مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2) و فولکس گلف GTI

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معمولاً رقبای خودروهای وارداتی بین خودشان است و در میان خودروهای داخلی رقیب هم سطحی برایشان نمی توان در نظر گرفت. البته خودروهای چینی را باید استثنای این قانون دانست. دراین بین، معمولاً خودروهای اروپایی رقبای بهتری برای هم هستند، چون معمولاً در یک سطح قیمت و کیفیت واقع شده است. اپل آسترا هاچ بک چه در دهه 70 شمسی و چه در مدل های نو، رقیبی ثابت به نام فولکس واگن گلف در ایران دارد که در دنیا نیز رقابت پایاپایی بین شان در جریان است. این دو خودرو همیشه علامت سؤالی برای مشتریان ایجاد می نماید که کدام را بخرند. در این مقاله، ما به مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2) و فولکس گلف GTI می پردازیم.

مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2) و فولکس گلف GTI

مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2)

اولین خودرویی که ما در مقایسه اپل آسترا هاچ بک به آن می پردازیم، فولکس گلف نسل دوم (MK2) است. فولکس گلف هاچ بکی آلمانی است که از بدو تولد در سال 1970 به عنوان خودرویی مالی به بازار دنیا معرفی گردید. این مهم چنان در قیمت گذاری از سوی کمپانی موردتوجه قرار گرفته بود که حتی با وجود تعرفه های زیاد واردات خودرو به کشورمان همچنان فولکس واگن های گلف در ایران قیمت مناسبی داشت.

نمونه های واردشده به کشور در سال های دهه 70 شمسی بیشتر مربوط به نسل دوم این خودرو بود که با دو حجم متفاوت 1.6 و 1.8 لیتر به بازار آمد. البته نمونه هایی از نسل اول نیز عرضه شد، اما اکنون مقایسه فوق را با نمونه نسل دوم 1.6 لیتری انجام می دهیم.

اپل آسترا هاچ بک 2014 از نمای جلو

اپل آسترا هاچ بک 1994 از نمای جلو

قبلی 1 از 2 بعدی

در بخش طراحی و بدنه باید گفت چون که طراحی اولیه گلف به 1970 باز می گردد و نسل دوم فراوریشده در 1990 نیز تغییر ظاهری چندانی نداشته است، ظاهر آسترا هاچ بک 1994 در زمان خود به روزتر و مجذوب کننده تر بود . در حال حاضر گلف 1992 در کشور به عنوان خودرویی کلاسیک موردتوجه خودروبازان است.

در بخش مشخصات فنی گلف از موتوری 1.6 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ بهره می برد که توان فراوری 75 اسب بخار را دارد و حداکثر سرعتش 167 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو که در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین می سوزاند، شتاب صفر تا صد 11 ثانیه ای دارد و با جعبه دنده ای 4 سرعته دستی کنترل می گردد.

درمقابل، آسترا هاچ بک موتوری 1.4 لیتری با توان فراوری 82 اسب بخار و سقف سرعت 175 کیلومتر دارد. شتاب صفر تا صد آسترا نیز 11 ثانیه و مصرف سوختش 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. آسترا جعبه دنده ای 5 سرعته دستی دارد. بنابراین موتور آسترا هاچ بک قوی تر است.

به طور کلی گلف های واردشده به ایران در دهه 70 شمسی دارای شتاب، سرعت و توان زیادی نبود. باید در نظر داشت که این خودروها در حال حاضر حدود 20 سال عمر دارد و به طورقطع ضعیف تر و کم توان تر نیز است.

نمای داخل اپل آسترا هاچ بک 2014

نمای داخل اپل آسترا هاچ بک 1994

قبلی 1 از 2 بعدی

با تطبیق ابعاد دو خودرو متوجه طول و عرض بیشتر گلف و ارتفاع کمترش در مقایسه اپل آسترا هاچ بک می شویم. بعلاوه فاصله دو محور بیشتر این خودرو نشان از جادارتربودن فضای داخلی آن دارد. برخلاف گلف که سواری خشک و پرتکانی دارد، آسترا نرم و راحت است. گرانی قطعات و نایابی آنها هم مشکل هردوی خودروهاست.

قیمت خرید و فروش فولکس گلف

مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف GTI

خودروی دیگری که در مقایسه اپل آسترا هاچ بک قرار می گیرد، فولکس گلف GTI است. فولکس گلف GTI محصول نسل هفتم این برند محبوب صنعت خودروسازی دنیا است که در سال 2012 معرفی و در سال 2016 نیز نسخه فیس لیفت آن به بازار عرضه شد. نسخه واردشده به ایران که پس از سال ها دوری گلف از بازار کشور سر و صدای زیادی به پا کرد، همین فیس لیفت GTI بود که در سال 96 ماموت خودرو آن را عرضه کرد.

فولکس گلف GTI یک هاچ بک مجذوب کننده دنیای است که در سال 2017 عنوان پرفروش ترین خودروی سال دنیا را کسب کرد. این هاچ بک مجذوب کننده با طراحی خاص امکانات زیادی را در اختیار راننده می گذارد.

نسخه 2000 سی سی واردشده به کشور موتوری 4 سیلندر توربو با توان فراوری 220 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو دارای جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است و 3 حالت رانندگی مالی، معمولی و اسپرت را در اختیار سرنشین می گذارد و در هر حالت تنظیمات جعبه دنده و فرمان و سیستم تعلیق تغییر می نماید.

نمای عقب اپل آسترا هاچ بک 2014

نمای عقب اپل آسترا هاچ بک 1994

قبلی 1 از 2 بعدی

به نظر می رسد همین شرح اجمالی رجحان موتور گلف GTI را بر موتور اپل آسترا هاچ بک 1.6 لیتر فراوریی سال 2012 با توان فراوری 168 اسب بخار نشان داده باشد. البته گلف GTI دیگر در ایران خودرویی مالی نیست و برای خرید این خودرو باید مبلغ بسیار زیادی را هزینه کنید. اپل آسترا هاچ بک نیز دقیقا همین سرنوشت گلف جی تی آی را دارد و با توجه به افزایش قیمت خودرو و ممنوعیت واردات و البته کم بودن تعداد این خودرو در بازار، به قیمتی میلیاردی رسیده است.

قیمت خرید و فروش فولکس گلف GTI

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه اپل آسترای هاچ بک در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

خرید و فروش و قیمت اپل آسترا هاچ بک

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1491

به "مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2) و فولکس گلف GTI" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اپل آسترا هاچ بک با فولکس گلف نسل دوم (MK2) و فولکس گلف GTI"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید