mvp چیست و چگونه به بازار عرضه گردد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایده راه اندازی یک MVP در سال های اخیر به بخشی از روند ورود به بازار تبدیل شده است. این یک رویه استاندارد هم برای کارآفرینان و هم برای غول های فناوری است. با این حال مانند بسیاری از ایده هایی که محبوب می شوند تصورات غلط زیادی وجود دارد. بنابراین اجازه دهید از اصول اولیه آغاز کنیم و بدانیم که MVP چیست.

mvp چیست و چگونه به بازار عرضه گردد

MVP چیست؟

MVP نسخه ای از یک مدل تازه است که گروه شما را قادر می سازد تا با حداقل کوشش دانش دست اول را در خصوص مصرف نمایندگان جمع آوری کند. این یک محصول کوچک با سه جنبه لازم است:

  • به وسیله مردم خریداری شده یا استفاده می گردد.
  • استفاده از آن بسیار ساده است.
  • با استفاده از منابعی که در اختیار داریم می توانیم آن را همانطور که می خواهیم ارسال کنیم.

نکاتی که قبل از ساخت MVP باید بدانید

برای ساخت یک MVP موثر ابتدا باید هدف را معین کنید.

سکشن کاربر

تیمی که اعضای آن ویژگی مشترکی دارند. معین اینکه این کالا برای چه کسانی است و برای چه کسانی مناسب نیست بسیار مهم است. یک اشتباه در برند تجاری محبوب این است که سعی کنید همه را تحت تأثیر قرار داده و ریسک جذابیت هیچ کدام را نداشته باشید.

مشکل

سعی نکنید همه مسائل خود را یکجا حل کنید. در عوض یکی یکی با آنها مقابله کنید. این کار به شما یاری می نماید تا بر روی یک مشکل اصلی تمرکز کنید که بیشتر مشتریان را آزار می دهد. هنگامی که آن مشکل را برای مردم حل کردید می توانید به سراغ مسائل بیشتری بروید.

راه چاره

بعد از اینکه بر روی یک مشکل تمرکز کردید حالا وقت آن است که آن را برطرف کنید و در همین مسیر ممکن است راه چاره های خلاقانه تری ارائه دهید. متمرکز شدن بر روی یک راه چاره قابل اجرا بسیار مهم است. روی جایگزین مناسب و مواردی که شامل آن می گردد تمرکز کنید می توانید به سرعت و بدون هدر دادن پول زیاد ورودی دریافت کنید.

رابط کاربری محدود

این بدان معناست که MVP شما باید قابل فروش و قابل استفاده باشد. شما باید بین یک مورد قابل استفاده و موردی که مردم از آن استفاده خواهند کرد خطی معین و رسم کنید. خودتان و گروه تان آن را تست کنید تا معین کنید چه چیزی برای عرضه مناسب است.

چگونه MVP را راه اندازی کنیم؟

به وسیله تجزیه و تحلیل

حال که می دانیم MVP چیست قبل از آغاز باید مشکل و برطرف سریع آن را بشناسید. برای این کار باید به یک سری سوالات پاسخ بدهید از جمله:

MVP شما قرار است چه مسئله ای را برطرف کند؟

چه نوع مشتریانی آماده خرید خواهند بود؟

راه چاره های موجود در حال حاضر چیست؟

شناخت و اولویت بندی عناصر

این بخش بر عناصری که در آیتم خود گنجانده اید تمرکز می نماید. شما باید نسخه محصول خود را خلق نموده و عناصر مورد نظر خود را در آن ترسیم نموده و سپس باید آنها را اولویت بندی کنید. در این مرحله احتمالا باید یک عنصر تمرکز کلیدی داشته باشید که ماهیت محصول را بیان می نماید.

انتخاب تاکتیک

شما باید معین کنید که از چه نوع MVP استفاده می کنید. این MVP می تواند یک MVP بدون محصول یک نسخه کپی یا یک MVP تک ویژگی باشد. تصمیم شما باید بر اساس مفهومی باشد که به احراز هویت و بعلاوه ابزارهای قابل دسترسی احتیاج دارد.

شناسایی عوامل حیاتی موفقیت

قبل از آغاز توسعه MVP خود باید تصمیم بگیرید که چگونه آن را ارزیابی کنید. لیستی از اقدامات قابل اجرا و عوامل موفقیت که نظارت خواهید کرد ایجاد کنید.

یک استوری بورد بسازید

لیست کردن ویژگی های محصول خود و ایجاد نقشه راه محصول یک مرحله لازم است. از چهار بخش اصلی تشکیل شده است: هدف اقدامات داستان های کاربر و وظایف. این ابزار مفیدی برای شناسایی مزایا و معایب محصول شماست.

راه اندازی MVP

وقت آن رسیده است که MVP خود را کنار بگذارید و از اولین کاربران خود اطلاعاتی دریافت کنید. هنگام ارزیابی موفقیت MVP خود روی پیگیری عوامل حیاتی تمرکز کنید. هدف اصلی ارزیابی محصول شما با انسان های واقعی است. حتی اگر باخت نشانه خوبی است که باید روی برطرف انواع مختلف مسائل کاربر مانور دهید و تمرکز کنید.

نمونه هایی از راه اندازی MVP

راه چاره رو به کاربر

Zappos را در نظر بگیرید. آنها امیدوار بود که ببیند آیا مصرف نمایندگان کفش را بدون امتحان کردن آنها می خرند یا خیر. در آن موقع امکان خرید آنلاین وجود نداشت. آنها فقط از کفش هایی عکاسی می کردند که قصد فروش آنها را داشتند و اگر خریدار سفارش آنلاین می داد آنها کفش را از مغازه خریداری نموده و ارسال می کردند. روشی که کارآمد بود.

سگمنت کاربر هدفمند

تیندر را در نظر بگیرید. این برنامه به این علت ایجاد شده است که در دوستایابی افراد احساس راحتی نمایند. از آنجایی که شبکه های اجتماعی در درجه اول شما را با افرادی مرتبط می کردند که قبلا آنها را می شناختید شناخت افراد تازه چندان آسان نبود.

تیندر آمد تا این جای خالی را پر نموده و فکر افراد را آرام کند. آن ها سیستمی دارند که به شما نشان می دهد طرف دیگری مایل است با شما صحبت کند و در بیشتر موارد منطقه جغرافیایی نزدیک است و به شما احساس امنیت می دهد.

مسائل کلیدی و موارد استفاده

Airbnb را در نظر بگیرید. سانفرانسیسکو میزبان یک نشست عالی طراحی بود. این گروه قصد داشت شرایط استفاده از اقامتگاه های ارزان قیمت را ارائه داده و اطلاعات را به صورت آنلاین آپلود کند. بنابراین آنها روی یک موضوع کلیدی تمرکز کردند و از این مثال استفاده کردند: دعوت نمایندگان نشست سانفرانسیسکو.

آنها امیدوار بودند که راه چارهی بیابند که متناسب با آن مورد خاص باشد. به زودی سه مهمان ابراز علاقه کردند که برای این سرویس هزینه نمایند. این امر از نمای کلی کسب وکار حمایت می نماید که خریداران بالقوه آماده هستند برای اقامت در خانه دیگران به جای هتل هزینه پرداخت نمایند.

فیچرهای ساده شده

اسپاتیفای را در نظر بگیرید. پیش از این تجارت موسیقی با چالش هایی روبرو بود. به علت وب سایت های اشتراک گذاری فایل افراد کمی برای آهنگ ها پول پرداخت می نمایند. دو سوئدی تشخیص می دهند که این هرگز کارساز نخواهد بود.

بنابراین برنامه اولیه آنها ساخت یک برنامه پخش رایگان و کسب عایدی به وسیله تبلیغات بود. در مقابل رقبا چگونه بود؟ پیشگامان متوجه شدند که بیشتر استارت آپ ها قبل از اینکه مفاهیم خود را آزمایش نمایند پول خود را در سایت ها و برنامه های شیک قرار می دهند.

تیم اسپاتیفای چیز تازهی را امتحان کرد. آنها MVP خود را در قالب یک برنامه کامپیوتری با یک جنبه مرکزی توسعه دادند: پخش آهنگ. بعدا آنها این انتخاب را به مردم دادند که در ازای تعامل بدون آگهی و سایر ویژگی ها هزینه ای ماهانه بپردازند و این سفر به آنها امکان داد تا مفهوم خود را در حالی که هزینه های خود را پایین نگه دارند آزمایش نمایند.

مزایای راه اندازی MVP

صرفه جویی در منابع

با ترکیب MVP می توانید تعادلی بین تامین جنبه های اصلی و ارزان بودن پیدا کنید. بعلاوه امکان تحویل یک آیتم کاربرپسند را در یک بازه زمانی خاص فراهم می نماید و اجرای آن ساده است.

درک کاربر هدف

این کار امکان را به شما می دهد تا اطلاعات بیشتری در خصوص مشتریان خود از کالا پیدا نموده و به شما امکان می دهد آنچه را که می توانید در خصوص آن انجام دهید طراحی و بهینه کنید.

به صورت تدریجی و گام به گام تقویت کنید

MVP برای یاری به شما برای ایجاد یک نسخه اساسی که شامل جنبه های کلیدی است و برای جمع آوری ورودی و بهینه سازی آن به مصرف نماینده نشان می دهد بسیار مهم است. این به شما یاری می نماید افکار درهم ریخته خود را سازماندهی کنید و آنها را به شکلی منظم چارچوب بندی کنید.

سوالات متداول

چگونه MVP یک استارت آپ را راه اندازی کنیم؟

تحقیقات بازار انجام دهید تحقیقات مشتری انجام دهید نقشه راه محصول ایجاد کنید آزمایش کاربر را انجام دهید و محصول را راه اندازی کنید.

رویکرد MVP چیست؟

MVP برای راه اندازی حداقل محصول بادوام است تا بازخورد مصرف نمایندگان را جمع آوری کند تا محصولی بسیار بهتر بسازد.

یک MVP چگونه باید باشد؟

MVP باید کوچک سریع و ارزان باشد و نباید تاثیر منفی ایجاد کند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1646

به "mvp چیست و چگونه به بازار عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "mvp چیست و چگونه به بازار عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید