قصر وکیو؛از زیباترین بناهای تاریخی فلورانس

به گزارش بی نهایت اس ام اس، فلورانس شهری زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا در شمال ایتالیا است. هنگامی که از سفر به ایتالیا صحبت می گردد، فلورانس از جاهایی است که دیدن آن حتماً باید جزء برنامه سفرتان قرار گیرد.

قصر وکیو؛از زیباترین بناهای تاریخی فلورانس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

یکی از مکانهای جالب و تاریخی قصر وِکیو (Palazzo Vecchio) است که شما میتوانید با دیدن آن با سه دوره تاریخی مختلف از هنر ایتالیا یعنی دوره رومی ها، قرون وسطی و رنسانس آشنا شوید.

تاریخچه قصر وکیو

شهر فلورانس بین سال های 1865 تا 1871 میلادی بعنوان پایتخت کشور ایتالیا انتخاب گشت و قصر وکیو هم پایگاه حکومت به حساب می آمد. امروزه کاخ وکیو، یک موزه را هم دربرمی گیرد که میتوانید از آثار آن بازدید کنید.

قصر وکیو مشرف به میدان پیازا دلا سینیوریا است. این کاخ در قرن 13 میلادی ساخته شده و مدت ها تحت مالکیت خانواده های قدرتمند ایتالیایی مثل مدیچی بوده و در سال 1872 قسمتی از آن بعنوان موزه و قسمتی هم بعنوان ساختمان شهرداری به کار گرفته شد. بنای قصر وکیو با آثار هنری بیشمار آن از نقاشی های دیواری گرفته تامجسمه ها، سقف های نقاشی شده، دیوارهای حکاکی و پرده های منقش که تصاویر حوادث تاریخی و کتاب مقدس را بازگو میکند هر تماشاگری را سرمست خواهد نمود.

کل بنای قصر وکیو روی ساختمان تئاتر قدیمی فلورنتینا، که عمر آن به قرن اول میلادی باز میگردد، بنا شده است. بقایای خرابه های آن در زیر زمین این قصر هم چنان وجود دارد. برای بازدید از این محل، ضروری است که بلیط جدایی که قیمت آن چهار یورو می گردد، تهیه کرد. در غیر این صورت، میتوان بلیط ترکیبی خریداری نمود که هم شامل بازدید از قصر وکیو و هم سایت باستان شناسی پیرامون آن می گردد.

قصر وکیو شکل امروزی خود را به اندازه زیادی مدیون بازسازی ها و مرمتهای بسیار گسترده تزئینات داخلی خود در سال 1540 میلادی است. این زمان مقارن است با دوره مالکیت دوک کاسیمو و همسرش الئونورا که تصمیم گرفتند تا از قصر برای سکونت گاه خویش استفاده نمایند. محل دادگاه موسوم به مدیسی به قصر وکیو تبدیل شد. این تغییرات اتاق های پر پیچ و خم اداری، سکونت گاه، تراس و حیاط های چشم نوازی را شامل می شد. کار تزیین و نقاشی تمام این اتاق ها به گونه بسیار تحسن برانگیزی از طریق میشل آنجلو، گیرگیو واساری و دوناتلی انجام گرفته است.

دیوارهای کاخ وکیو، سنگ نوشته ها و حکاکی های زیادی را شامل می گردد و نشان های خانوادگی نمای این کاخ هم فلورانس زمان قرون وسطی را در قالب نماد به نمایش می گذارد.

مهم ترین اتاق کاخ وکیو

سالن پانصد (Hall of the Five- hundred)، در سال 1494 میلادی ساخته شده و عظیمترین و مهم ترین اتاق کاخ وکیو از نظر هنری و تاریخی به حساب می آید. این اتاق، 54 متر طول و 23 متر عرض دارد و ارتفاع آن به 18 متر می رسد. قاب های مستطیل شکل سقف این سالن، دیوارنگاری های عظیم، مجسمه های شکوهمند و دکور طلایی رنگ آن، نمایی اعجاب آمیز به وجود می آورَد و بازدیدنمایندگان را از دیدن این میزان دقت در جزئیات و زیبایی در بهت فرو می برد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 342

به "قصر وکیو؛از زیباترین بناهای تاریخی فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر وکیو؛از زیباترین بناهای تاریخی فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید