می گویندهر فیلم نامه ای به محمدحسین لطیفی بدهیم شخم می زند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران (پانا) - کارگردان فیلم مرد نقره ای بعد از دو سال از پشت پرده انتخاب نشدن فیلمش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سخن گفت و مطرح کرد به نظرم فقط یک تلافی ساده کردند.

می گویندهر فیلم نامه ای به محمدحسین لطیفی بدهیم شخم می زند

اعظم پویان - چهل سالگی همواره نماد نوعی تکامل بوده و حالا این روزها در حالی به چهلمین سال جشنواره ملی فیلم فجر نزدیک می شویم که هنوز این جشنواره نتوانسته به قوانین ثابتی دست پیدا کند و همچنان درگیر آزمون و خطاست و هنوز امضا و شخصیت هویت دار از آن خود ندارد و ذائقه اش با آمدن آدم های متفاوت تغییر می نماید. نمونه ای از این برخوردهای سلیقه ای برمی گردد به ماجرای انتخاب نشدن فیلم مرد نقره ای به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر. همان زمان محمدحسین لطیفی درباره انتخاب نشدن فیلمش گفته بود که شخصی از هیئت داوران عنوان نموده که این فیلم سلیقه هیئت انتخاب نیست و در جای دیگر گفته بود فعلاً درباره دلایل انتخاب نشدن این فیلم نظری نمی دهم.

بالاخره بعد از دو سال محمدحسین لطیفی به بهانه اکران این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم رشد در گفت وگو با پانا درباره چرایی انتخاب نشدن فیلم مرد نقره ای در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سخن گفت.

لطیفی درباره انتخاب نشدن فیلم مرد نقره ای در جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رفت اما انتخاب نشد و ازنظر من یک مسئله شخصی بود زیرا یکی از اعضای اصلی آن مجموعه انتخاب یک روزی به من گفتند که بشین ببین کجا بُخوری و من گفتم خیلی ممنون. به نظرم فقط یک تلافی ساده کردند.

هر فیلم نامه ای به محمدحسین لطیفی بدهیم شخم می زند

محمدحسین لطیفی درباره مقدمات ساخت فیلم مرد نقره ای گفت: ایده اولیه متعلق به آقای علی عبدی بود که جزو سرمایه گذاران و تهیه کنندگان خوبی است که در کنار هم بودیم. بعدازآن قصه ای بر اساس این فیلم نامه به وسیله پیمان عباسی نوشته شد و در مرحله سوم من فیلم نامه را خواندم و طبق معمول از آنجاییکه محمدحسین لطیفی کلاً به هرآن چه که به وی بدهند، شخم می زند به همان آنالیز های اولیه آقای عبدی شخم زدم و از وی تشکر می کنم به علت عرق ملی که دارد و با دست خالی این کار بزرگ را انجام داد و من هم یا علی گفتم.

شرایط کرونا مانع اکران مرد نقره ای شد

لطیفی درباره علت اینکه چرا مدت زمان طولانی زمان برد تا این فیلم به مرحله اکران برسد، اظهار کرد: وقتی آماده شدیم تا فیلم را به مرحله اکران برسانیم با شرایط کرونا روبرو شدیم و خیلی سعی کردیم تا عید سال 98 این کار به اکران برسد اما نشد و بعدازآن هم که شرایط کرونا را داشتیم تا امروز که به جشنواره فیلم رشد رسید و اکران شد.

وی مطرح نمود که بعد از یک سال فیلم برداری سنجرخان که یک سریال تاریخی است با رویکرد ملی و به نوعی درباره امنیت ملی است و تازه کار آن تمام شده است اکنون استراحت می نماید تا کار جدیدش را شروع کند.

برای تغییر بنیادین باید از کودک و نوجوان شروع کرد

محمدحسین لطیفی درباره قدمت 51 ساله برگزاری جشنواره فیلم رشد گفت: این عدد 51 بسیار مهم است زیرا هیچ جشنواره ای را با این عمر و قدمت در ایران نداریم و این یعنی هر رژیمی که باشد کودک و نوجوانش برایش مهم است حالا می خواهد رژیم قبل باشد یا بعد، اما من خوشحالم حداقل شعارشان درباره کودک و نوجوان است و ای کاش این جشنواره مستقل نگاه کند و هر وزیری که آمد در راستا تعالی بچه ها و نوجوانانش حرکت کند. کشوری که بخواهد در آن تغییر بنیادین ایجاد گردد احتیاج به این دارد که از تعلیم تربیت بچه ها و نوجوانش شروع کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1378

به "می گویندهر فیلم نامه ای به محمدحسین لطیفی بدهیم شخم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می گویندهر فیلم نامه ای به محمدحسین لطیفی بدهیم شخم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید