گانگسترها دنیا را اداره می کنند! ، سیاه پوستان هنوز مانند حیوانات شکار می شوند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، جشنواره فیلم کن با لحن سیاسی سنگینی از روز سه شنبه آغاز شد، اسپایک لی رئیس هیئت داوران، اقتدارگرایان و این واقعیت که هنوز سیاه پوستان در آمریکا مانند حیوانات شکار می شوند، را محکوم کرد.

گانگسترها دنیا را اداره می کنند! ، سیاه پوستان هنوز مانند حیوانات شکار می شوند

به گزارش خبرنگاران، جشنواره کن با ملغمه ای از سردرگمی کرونایی و آزمایش بزاق مشمئزکننده که شرکت کنندگان را ملزم به ریختن بذاق دهانشان داخل یک لوله می کند و از طرف دیگر، مجذوب کنندهیت ها و هیجان های رویدادی مهم و رقابتی و فرش قرمز پر زرق و برق، آغاز شد.

دوشنبه بعد از ظهر، اولیویا ویلسون از خانه خود در تنسی به جشنواره فیلم کن رسیده بود، جایی که او به نام کارآموز در غرفه آمریکا کار خواهد کرد اما قبل از اینکه از درخشانترین جشنواره فیلم در دنیا لذت ببرد، مجبور شد بارها و بارها در یک لوله پلاستیکی آب دهانش را بریزد تا مطمئن شود که کووید 19 ندارد!

در کن، آزمایش بزاق روش ترجیحی برای بررسی کووید 19 از طریق Biogroup است، آزمایشگاهی که برای مبارزه با توسعه ویروسی که باعث مرگ 4 میلیون نفر در سراسر دنیا شده، در این رویداد مستقر شده است. اما در حالی که این فرآیند شامل چسباندن یک سواب به سوراخ های بینی نبود، اما کار آسانی هم نبود.

جشنواره سالانه فیلم کن این هفته در هوای ساحلی جولای متلاطم با فهرست بزرگی از نویسندگان، اسپایک لی به نام رئیس هیئت داوران، ماسک های چهره و دیگر بخش ها و برنامه ها، آغاز شد. این در حالی است که برای اولین بار از زمان جنگ دنیای دوم، کن سال گذشته به دلیل کووید 19 لغو شد.

در حالی که میزان عفونت ناشی از بیماری همه گیر دنیای در نتیجه تلاشهای گسترده واکسیناسیون کاهش یافته، نوع دلتا نگرانی های جدی در سراسر دنیا به وجود آورده است.

برای کن، گردهمایی ای که سازندگان فیلم و روزنامه نگاران از سراسر دنیا را به خود جلب می کند، منجر به ایجاد شرایط و فضای تازهی در یک جشنواره فیلم شده که تلاش می کند در دوران کووید 19 به فعالیت و حیات خود بازشود.

طبق قوانین فرانسه، کسانی که در این رویداد دور هم جمع می شوند باید واکسینه شوند یا نتیجه آزمایش PCR(پی سی آر) را نشان دهند اما به دلیل محدودیت برنامه ای که دولت فرانسه استفاده می کند و به شهروندان اجازه می دهد واکسینه شوند، کسانی که از کشورهای خارج از سیستم ردیابی کووید 19 اتحادیه اروپا، از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلیس و کل آسیا بارکدی قابل انتقال نخواهد داشت تا نشان دهد واکسینه شده اند، تدابیر شدید پیشگیری را اعمال می کند.

طبق آخرین قوانین، از حضور غیراروپایی های کن در هر 48 ساعت برای ورود به کاخ، ساختمانی که تولیدکنندگان میزهای آن را برای بازاریابی فیلم ها و ستارگان فیلم هایشان از در پشتی باز می کنند، باید آزمایش کووید 19 را انجام دهند.

کنفرانس خبری. (فرانسه به اثبات واکسیناسیون در داخل سالن های سینما نیازی ندارد، بنابراین افرادی که فقط در اکران ها شرکت می کنند از این پروتکل های آزمایش معاف می شوند.)

آغاز خروشان هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن

آدام درایور شوخ طبع، جودی فاستر فرانسوی زبان، اسپایک لی لباس صورتی و یک مهمان غافلگیر کننده یعنی پدرو آلمودوار، همه افتتاحیه مجذوب کننده و احساسی افتتاحیه جشنواره فیلم کن را رقم زدند.

تشویق طولانی و 5 دقیقه ای تماشاچیان فرش قرمز برای حضور آدام درایور که با فیلم آنِت در جشنواره حضور یافته باعث شد او برای طنز یک سیگار روشن کند!

تحسین برانگیزتر شدن شب ادای احترام به زوج افسانه های آمریکایی، جودی فاستر و اسپایک لی بود، که دومی به نام اولین رئیس هیئت داوران این دور از جشنواره و به نام اولین سیاهپوست در تاریخ کن فعالیت حضور دارد.

در حالی که جشنواره فیلم وهم سال گذشته در پاییز گذشته برگزار شد و دیواری دو متری روی فرش قرمز را پوشانده و طرفداران را مسدود کرده بود و نقدها فراوانی را در پی داشت، جشنواره کن سعی کرده به شکل اصلی خود برشود.

این امر باعث اتحاد نمادین دنیای فیلم شد، از بازیگران گرفته تا فیلمسازان و چهره های صنعت که بسیاری از آنها از سال 2019 تا به امروز شخصاً یکدیگر را ندیده اند حالا در این رویداد در شهر ساحلی فرانسه گردهم آمده اند.

همه گیری پایدار منجر به برخی اقدامات احتیاطی ایمنی بیشتر شد. برای مدت کوتاهی ماسک ها روی فرش قرمز برداشته شد و چهره کامل ستاره های فهرست اصلی(A-list) مانند هلن میرن، جسیکا چستین و مگی جیلنهال (همچنین عضو هیئت داوران) به عکاسان رخ نمود.

اسپایک لی با ظاهر و با لباس هایی خاص شامل کت و شلوار بلند صورتی و عینک آفتابی روی فرش قرمز حاضر شد.

ماریون کوتیار، بازیگر فیلم آنت، لباس قدیمی هالیوود را پوشیده بود البته مدل شنل کوتور یادآور همان چیزی بود که او برای اسکار در سالی که جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم La Vie en Rose(زندگی گلگون) برنده شد، پوشید.

دنیا از طریق گنگسترها اداره می شود!

اسپایک لی جشنواره کن را با سخنان سیاسی آغاز کرد و گفت: دنیا از طریق گنگسترها اداره می شود!

جشنواره فیلم کن با لحن سیاسی سنگینی از روز سه شنبه آغاز شد، اسپایک لی رئیس هیئت داوران، اقتدارگرایان و این واقعیت که هنوز سیاه پوستان در آمریکا مانند حیوانات شکار می شوند، را محکوم کرد.

اسپایک لی اولین سیاه پوستی که رهبری هیئت داوران جشنواره را بر عهده دارد از نام مستعار مورد علاقه خود برای دونالد ترامپ، عامل نارنجی استفاده کرد و کلاهی را با نام 1619 استفاده کرد که اشاره به سال ورود اولین بردگان به قاره آمریکا داشت.

لی در پاسخ به سوال روزنامه نگار گرجی گفت: دنیا از طریق گانگسترها اداره می شود.

لی گفت: عامل نارنجی(ترامپ) و دیگر سردمداران هیچ اخلاقی ندارند، هیچ عذاب وجدانی ندارند. این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. ما باید اینگونه علیه گانگسترها صحبت کنیم.

لی در مورد فیلم کلاسیک کار درست را انجام بده محصول سال 1989 در رابطه نژادی در زادگاهش نیویورک، از قربانیان اخیر خشونت پلیس یاد کرد و گفت: شما امیدوارید که 30 سال لعنتی بعد، سیاه پوستان مانندحیوان شکار نشوند!

زنان حتی در فرهنگی کاملا مردانه فیلم متفاوت می سازند

مگی جیلنهال بازیگر سینما گفت: وقتی زنان به خود گوش می دهند و واقعاً دورنیات خود را ابراز می کنند حتی در درون یک فرهنگ بسیار مردانه، ما فیلم ها را متفاوت می سازیم و داستان ها را متفاوت بیان می کنیم.

او در مورد تماشای یک عضله اضافی هنگام تماشای فیلم های مردسالار در جوانی خود صحبت کرد: برای تبدیل آنها به چیزی که من می توانم با آن ارتباط برقرار کنم و اینکه وقتی فیلم پیانو جین کمپیون را در سال 1993 دیدم بسیار الهام گرفتم. هنوز هم تنها فیلم زنانه ای است که برنده نخل طلای کن شده است.

لازم به ذکر است که در این دوره از جشنواره کن پنج نفر از 9 عضو هیئت داوران زن هستند (اکثریت برای چهارمین بار در تاریخ جشنواره) و موضوع کنندگی زنان هم در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد.

متاسفانه نتفلیکس در این دوره هم با ما نیست!

تیه ری فرمو رئیس جشنواره فیلم کن هم در کنفرانس مطبوعاتی پیش از آغاز جشنواره در مورد رابطه فستیوال و نتفلیکس و همینطور چالش های برگزاری جشنواره در دوره همه گیری کرونا صحبت کرد.

فرمو درباره نتفلیکس غول پخش آنلاین دنیا که در جشنواره امسال حضور ندارد، گفت: سال 2019 برای سینما سال خوبی بود، اما سال 2020 فاجعه بارترین سال در تاریخ سینما بود، سالن های سینما مدت زمان طولانی در سراسر دنیا تعطیل شدند. می دانیم هر زمان که سینما مجبور شده است با یک فناوری تازه مثل تلویزیون، ویدئو و یا اینترنت رقابت کند، سینما مانده و از خود دفاع کرده است. متاسفانه نتفلیکس در این دوران با ما همراه نبود و امسال هم در این برهه از زمان در جشنواره کن حضور نیافت.

اصغر فرهادی با قهرمان برای نخل طلای کن 2021 به میدان آمده

فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن به نمایش در می آید.

قهرمان نهمین ساخته فرهادی است. محسن تنابنده، امیر تازهی، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادی نقش آفرینان اصلی فیلم فرهادی هستند که در این دوره از جشنواره کن برای کسب نخل طلا رقابت می کند.

هفتاد و چهارمین فستیوال فیلم کن، از ششم تا هفدهم جولای (پانزدهم تا بیست و ششم تیرماه) در شهر کن فرانسه در حال برگزاری است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1109

به "گانگسترها دنیا را اداره می کنند! ، سیاه پوستان هنوز مانند حیوانات شکار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گانگسترها دنیا را اداره می کنند! ، سیاه پوستان هنوز مانند حیوانات شکار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید