لوسید Air به عنوان بهترین خودروی بازار آمریکا در سال 2022 انتخاب شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، انتها انتظارها به انتها رسید و مجله معروف و پرسابقه موتورترند آمریکا، به رسم هر ساله، خودروی منتخب سال 2022 میلادی را از بین 24 فینالیست نهایی انتخاب کرد.

لوسید Air به عنوان بهترین خودروی بازار آمریکا در سال 2022 انتخاب شد

سدان لوسید Air به عنوان یک خودرو کاملاً نو و تمام الکتریکی با شکست دادن 24 رقیب جدی خود که همگی از برندهای صاحب نام صنعت خودروسازی دنیا محسوب می شوند، برنده جایزه خودروی سال 2022 موتورترند شد.

این شاید اولین باری است که اولین محصول برقی از یک برند تازه تاسیس خودرویی پیروز به کسب جایزه فوق می گردد. بعلاوه، نشان دهنده پیروزیت تیم های طراحی، مهندسی و فراوری یک شرکت تازه تاسیس خودرویی است که توانسته اند در رقابتی مهم به چنین جایزه ای دست یابند، جایزه ای که یکبار نیز در سال 2013 به تسلا مدل S تعلق گرفت.

نمای جلو لوسید Air

نمای جلو لوسید Air

نمای جانبی لوسید Air

قبلی 1 از 3 بعدی

در انتخاب خودروی سال موتورترند که جمعی از زبده ترین کارشناسان و نویسندگان حوزه خودروی این نشریه حضور دارند، شش معیار مهم و کلیدی مد نظر بوده است:

  • کارایی
  • ارزش کلی
  • پیشرفت در طراحی
  • رجحان مهندسی
  • ایمنی
  • و عملکرد

با این حال، بد نیست بدانید در کنار LUCID، رقبای مطرحی از مرسدس بنز EQS و پورشه تایکان تا مدل های پایین تر همچون مرسدس بنز کلاس S یا هوندا سیویک نیز حضور داشته اند.

به نظر می رسد فاکتور مالی و کارآمدی مناسب از مهم ترین مواردی بوده که کارشناسان موتورترند در انتخاب سال جاری خود مد نظر داشته اند، زیرا Lucid Air یکی از کارآمدترین خودروها در مصرف حداقل انرژی معادل 4.6 مایل در هر کیلو وات ساعت EPA (نسخه گرند تورینگ) و 4.4 مایل در هر کیلووات ساعت EPA (محدوده محدود نسخه دریم) بوده که با باتری های 118 کیلووات ساعت (نسخه Dream) این امکان را به شما می دهد تا بر اساس استانداردهای پیمایشی EPA با یک بار شارژ به بردی معادل 837 کیلومتر برسید.

نمای روبه رو لوسید Air

نمای عقب لوسید Air

نمای داخل لوسید Air

قبلی 1 از 3 بعدی

نکته مهم دیگر که در لوسید ایر توانست نظر کارشناسان موتورترند را به خود جلب کند، طراحی هماهنگ و به دور از پیچیدگی ظاهری و کابین این خودرو بوده، نکته ای که در رقیب مدرن و صاحب نام لوسید یعنی مرسدس EQS تقریبا کمتر دیده می گردد چرا که علاوه بر شلوغی بیش از حد داشبورد در نسخه فول آپشن EQS، طراحی بدنه آن بشدت مورد نقد نهاده شده بود؛ ضمن آنکه از نظر قیمتی نیز بعد از لوسید نهاده شد.

کیفیت ساخت و مونتاژ فوق العاده لوسید علی رغم تازه کار بودنش در مقایسه با رقبای قدیمی بهمراه راحتی فضای کابین از جمله دیگر فاکتورهای مثبت قابل توجه در این خودرو بوده است.با انتخاب لوسید به عنوان خودرو سال ایالات متحده در سال 2022 به وسیله مجله موتورترند، پرونده سال جاری (COTY خودرو سال) بسته شد و بدون شک، مدیران و اعضای تیم طراحی و فراوری لوسید از این انتخاب به شدت خشنود و شگفت زده شده اند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1490

به "لوسید Air به عنوان بهترین خودروی بازار آمریکا در سال 2022 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوسید Air به عنوان بهترین خودروی بازار آمریکا در سال 2022 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید