هند، ترکیه و چین در صف اول معامله با ایران قرار دارند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یک روزنامه هندی از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به هند در ماه میلادی آینده اطلاع داد و مدعی شد به دلیل همکاری هند با ایران در جریان تحریم ها، تهران اولویت خاصی برای این کشور در شرایط پساتحریم قائل شده است.

هند، ترکیه و چین در صف اول معامله با ایران قرار دارند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه هندی ایندیا تایمز طی گزارشی نوشت ایران به دلیل حمایت های هند در جریان تحریم های مالی و نظامی غرب علیه این کشور اولویت خاصی برای هند در حوزه تجارت و سرمایه گذاری قائل شده است.

بر اساس این گزارش هند کنار ترکیه و چین سه کشوری هستند که ایران می خواهد با آنها در هفت حوزه از جمله معدن، پتروشیمی و مواد غذایی همکاری داشته باشد.

اخیراً هیئتی به سرپرستی رئیس انجمن سازمان های صادراتی هند از ایران ملاقات نموده است و قرار است ماه آینده میلادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از هند بازدید کند.

انتظار می رود در ماه ژانویه 2016 نیز نشستی بین مقامات دو کشور تشکیل گردد تا جزئیات همکاری های میان دو کشور را آنالیز نمایند.

آجای ساهای، دبیرکل انجمن سازمان های صادراتی هند در این باره گفت: ایران می خواهد روابط خود را با کشورهایی که در روزهای سخت کنار این کشور ایستادند تقویت کند، بنابراین به عنوان عملی متقابل، به همکاری با آنها اولویت می دهد.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه هند در پی تشدید تحریم های غرب علیه ایران به روابط تجاری خود با این کشور ادامه داد اما شرایط جدیدی را برای ادامه این روابط تعریف کرد که از یک سو تحریم های تحمیلی آمریکا را نقض ننموده باشد و از سوی دیگر منافع بیشتری از تجارت با ایران ببرد.

به عقیده تحلیلگران خودداری از پرداخت پول نفت ایران و مجبور کردن ایران به سپرده گذاری این پول در بانک های هندی بدون پرداخت هرگونه بهره به آن و یا خرید کالاهای هندی با آن پول نوعی فرصت طلبی هند از تحریم های ایران بود.

در نتیجه این سیاست صادرات کالاهای هندی به ایران افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد و در سال 2014 به 4.17 میلیارد دلار رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 44

به "هند، ترکیه و چین در صف اول معامله با ایران قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند، ترکیه و چین در صف اول معامله با ایران قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید