تور یونان ارزان: گوشه نشین در یونان از زمان شاعر آلمانی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کتاب گوشه نشین در یونان نوشته یوهان کریستین فریدریش هولدرلین شاعر آلمانی است که محمود حدادی آن را ترجمه نموده و انتشارات نیلوفر به چاپ رسانده است.

تور یونان ارزان: گوشه نشین در یونان از زمان شاعر آلمانی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

هیپریون که در معنای لغوی و در اسطوره های یونانی معنای پدر خورشید دارد داستان مردی است که پس از سال های دراز به سرزمین اصلی خود یونان سفر می نماید و در آنجا در نامه هایی برای دوست خود بلارمین که در افسانه های یونان به معنای جنگجویی با ساز و برگی زیبا است، از احساسات و دنیا بینی خود درباره این سفر می نویسد.

این رمان کلاسیک از دو کتاب که حاوی 2 دفتر است تشکیل شده و شامل سی نامه به بلارمین دوست آلمانی راوی است. نامه هایی سرشار از عشق به زیبایی و دوستی و ستایش از فرهنگی بالنده که بتواند همه انسان ها و ملت ها را در صلح، به خویشتن خود برگرداند.

هیپریون تنها رمان شاعر اسطوره ای آلمان عصر کلاسیک، فریدریش هلدرلین است و گذشته از لحن سرود آگینش در ستایش از عشق و دوستی و آزادی، پژواکی است از دنیا بینی تعالی جوی این شاعر انسان دوست، خاصه تصور او از آن جامعه آرمانی ای که انسان ها باید برای سعادت خود در جست و جوی آن باشند و هلدرلین تحقق آن را در احیاء مدنیت یونان باستان می دید.

درباره نویسنده

فریدریش در 9 سالگی ناپدری مهربانش را از دست داد. مادر باورمندش می خواست حتما او را یک کشیش بار آورد و از 14 سالگی به اجبار به مرکزی دینی در شهر توبینگن رفت. در آنجا وی با هگل و شلینگ نشست های کتابخوانی می گذاشتند و آثار انتقادی شیلر و کانت را می خواندند.

یوهان کریستین فریدریش هولدرلین شاعر آلمانی و از شخصیت های برجسته جنبش رمانتیسیسم بود. هولدرلین بعلاوه در تکوین ایده آلیسم آلمانی نقش داشت و بر اندیشه فیلسوفانی مثل هگل و شلینگ تأثیر گذاشت. گئورگ لوکاچ، معتقد است هولدرلین در سیطره درک و دریافت منتقدان فاشیست منتسب به حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان نبوده و جایگاه واقعی او در کنار هگل و در طلیعه تفکر دیالکتیکی و در نسبت با انقلاب فرانسه و سیر تحول بورژوازی است.

در این باره بخوانید:

سه زن و یک داستان دیگر از روبرت موزیل

گونتر گراس روایت گر تاریخ پایین دستی ها

در غرب خبری نیست؛ مشهورترین رمان ضد جنگ دنیا

هولدرلین نقش بسیار مؤثری در شکل دادن به روش دیالکتیکی داشت؛ او نه فقط دوست شلینگ و هگل بود بلکه همسفر فلسفی شان نیز بود. در شعر هولدرلین، سرنوشت های فردی و اجتماعی در طلب هماهنگی تراژیکی می سوزند که به ندرت به دست می آید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1384

به "تور یونان ارزان: گوشه نشین در یونان از زمان شاعر آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: گوشه نشین در یونان از زمان شاعر آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید