نگرانی ها از تشدید تنش های چین با تایوان افزایش یافته است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، همزمان با تغییرات در حزب حاکم چین، ترس از افزایش تنش میان پکن و تایپه افزایش یافته است.

نگرانی ها از تشدید تنش های چین با تایوان افزایش یافته است

در حالیکه شی جین پینگ رئیس جمهور چین، برای 5 سال دیگر در این سِمت انتخاب شده است، حزب او در حال پاکسازی رقبای خویش و افزایش درجه حامیان است، که همین امر موجب نگرانی از احتمال درگیری بیشتر چین و تایوان و افزایش حملات پکن شده است.

به گزارش گاردین، پکن در حال حاضر معتقد است که تایوان را یک جزیره متعلق به چین می داند و همین موجب افزایش تنش ها میان پکن و تایپه و از طرفی واشنگتن به عنوان حامی تایوان شده است. در حال حاضر که نگرانی ها افزایش یافته بعضی کارشناسان تخمین می زنند احتمال حمله چین به تایوان تا سال 2027 بسیار بالاست. بعضی دیگر هم به وعده شی جین پینگ برای جوان سازی چین تا سال 2047 اشاره می نمایند.

اما با تغییراتی که هفته گذشته در کابینه حزب حاکم کمونیست چین که متعلق به ش جین پینگ است اعلام شد، بعضی نگرانند که فردی در این حزب باقی نمانده که مقابل رئیس جمهور چین برای حمله به تایوان بایستد.

اوایل هفته جاری (شنبه) دوره ریاست شی جین پینگ به عنوان دبیر کل حزب طی یک فرآیند رای گیری غیرعلنی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به مدت پنج سال تمدید شد و راه را برای منصوب شدن رسمی وی در رأس دولت چین برای یک دوره نو در مارس 2023 هموار کرد.

شی پس از انتخاب به عنوان رئیس حزب کمونیست گفت: دنیا به چین احتیاج دارد. او بعلاوه از کل حزب به خاطر اعتمادی که به او کردند تشکر کرد و قول داد که در انجام وظایف خود سخت کار کند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1543

به "نگرانی ها از تشدید تنش های چین با تایوان افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ها از تشدید تنش های چین با تایوان افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید