دیپلمات های اروپایی: ایران بدون دریافت امتیازات اساسی به تعهدات خود برنمی شود

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یک دیپلمات اروپایی با اشاره به عدم حل اختلافات برجامی با تهران، خواهان حفظ این توافق و تداوم فعالیت بازرسان آژانس بین المللی هسته ای در ایران شد.

دیپلمات های اروپایی: ایران بدون دریافت امتیازات اساسی به تعهدات خود برنمی شود

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار گردید، یک دیپلمات اروپایی با اشاره به وجود اختلافات در زمینه برجام، از عدم رسیدن به نتیجه مطلوب در برطرف تنش هسته ای با ایران داد.

یک دیپلمات اروپایی که مایل به افشای هویت خود نبود، در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که برای حل اختلافات جدولی زمان بندی معین نشده و هنوز با نتیجه دریافت فاصله داریم.

این دیپلمات آگاه با اشاره به فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران گفت: ما خواهان حفظ برجام هستیم به طوری که بازرسان بتوانند به کار خود در ایران ادامه دهند.

به گزارش این منبع خبری، دیپلمات های غربی بر این باورند که ایران بدون دریافت امتیازات اساسی از جمله برطرف تحریم های آمریکا، بسیار بعید است که به طور کامل به تعهدات برجامی بازگردد.

این دیپلمات آگاه در ادامه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران دستکم می تواند به عنوان نتیجه مثبت ممکن از گفت وگوهای کنونی، میزان ذخایر اورانیوم خود را در همین حد نگه دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) بعد از حدود یک ساعت و نیم در وین انتها یافت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک تأکید کردیم که بدون برآورده شدن انتظاراتمان در حوزه های مالی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 222

به "دیپلمات های اروپایی: ایران بدون دریافت امتیازات اساسی به تعهدات خود برنمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های اروپایی: ایران بدون دریافت امتیازات اساسی به تعهدات خود برنمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید