مقاله: ترکیبات محصولات مراقبتی پوست خود را بشناسید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شاید به نظر غیرعادی برسد که می توان همه اسیدها را با هم ترکیب کرد و آیا بعد از آن پوست دچار آسیب نمی شود؟ غلظت های پایین از انواع آلفاهیدروکسی اسید و یا حتی بتا هیدروکسی اسید برای لایه برداری بیشتر می توانند با هم استفاده شوند. گلیکولیم اسید و لاکتیک اسید دو ترکیبی هستند که با دیگر اسیدهایی مانند سالیسیلیک اسید و مالیک اسید برای لایه برداری به کار می روند.

مقاله: ترکیبات محصولات مراقبتی پوست خود را بشناسید

ممکن است هرگز به این نکته فکر ننموده باشید که نور خورشید با تعداد زیادی از آنتی بیوتیک ها که شامل تتراسایکلین، مینوسایکلین، دوکسی سایکلین و باکتریم (سولفا) هستند، فعل و انفعالات ایجاد می نماید. همچنین اگر آکوتان که یک نوع قوی از ویتامین آ است (رتین آ از آن مشتق می شود) را زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، مصرف کنید می تواند عامل سوختگی و حساسیت های آفتاب شود. در حالی که کرم های ضد آفتاب می توانند تا حدودی از آسیب جلوگیری نمایند، ولی گاهی این آسیب در زمان آفتاب شدید است، پس بهترین راه چاره این است که مراقب باشید و در زیر آفتاب از این ترکیبات استفاده نکنید.

رتینول ماده ای است که در اصطلاح آن را به نام معجزه ضد پیری و هیدروکسی اسید را به نام ضد چروک می شناسند که می تواند برای از بین بردن چروک به درمان پوست یاری کند. برای اینکه اهداف مشابه این دو ترکیب سریع تر انجام شود و بیشتر به جایگزینی سلول های پوستی یاری نمایند، نباید آنها را با هم ترکیب کرد. باید این نکته را نیز ذکر کرد که هر کدام از این ترکیبات دارای عوارض آزار دهنده ای هستند که در صورت ترکیب شدن شدیدتر می شوند. این مواد به صورت تنها برای پوست شما سنگین و سخت هستند و زمانی که آنها را با هم بهره ببرید، زیان بیشتری به پوست می رساند.

منبع مقاله: ترکیبات محصولات مراقبتی پوست خود را بشناسید

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1291

به "مقاله: ترکیبات محصولات مراقبتی پوست خود را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ترکیبات محصولات مراقبتی پوست خود را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید