پیشی دریافت چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای دنیا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای دنیا پیش افتاده است. بر اساس گزارش های سازمان دنیای مالکیت معنوی، چین با ثبت 59000 پتنت در سال 2019 میلادی به وسیله معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا فزونی پیدا کرد.

پیشی دریافت چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای دنیا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه طی 12 ماه گذشته با افزایش میزان ثبت پتنت در جمهوری خلق چین، این کشور به یک قدرت مالکیت معنوی تبدیل شده است، گفت: از سال 2007 تا 2019 میلادی، میزان درخواست برای ثبت حق انحصاری در سرزمین اصلی چین (به استثنای هنگ کنگ) از 84000 به 1/6 میلیون و تعداد علایم تجاری ثبت شده از 2/35 میلیون به 25/22 میلیون افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشور های دنیا پیش افتاده است. بر اساس گزارش های سازمان دنیای مالکیت معنوی، چین با ثبت 59000 پتنت در سال 2019 میلادی به وسیله معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا فزونی پیدا کرد.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد: پیشرفت های حاصل در کاربر پذیری اختراعات به شرایط توسعه اجتماعی و مالی این کشور به طور شگفت آوری ارتقا بخشیده است. در سال 2018 میلادی، ارزش اضافه نموده صنایعی که از اختراعات سود برده است بالغ بر 10/71 تریلیون یوان (1/51 تریلیون دلار) بود که به سهم خود 11/6 درصد به فراوری ناخالص داخلی این کشور یاری نموده است.

به گفته مهراد، این صنایع عمدتا شامل فراوری کنندگان نرم افزار، صنعت موسقی، صنایع و تجهیزات دیداری و شنیداری، اشتراک گذاری برنامه های کابلی (شبکه های خانگی)، کمپانی های هنرهای نمایشی، کامپیوتر و الکترونیک و بنگاه های رادیو و تلویزیون است.

درآمد حاصل از هنرهای نمایشی سال 2019 چین نسبت به سال 2007 میلادی سه برابر شده است

وی ادامه داد: در سال 2019 میلادی درآمد حاصل از هنرهای نمایشی در چین 64/3 میلیارد یوان بود که تقریبا سه برابر سال 2007 میلادی است. کل تجارت چین از بابت حقوق مالکیت معنوی در سال گذشته برابر با 41 تریلیون دلار بود که این نیز تقریبا 5 برابر سال 2007 میلادی است.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اعلام کرد: حفاظت از دارایی های فکری در چین توسعه کسب و کارها را رونق بخشیده است. نوآوری و حفاظت از آن باعث شده است که چین اکنون کالاهای مورد احتیاج دنیا را فراوری کند. طبق شاخص نواوری دنیای این کشور در سال 2019 میلادی رتبه 14 دنیا از حیث نوآوری را به خود اختصاص داده و در بین اقتصادهایی با درآمد متوسط به بالا رتبه اول را از آن خود نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 422

به "پیشی دریافت چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشی دریافت چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید