نوجوانانی که همه را به آینده هنر قم امیدوار کردند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/قم دبیر دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد استان قم گفت: امسال دومین دوره از برگزاری این جشنواره است که امیدواریم سال های بعد نیز به منصه ظهور برسد.

نوجوانانی که همه را به آینده هنر قم امیدوار کردند

امین علوی در گفت وگو با خبرنگاران بیان نمود: امسال دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد استان قم بود که به سکوی نمایش راه یافت، لذا جشنواره اول این تئاتر در سال 97 به وقوع پیوست که 22 کار به بازبینی و 10 کار هم به مسابقه راه پیدا کردند.

وی درخصوص روال کار این مجموعه اضافه نمود: مساجدی که متقاضی این تئاتر هستند به ما درخواست داده و ما نیز دبیر حوزه های هنری را به این مساجد راهنمایی می کنیم که متقاضیان را آموزش داده و ماحصل این دوره آموزشی یک تئاتری است که مورد بازبینی قرار گرفته و در جشنواره مورد بررسی قرار می گیرند و در مساجد استان اجرا خواهند داشت.

علوی با اشاره به سیاست کاری مجموعه درخصوص برگزاری این جشنواره ها اعلام نمود: امسال تصمیم بر این شد که از صفرتا صد کار را مجزا کنیم، به عبارتی بخش بانوان و آقایان در مراحل اجرا و بازبینی تفکیک شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره 64 اثر درخواست داده و از این تعداد 40 اثر به مرحله بازبینی رسید و تنها 10 اثر به بخش نهائی راه یافت که در سه روز رقابت کردند و فردا نیز اختتامیه این جشنواره اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر بچه های مسجد استان قم درخصوص موضوعات این تئاترها شرح داد: موضوعات این آثار مذهبی، اجتماعی و سیاسی بود که در قالب نمایش نامه هایی بود که نویسندگان بومی و حتی از تهران تدارک دیده شده بود که از این بین موضوعاتی به دلخواه انتخاب می شد.

وی درخصوص وجه تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره ها اظهار کرد: در استان قم بخش زیادی از این آثار حاوی نمایشنامه های نویسندگان بومی بود، مسئله ای که شاید در دیگر استان ها چنین نبوده باشد.

علوی تعداد شرکت کنندگان این جشنواره نسبت به جشنواره سال اول دو برابر قلمداد کرد که آثار سال اول 25 اثر بوده درصورتی که امسال به 64 اثر رسیده و حدود 120 نفر به طور تقریبی داوطلب اجرای این تئاتر بودند که از این تعداد رنج سنی 5 سال تا 20 سال در بر گرفته شده است.

علوی در سرانجام گفت: سیاست کاری ما پیگیری این جشنواره ها از ابتدای هرسال است تا با آرامش و فراغت بال به امر درخواست متقاضیان، آموزش و بررسی و بازبینی آثار بپردازیم و در نهایت آخر هر سال جشنواره ای برگزار شود تا این آثار به سمع و نظر مردم برسد و آثار برگزیده نیز انتخاب شود تا درصورت برگزاری جشنواره های کشوری متقاضیان و آثار آن ها آماده شرکت کردن در آن شوند.

روز گذشته سیروس همتی از هنرمندان مطرح کشور نیز سطح کیفی آثار جشنواره و سطح توانمندی هنرمندان قم را بسیار بالا توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این طیف از هنرمندان قم در آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1437

به "نوجوانانی که همه را به آینده هنر قم امیدوار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوجوانانی که همه را به آینده هنر قم امیدوار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید