20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد صنایع دستی جنگلهای هیرکانی است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد صنایع دستی جنگلهای هیرکانی است.

20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد صنایع دستی جنگلهای هیرکانی است

مریم جلالی (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی) گفت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و نقش فعالان، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی درحفاظت از تنوع زیستی و فرهنگی، تولید محصولات صنایع دستی با رویکرد توسعه پایدار، فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع دستی جنگلهای هیرکانی (گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان) منتشر شده است.

او معرفی و ترویج شهرها، روستاهای جهانی و ملی منطقه جغرافیایی و فرهنگی جنگل های هیرکانی و طراحی محصولات نو منطبق با رویکرد توسعه پایدار، استفاده خردمندانه از منابع طبیعی و حمایت از گونه های نادر و در حال انقراض گیاهی و جانوری را از جمله اهداف این رویدا ملی اظهار داشت و اضافه کرد: تعامل پایدار انسان و طبیعت در هنرهای سنتی و صنایع دستی، اتخاذ رویکرد توسعه پایدار در تجاری سازی، بسته بندی و تقویت ارزش اضافه کرده محصولات صنایع دستی و هنرهای دستی، تأکید بر ارزش و کاربردی سازی دانش بومی دوستدار طبیعت در تولید محصولات هر منطقه و تولید محصولات بومی صنایع دستی جوامع محلی جنگل های هیرکانی با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ بومی از دیگر اهداف نخستین رویداد ملی صنایع دستی جنگل های هیرکانی بشمار می رود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی شرح داد: آثار باید مبتنی بر شیوه های تولید دستی خلق شده باشد. مهمترین شاخص انتخاب آثار، وجود متمایز صنایع دستی از لحاظ توجه به محیط زیست، حفاظت از فرهنگ بومی، استفاده از دانش بومی سازگار با طبیعت، اصالت و کاربرد خلاقانه است.

جلالی گفت: تمامی علاقمندان و فعالان مرتبط در سراسر کشور می توانند تا 20 تیر 1401 در فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع دستی جنگلهای هیرکانی شرکت کنند و نتایج برگزیدگان هفته دوم مرداد 1401 اعلام می شود. همچنین به پنج اثر برگزیده به رسم یادبود جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس www. mcth. ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه های این رویداد ملی در استان تهران به شماره 61063000 داخلی 418 و 299 و در استان گیلان به شماره 33618457 داخلی 143 تماس بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1481

به "20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد صنایع دستی جنگلهای هیرکانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد صنایع دستی جنگلهای هیرکانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید