گروسی: بازرسی از سایت فردو 50 درصد افزایش می یابد، ما درباره انگیزه و دلایل اقدام (ایران) صحبت نمی کنیم، به یک درک روشن برای حل وفصل مسائل پادمانی رسیدیم

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رافائل گروسی: آن ها در سطحی که اعلام می کنند غنی سازی می کنند و سپس ما بازرسی های لازم را انجام می دهیم.

گروسی: بازرسی از سایت فردو 50 درصد افزایش می یابد، ما درباره انگیزه و دلایل اقدام (ایران) صحبت نمی کنیم، به یک درک روشن برای حل وفصل مسائل پادمانی رسیدیم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سفر به تهران و ملاقات با مقامات بلند پایه کشورمان را مهم ارزیابی و توضیح داد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری ها برای حل وفصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی این مطلب را در جمع خبرنگاران مستقر در وین، پس از بازگشت از سفر دو روزه به تهران و ملاقات با مقامات کشورمان عنوان نمود.

وی با اشاره به بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که چارچوب کلی برای حرکت رو به جلو بدست آمده است

مدیرکل آژانس اتمی در پاسخ به سووالی درباره ادعاهای سیاسی پادمانی عنوان نمود در گفت وگو با مقامات بلند پایه ایران مسائل فنی جزئی مورد بحث قرار نمی گیرد بلکه سطح همکاری و اینکه اکنون زمان رسیدن به یک نتیجه ملموس است. وی افزود: Lاین فضای ملاقات ها بود و به نظرم ما در این رابطه به یک درک روشن رسیده ایم تا بزودی اقدامات ملموسی را آغاز کنیم.

او در پاسخ به سووالی درباره غنی سازی اورانیوم با غنای 60 درصد در ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران نیازی برای توضیح به اژانس در این باره ندارد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که قابلیت های لازم را برای بازرسی فعالیت های هسته ای در اختیار داریم. آن ها در سطحی که اعلام می کنند غنی سازی می کنند و سپس ما بازرسی های لازم را انجام می دهیم.

گروسی خاطر نشان کرد: ما درباره انگیزه و دلایل اقدام (ایران) صحبت نمی کنیم. برای ما بازرسی و حساب هرگرم غنی سازی در آنجا اهمیت دارد و این فضای مذاکراتی بود که صورت گرفت. وی نتیجه گفت وگوهای اجرا شده در این رابطه را رضایتبخش خواند و گفت که مسائل دیگری در ارتباط با برنامه هسته ای ایران مطرح است اما به این موضوع ارتباطی ندارد.

بازرسی ها از سایت فردو 50 درصد افزایش خواهد یافت

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در جمع خبرنگاران گفت که بازرسی ها از سایت فردو 50 درصد افزایش خواهد یافت و تجهیزات نظارتی فعالیت های هسته ای در تعدادی از اماکن دوباره نصب می شوند.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه شنبه پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین گفت که با ایران توافق کردیم که اجازه دسترسی به اطلاعات و مکان ها به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شود.

وی در ادامه سخنانش گفت که نشست های فنی با طرف ایرانی به زودی برگزار خواهد شد و برخی از تجهیزات نظارتی در ایران به زودی راه اندازی می شوند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: سایت فردو به بازرسی بیشتر نیاز دارد و ما شدت بازرسی در آنجا را افزایش خواهیم داد. بازرسی ها از سایت فردو 50 درصد افزایش خواهد داشت که پیشرفت بسیار مهمی از نظر شفافیت به شمار می آید و تجهیزات نظارتی فعالیت های هسته ای در تعدادی از اماکن دوباره نصب می شود.

گروسی گفت: تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان ممکن تحقیقات درباره ذرات هسته ای پیدا شده در سایت های اعلام نشده انجام شود.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: چیزی که مهم بوده این است که ما بر روی بازرسی ها، دسترسی به افراد به مواد داشته باشیم که این یک تغییر است.

گروسی درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم 84 درصد غنی شده گفت: توجه به این نکته مهم است که هیچ تولید یا انباشتن اورانیوم غنی شده در این سطح وجود نداشته است. این بسیار مهم است و مردم نباید گمراه شوند.

وی گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی یک روندی با ایران خواهد داشت و این زمان بر خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1602

به "گروسی: بازرسی از سایت فردو 50 درصد افزایش می یابد، ما درباره انگیزه و دلایل اقدام (ایران) صحبت نمی کنیم، به یک درک روشن برای حل وفصل مسائل پادمانی رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: بازرسی از سایت فردو 50 درصد افزایش می یابد، ما درباره انگیزه و دلایل اقدام (ایران) صحبت نمی کنیم، به یک درک روشن برای حل وفصل مسائل پادمانی رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید