واکنش ها به درگذشت ژان لوک گدار ، رئیس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم (تور فرانسه)

به گزارش بی نهایت اس ام اس، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از جمله افرادی است که به درگذشت ژان لوک گدار در سن 91 سالگی واکنش نشان داد.

واکنش ها به درگذشت ژان لوک گدار ، رئیس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم (تور فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، یکی از اولین کسانی بود که در توییتر به ژان لوک گدار ادای احترام کرد و او را به عنوان ساختارشکن ترین فیلمسازان موج نو توصیف کرد که هنری کاملاً مدرن و به شدت آزاد را ابداع کرد. ما یک گنجینه ملی و نگاه یک نابغه را از دست دادیم.

اِدگار رایت نویسنده و کارگردان انگلیسی نیز در واکنش به درگذشت گدار، او را یکی از تاثیرگذارترین و ساختارشکن ترین فیلمسازان تمام دوران توصیف کرد و نوشت: طعنه آمیز بود که او خود به سیستم فیلمسازی استودیویی هالیوود احترام می گذاشت و در عین حال شاید هیچ کارگردان دیگری به میزان او الهام بخش سینماگران دیگر نبود که فقط دوربین را بردارند و شروع به فیلمبرداری نمایند.

موسسه فیلم بریتانیا ژان لوک گدار را غول سینما توصیف کرد که کتاب قوانین را پاره کرد و از فیلم از نفس افتادهبه بعد او، محدودیت های مدیوم سینما را به بوته آزمایش می گذاشت.

جشنواره فیلم کن نیز با ادای احترام به این سینماگر فرانسوی فهرستی از حضور گدار را در این جشنواره سینمایی منتشر کرد که از سال 1962 با فیلم کلئو از 5 تا 7 شروع شد و در مجموع این کارگردان 21 فیلم در جشنواره کن به نمایش گذاشت که آخرین آن کتاب تصویر در سال 2018 بود که جایزه ویژه نخل طلا را برای گدار به ارمغان آورد.

آموزشگاه فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) هم در توییتر خود نوشت: از شنیدن خبر درگذشت ژان لوک گدار کارگردان، فیلمنامه نویس و منتقد تحسین شده و تاثیرگذار سینما که در سن 91 سالگی درگذشت، متأسفیم.

ژان لوک گدار از مهم ترین فیلمسازان در قید حیات سینمای دنیا بود که جوایزی از جمله خرس طلایی برلین برای فیلم آلفاویل (1965) و شیر طلایی ونیز برای نام من: کارمن (1983) را در کارنامه داشت. اگرچه او هرگز نامزد جایزه اسکار نشد، اما در سال 2010 برنده جایزه اسکار افتخاری شد. او در نهایت حاضر به دریافت این جایزه از آموزشگاه اسکار نشد.

  • تصاویر | قاب هایی متفاوت از زندگی و آثار ژان لوک گدار | کارگردانی که سنت های هالیوود را به چالش کشید
  • کارگردان نامدار سینما درگذشت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1522

به "واکنش ها به درگذشت ژان لوک گدار ، رئیس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم (تور فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به درگذشت ژان لوک گدار ، رئیس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم (تور فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید