زیباترین مکان ها از دوران روم باستان ، بخش دوم

به گزارش بی نهایت اس ام اس، امپراتوری روم، یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین امپراتوری های تاریخ به شمار می رود. این امپراتوری در منطقه ها مختلفی از اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه حکومت نموده است. میراث این امپراتوری به وسیله بناهای باستانی آن دوران برای ما به جا مانده اند.

زیباترین مکان ها از دوران روم باستان ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین مکان ها از دوران روم باستان را به شما معرفی کنیم.

پورتا نیگرا، تریر، آلمان

Porta Nigra, Trier, Germany

بزرگ ترین دروازه رومی به جا مانده تا به امروز در شمال آلپ، پورتا نیگرا است که قدمت آن به حدود سال 170 پس از میلاد باز می گردد. این سازه در تریر کشور آلمان قرار گرفته و یکی از چهار دروازه ای بوده که پیرامون این شهر رومی قرار داشته است. این دروازه به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

دیوار هادریان، انگلیس

Hadrians Wall, England, UK

دیوار هاردیان، یکی از مهم ترین مکان های تاریخی در بریتانیا به شمار می رود که از ساحل تا ساحل ادامه دارد و از سه بخش کشور بریتانیا عبور می نماید. این مکان به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده و حدود 118 کیلومتر طول دارد و قدمت آن به سال 120 پس از میلاد باز می گردد. این دیوار به دستور امپراتور هادریان و برای حفاظت از مرز شمال غربی امپراتوری روم ساخته شده است. ساخت دیوار حدود شش سال به طول انجامیده است.

خرابه های جرش، جرش، اردن

The Ruins of Jerash, Jerash, Jordan

شهر جرش در اردن، زمانی یک شهر پر جنب و جوش بوده که متعلق به امپراتوری روم بوده است. این شهر برای هزاران سال در زیر شن های روان دفن بوده است. امروزه، این شهر یکی از شهرهای رومی در سرتاسر دنیا به شمار می رود که به خوبی حفظ شده است. از جمله آثار باستانی این مکان می توان ویرانه های معبد آرتمیس و طاق هادریان را نام برد.

آبراه والنس، استانبول، ترکیه

Valens Aqueduct, Istanbul, Turkey

یکی دیگر از آثار باستانی رومی در خاورمیانه را می توان در شهر استانبول پیدا کرد. این آبراه برای تامین آب شهر و به دستور کنستانتین اول در سال 330 پس از میلاد ساخته شده است. ساخت این آبراه حدود بیست و هشت سال به طول انجامیده است. این آبراه حدود 920 متر طول داشته است.

پون دو گار، فرانسه

Pont du Gard, Vers-Pont-du-Gard, France

آبراه پون دو گار با قدمتی دو هزار ساله، نشانه ای از نبوغ مهندسی رومیان بوده است. این آبراه بین سال های 40 تا 60 پس از میلاد ساخته شده است. این آبراه برای انتقال آب به نزدیکی شهر نیمز ساخته شده و تا قرن ششم میلادی، به این وظیفه خود پایبند بوده است. این آبراه روی رودخانه گاردون قرار گرفته و حدود 49 متر ارتفاع دارد و یکی از قدیمی ترین پل های دنیا محسوب می گردد.

پومپی، کامپنیا، ایتالیا

Pompeii, Campania, Italy

پومپی زمانی حدود بیست هزار نفر را در درون خود جای داده و دارای مکان های مختلفی بوده است. این شهر در دامنه کوهی آتشفشانی به نام وسوویوس قرار داشته و در سال 79 پس از میلاد، این آتشفشان فوران نموده و این شهر را از بین برده است. امروزه، گردشگران و مسافران می توانند آثار باستانی به جای مانده از این شهر را مشاهده کنند.

محراب آگوستن پیس، روم، ایتالیا

Altar of the Augustan Peace, Rome, Italy

این محراب به طور کامل از سنگ مرمر ایتالیایی شکل گرفته و در سال 13 تا 9 پیش از میلاد مسیح و برای بزرگداشت بازگشت ایمن امپراتور آگوستوس پس از سه سال جنگ ساخته شده است. این مکان با کتیبه ها و دست نوشته های مختلفی تزئین شده است. این محراب اکنون در درون موزه آرا پاسیس در شهر روم قرار گرفته است.

تئاتر رومی مریدا، اسپانیا

Roman Theatre of Mérida, Extremadura, Spain

این تئاتر به وسیله آگریپا، داماد امپراتور آگوستوس در بین سال های 16 تا 15 پیش از میلاد ساخته شده است. این مکان، زمانی محل سرزنده ای برای موسیقی و هنر بوده و محل این سازه به نحوی انتخاب شده تا اکوی خوبی داشته باشد. این تئاتر حدود سه هزار نفر گنجایش دارد که حتی با معیارهای امروزی نیز فوق العاده است.

طاق کنستانتین، روم، ایتالیا

Arch of Constantine, Rome, Italy

یکی دیگر از منظره ها گردشگری شهر روم، طاق کنستانتین است که یک بنای باستانی زیبا است که در سال 315 پس از میلاد ساخته شده و به مناسبت پیروزی امپراتور کنستانتین در یک نبرد بوده است. این طاق، یکی از بزرگترین طاق های نوع خود در دنیا است. امروزه، گردشگران و مسافران می توانند این شاهکار معماری را مشاهده کنند.

آمفی تئاتر اودئون هرودس آتیکوس، آتن، روم

Odeon of Herodes Atticus, Athens, Greece

قلب یونان باستان، شهر آتن است که سرشار از تاریخ است. در این مکان، بعضی از آثار باستانی رومی نیز قرار دارند که یکی از آن ها، این آمفی تئاتر است. قدمت این آمفی تئاتر به سال 160 پس از میلاد باز می گردد و این سازه در زیر پای آکروپولیس قرار گرفته است. این مکان، محلی برای موسیقی و هنر بوده و امروزه، گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

راه آپیان، جنوب ایتالیا

Appian Way, southeast Italy

راه آپیان، راهی باستانی است که باور بر این است که اولین بزرگراه اروپا محسوب می گردد و روم را به کوپوآ در جنوب ایتالیا متصل می نموده است. این راستا حدود 482 کیلومتر طول داشته است و سفر در آن، پنج روز به طول می انجامیده است. اولین آجرهای این راه در سال 312 پیش از میلاد گذاشته شده و ساخت آن سال ها طول کشیده است.

ستون مارکوس اورلیوس، روم، ایتالیا

Column of Marcus Aurelius, Rome, Italy

این ستون یکی از برترین سازه های یادبود در سرتاسر دنیا به شمار می رود. این ستون که در قلب روم قرار گرفته، به امپراتور مارکوس اورلیوس اختصاص یافته و در سال 180 پس از میلاد شکل گرفته است. این ستون، شامل کنده کاری هایی از پیروزی های این امپراتور است. ارتفاع ستون به 39 متر می رسد و از سنگ های سفید مرمر شکل گرفته و چندین مرتبه مورد بازسازی قرار گرفته است.

کلوسئوم، روم، ایتالیا

Colosseum, Rome, Italy

نمادین بنای رومی در سرتاسر دنیا، کلوسئوم است که در قرن اول پس از میلاد ساخته شده است. این مکان به عنوان محل برگزاری مسابقات گلادیاتوری استفاده می شده است. این مکان، همچنان پر بازدیدترین مکان باستانی در ایتالیا است و نمادی از قدرت و افتخار امپراتوری روم به شمار می رود.

آبراه سگوویا، سگوویا، اسپانیا

Segovia Aqueduct, Segovia, Spain

با اینکه این آبراه بسیار زیبا و تماشایی است اما احتمالا شما در خصوص آن چیزی نشنیده اید. این مکان را می توان برترین آبراه دوران روم دانست که حدود چهارده کیلومتر طول دارد و در قرن اول پس از میلاد ساخته شده است. این آبراه در سال 1985 به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1505

به "زیباترین مکان ها از دوران روم باستان ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مکان ها از دوران روم باستان ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید