران مقابل چین رقم خورد. این تیم بعد از واگذاری نتیجه ملاقات برابر چین در مرحله مقدماتی، در ملاقات نهایی هم مقابل این تیم با نتیجه 10 بر صفر باخت و در رده دوم آسیا ایستاد اما از کسب سهمیه پارالمپیک بازماند چراکه تنها تیم قهرمان از آسیا صاحب این سهمیه می گردد.

بدین ترتیب گلبال ایران که برای پارالمپیک 2016 ریو هم به دلیل باخت به چین پیروز به کسب سهمیه نشد برای دومین دوره متوالی در بازی های پارالمپیک غایب خواهد بود. سرمربی تیم ملی گلبال می گوید نداشتن بازی های تدارکاتی کافی، سرماخوردگی بازیکنان و البته لحاظ کردن حداقل سهمیه برای قاره آسیا عوامل تاثیرگذار در این ناکامی بود که عنوان نایب قهرمانی را هم بی ارزش کرد.

مهدی نباتی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به آنچه مانع از نتیجه گیری تیم ملی گلبال به لحاظ کسب سهمیه پارالمپیک شد، گفت: ما در حالی در مسابقات شرکت کردیم که حتی یک ملاقات تدارکاتی خارجی هم نداشتیم. از مردادماه تمرینات مان را شروع کردیم، طی این مدت تنها با تیم های قزوین و اصفهان به عنوان حریف تدارکاتی ملاقات داشتیم. البته متقاضی ملاقات با تیم های خارجی یا حضور در تورنمنت های بین المللی بودیم اما به خاطر مسائل و محدودیت های اقتصادی با درخواست مان موافقت نشد.

وی توضیح داد: این در حالی است که در جریان مسابقات با تیم هایی روبرو شدیم که هر یک تدارکات کامل و کافی داشتند با این حال به جز چین پیروز به شکست همه آنها شدیم. مقابل چین هم در مرحله مقدماتی تنها با سه اختلاف گل باختیم اما در ملاقات نهایی شکست سنگینی متحمل شدیم چراکه بدن بازیکنان کلاملا تحلیل رفته بود. دلیل هم نداشتن تدارکات کافی بود.

سرمربی تیم ملی گلبال تاکید نمود: البته عامل دیگری که در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار شد، سرماخوردگی آنها بود. در جریان اردوها تا حدی با این مسئله روبرو بودیم. در جریان مسابقات هم سرماخوردگی یک نفر باعث مبتلا شدن چند نفر دیگر شد.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه پارالمپیک برای قاره آسیا تنها به تیم قهرمان قاره اختصاص پیدا می کرد، گفت: در رشته هایی مانند بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته، قاره آسیا سه سهمیه برای پارالمپیک دارد اما در گلبال و برای مشخص ترکیب 10 تیم حاضر در پارالمپیک تنها یک سهمیه به آسیا تعلق می گیرد. این هم از بدشانسی ما بود که به فینال رسیدیم اما به خاطر باخت در این مرحله از کسب بازماندیدیم.

نباتی تاکید نمود: ناکامی در کسب سهمیه پارالمپیک باعث بی ارزش شدن مقام نایب قهرمانی تیم ملی گلبال شد در حالیکه این عنوان ارزش زیادی دارد. ما تیم های بزرگی را از پیش رو برداشتیم تا به فینال رسیدیم. اگر قاره آسیا در رقابت های گلبال پارالمپیک صندلی بهتری داشت امروز ما هم پارالمپیکی بودیم.

سرمربی تیم ملی گلبال در انتها گفت: اگر می خواهیم گلبال در دوره آینده بازی های پارالمپیک حضور داشته باشد باید کمبودهایی که تا به امروز وجود داشته را رفع کنیم. از همین سال جاری و نهایتا از اوایل سال آینده آماده سازی تیم را شروع کنیم و حتی المقدور ملاقاتهای تدارکاتی لازم را هم پیش بینی کنیم تا تیم ملی بدون کمبود در رقابت های گزینشی شرکت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 3

به "دلایل ناکامی تیم ملی گلبال ایران در کسب سهمیه پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ناکامی تیم ملی گلبال ایران در کسب سهمیه پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید