سنندج به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران راه یافت

به گزارش بی نهایت اس ام اس، عبیدالله رستمی به خبرنگار خبرنگاران در کردستان اظهار کرد: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران در زمستان 1399 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد.

سنندج به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران راه یافت

وی با اشاره به شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران مطرح نمود: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه 191 شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که 36 شهر جواز شرکت در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه سنندج از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران است، اضافه نمود: پیشینه تاریخی کتاب در کردستان و شهر سنندج بسیار زیاد است و این شهر ظرفیت کسب این عنوا را دارد.

رستمی بعلاوه ادامه داد: در بیشتر مساجد کردستان در کنار فعالیت های دینی و مذهبی، مدارسی به منظور تدریس علوم دینی تاسیس شده بود و همین رویه هنوز در سطح مساجد برقرار است.

وی اضافه نمود: مردم این استان از طرح های فصلی کتاب، استقبال بی نظیری نموده اند و در هر دوره ، استان از نظر شاخص خرید کتاب جزو 10 استان برتر بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآوری کرد: در داوری مرحله نیمه نهایی 5 شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت و در مرحله نهایی هم یک شهر به عنوان هفتمین مرکز کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد که امیدواریم سال جاری کسب این عنوان به شهر سنندج برسد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1234

به "سنندج به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید