بازسازی خانه: بازسازی 120 قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از بازسازی 120 قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان اطلاع داد.

بازسازی خانه: بازسازی 120 قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز شنبه 8 آبان ماه 1400 ضمن اعلام این خبر گفت: در کنار بازسازی و حفاظت از بناها و مکان های تاریخی غیرمنقول، بازسازی اشیا تاریخی و فرهنگی منقول نیز همیشه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و هرساله بر اساس نیازها و آنالیز های کارشناسی، تعدادی از این اشیا ترمیم می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ادامه داد: 120 قلم از آثار منقول عمدتاً فلزی متعلق به موزه آذربایجان که اغلب در حفاری های سال های اخیر کشف شده بود، با تخصیص اعتبار لازم و با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی استان، به وسیله بخش خصوصی مورد اقدامات حفاظتی و بازسازیی قرار گرفتند.

او ادامه داد: اشیای تاریخی بعد از انجام پایش و اولویت بندی به وسیله متخصصان بازسازی و طی مراحل قانونی، آنالیز مقدار و نوع آسیب، مراحل بازسازی ازجمله شناسایی مقدار خوردگی و رسوبات، مواد به کار گرفته با هدف پاک سازی، نمک زدایی، استحکام بخشی، کنترل، بازسازی و در مرحله آخر تثبیت نهایی اشیا انجام می گردد.

حمزه زاده گفت: این آثار عمدتاً طی سال های اخیر، از حفاری های علمی باستان شناسی انجام یافته در سطح استان به دست آمده و اغلب دارای آلودگی های محیطی، آثار خوردگی فعال، شکستگی و …. بودند که با شناسایی و آسیب شناسی آن ها با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان به وسیله بخش خصوصی مورد اقدامات حفاظتی و بازسازیی قرار گرفتند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1258

به "بازسازی خانه: بازسازی 120 قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی 120 قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید