ساچی: مسی؟ هیچگاه بازیکنی تأثیرگذار به اندازه مارادونا ندیده ام

به گزارش بی نهایت اس ام اس، سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا و میلان می گوید مسی فاقد شخصیتی است که دیه گو مارادونا داشت.

ساچی: مسی؟ هیچگاه بازیکنی تأثیرگذار به اندازه مارادونا ندیده ام

به گزارش خبرنگاران، لیونل مسی که از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می گردد و عناوین قهرمانی زیادی با بارسلونا کسب نموده، تا کنون پنج عنوان توپ طلا یا همان عنوان بهترین بازیکن دنیا را از آن خود نموده، اما سرمربی پیشین میلان و تیم ملی ایتالیا بر این باور است که مارادونا در سطحی دیگر بود.

آریگو ساچی به روزنامه ناسیون آرژانتین گفت: مسی در حال حاضر بهترین بازیکن دنیا است، اما او فاقد شخصیتی است که مارادونا داشت. دیه گو هر جایی می توانست بازی کند و در اسپانیا و ایتالیا تفاوت ها را رقم زد. مارادونا و آلفردو دی استفانو بزرگترین فوتبالیست های تاریخ آرژانتین هستند. بازی مقابل مارادونا بدترین اتفاقی بود که می توانست برای یک بازیکن رخ دهد. هیچگاه بازیکنی شبیه به او ندیدم. دیه گو از هیچ، خلق موقعیت می کرد.

وی اضافه نمود: یکبار که با میلان مقابل ناپولی بازی داشتیم، کاملاً بازی را تحت کنترل خود داشتیم که ناگهان توپ دست مارادونا افتاد و او با حرکت خود دو بازیکن ما را جا گذاشت و یک موقعیت خوب برای کارکا خلق و او هم توپ را تبدیل به گل کرد و نتیجه یک بر صفر به سود ناپولی شد. هیچگاه بازیکنی تأثیرگذار به اندازه مارادونا ندیده ام.

یکی از انتقادهایی که به مسی می گردد این است که علیرغم پیروزیت در تیم باشگاهی اش، در تیم ملی آرژانتین پیروز نبوده است، این در حالی است که مارادونا در جام دنیای 1986 نقش بسزایی در قهرمانی آلبی سلسته داشت.

ساچی که موافق این مقایسه نیست، گفت: آرژانتین پتانسیل قهرمانی را دارد، اما مسی نمی تواند به تنهایی قفل ناکامی این تیم را بشکند. آرژانتین برنامه بازی مشخصی ندارد. به هر حال هیچگاه نمی گردد تنها روی یک بازیکن حساب بازی کرد. یکبار به سیلویو برلوسکونی گفتم که بدون فیلمنامه خوب، حتی با بهترین هنرپیشه ها از جمله رابرت دنیرو، جک نیکولسن و جورج کلونی هم نمی گردد یک فیلم را نجات داد.

سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا و میلان گفت: فوتبال هم به همین شکل است. شما احتیاج به 11 بازیکن فوق العاده با انگیزه احتیاج دارید که واقعاً بخواهند برای تیم بازی نمایند و البته یک مربی که فلسفه روشن و واضحی داشته باشد. آرژانتین همواره جزو مدعیان قهرمانی بوده، اما شاید احتیاج به اتحاد بیشتر و روحیه تیمی بیشتری دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 74

به "ساچی: مسی؟ هیچگاه بازیکنی تأثیرگذار به اندازه مارادونا ندیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساچی: مسی؟ هیچگاه بازیکنی تأثیرگذار به اندازه مارادونا ندیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید