ویکی پدیا در پاکستان برطرف فیلتر شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ویکی پدیا سه روز پس از مسدود شدن در پاکستان بر سر محتوایی که توهین به مقدسات شناخته شده بود، برطرف فیلتر شد.

ویکی پدیا در پاکستان برطرف فیلتر شد

به گزارش ایسنا، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان پس از این که معین شد این ممنوعیت، اقدام مناسبی برای محدود کردن دسترسی به محتوای موهن است، به مقامات دستور داد ویکی پدیا، برطرف فیلتر گردد. دفتر نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای بیان کرد پیامد های ناخواسته این ممنوعیت بر مزایای آن سنگینی می نماید.

سازمان مخابرات پاکستان، چهارشنبه گذشته دسترسی به ویکی پدیا را کند نموده و به این دایره المعارف آنلاین 48 ساعت مهلت داده بود محتوایی که موهن تلقی می گردد را حذف کند یا مسدود خواهد شد. ظاهرا ویکی پدیا توجهی ننموده و سازمان مخابرات پاکستان هم این سایت را روز آدینه فیلتر نموده بود.

نخست وزیر پاکستان، یک کمیته هیات دولت را تشکیل داده تا به آنالیز و ارائه تدابیر فنی جایگزین حذف یا مسدود کردن دسترسی به محتوای مورد ایراد ارسال شده در ویکی پدیا و سایت های دیگر بپردازند. این کمیته مامور ارائه پیشنهاد هایی برای کنترل محتوای غیرمجاز به شیوه متوازن شده است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، شریف به این کمیته یک هفته مهلت داده است تا توصیه های خود را به هیات دولت ارائه کند. به این ترتیب، اعضای این کمیته برای آنالیز و تحلیل ملاحظات زیادی که در مورد نظارت بر محتوا وجود دارد، فرصت زیادی ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1593

به "ویکی پدیا در پاکستان برطرف فیلتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویکی پدیا در پاکستان برطرف فیلتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید