دوره انتقالی در مصر نباید بیش از یکسال به طول انجامد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران: رئیس حزب الموتمر مصر با اشاره به حوادث اطراف ساختمان گارد ریاست جمهوری این کشور بر مخالفت با خشونت از سوی هر گروهی که باشد، تاکید نمود.

دوره انتقالی در مصر نباید بیش از یکسال به طول انجامد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه الیوم السابع، عمرو موسی از اقدامات تنش زای گروه اخوان المسلمین که منجر به کشته شدن تعدادی از آنها در اطراف مراکز نظامی شد انتقاد کرد و ارتش را حامی همه گروه ها دانست.

رئیس حزب الموتمر مصر بیان نمود: کسانی که تظاهر کنندگان را به مقابل ساختمان گارد ریاست جمهوری فرستادند و سبب کشته شدن آنها شدند، قاتل هستند.

عمرو موسی درباره تاثیر حوادث گارد ریاست جمهوری بر فرایند تشکیل دولت انتقالی در مصر اضافه نمود: ظرف آینده نزدیک دولت انتقالی تشکیل خواهد شد تا اداره مصر در این دوره بر عهده بگیرد.

رئیس حزب الموتمر گفت: جبهه نجات ملی مصر از نقشه راه اعلام شده از سوی عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصر شامل انتخاب رئیس دادگاه عالی قانون اساسی به عنوان رئیس جمهوری موقت و تشکیل دولت مدنی حمایت می نماید.

وی گفت: ما ترجیح می دهیم که یک نخست وزیر با پیشینه مالی قوی انتخاب گردد و کمیته تدوین قانون اساسی و کمیته عالی منافع ملی تشکیل و پس از آن انتخابات پارلمانی برگزار گردد.

عمرو موسی بیان نمود: مدت زمان دوره انتقالی از راه مصاحبه تعیین می گردد و من معتقدم که طول دوره انتقالی از یک سال بیشتر نباید به درازا بیانجامد هر چند که محمد البرادعی بر این باور است که طول این دوره دو ساله خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 372

به "دوره انتقالی در مصر نباید بیش از یکسال به طول انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره انتقالی در مصر نباید بیش از یکسال به طول انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید