تور مکزیک ارزان: شروع انقلاب استارت آپ ها در مکزیک

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کاواک (Kavak) یکی از انواع استارت آپ در مکزیک است که به یاری حل مسئله ای مزمن در این کشور آمده است: چگونگی خرید خودروی دست دوم، در یکی از غیررسمی ترین بازار های خودروی جهان. فروشندگان و خریداران در چنین بازاری کمتر به هم اعتماد می نمایند و معاملات به صورت کلامی صورت می گیرد. حالا اپلیکیشن کاواک آمده تا به عنوان شرکت واسطه ای عمل کند که هم خریدار و هم فروشنده به آن اعتماد دارند.

تور مکزیک ارزان: شروع انقلاب استارت آپ ها در مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از IEB.today، کاواک که اخیرا در یک دور تامین اقتصادی 700 میلیون دلاری، 8.7 میلیارد دلار ارزش پیدا نموده، بخشی از یک شکوفایی استارت آپی در مکزیک است. این شرکت یکی از نخستین استارت آپ ها در مکزیک است که سال گذشته توانست به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار دست پیدا کند و به معدود تک شاخ های این کشور بپیوندد.

میانگین جمعیت 126 میلیون نفری مکزیک، عمدتا جوان است و در طبقه میانه رو به بالا قرار می گیرد. حدود 54 درصد مردم گوشی هوشمند دارند. مکزیک جزو پنج بازار برتر برای شرکت های تکنولوژیک بزرگی مثل اوبر در تاکسی اینترنتی و اسپاتیفای در استریم موسیقی است.

بعلاوه بازار بسیار بزرگی برای اپلیکیشن کلمبیایی ارسال غذای راپی (Rappi) محسوب می گردد. این در حالی است که بنیان گذاران داخلی استارت آپ در مکزیک، تا همین چند وقت پیش، جایی برای عرض اندام خود نداشتند. علت اصلی این موضوع، نبود پول بود. کارآفرینان مکزیکی مجبور بودند به سرمایه گذاران خطرپذیر متوسل شوند. اما این فرایند از سال 2019 و زمانی که بانک سرمایه گذاری ژاپنی سافت بنک، صندوق آمریکای لاتین را تاسیس کرد، تغییر کرد.

این بانک حالا 8 میلیارد دلار در منطقه سرمایه گذاری نموده که بیشتر آن در مکزیک بوده و سرمایه گذاران بزرگ دیگری از سنگاپور، سیلیکون، ولی و یک صندوق تامین اطمینان نیویورکی را به این کشور سرازیر نموده است. این پول ها، نصیب کسب وکار های خانگی شدند و به تقویت استارتاپ هایی همانند کاواک که مشکلاتی اساسی را در مکزیک حل می نمایند، یاری کردند.

استارت آپ های تکنولوژی اقتصادی (فین تک) هم به طور ویژه در حال رشد هستند، به طوری که کسب وکار های فین تک مکزیک، حالا از برزیل که زمانی قطب بنگاه های منطقه آمریکای لاتین بود، بیشتر شده اند. البته موانعی هم هنوز وجود دارند. مثل خیلی ازاستارت آپ ها در همه کشورها، استارت آپ در مکزیک هم جهت مبهمی برای رسیدن به سودآوری پیش روی خود دارند.

سر و کله زدن با بوروکراسی یک کابوس است. چند روز طول می کشد تا یک معامله با کاواک در مکزیک به انتها برسد، درحالی که این فرآیند در برزیل زیر 40 دقیقه طول می کشد. با این حال، سرمایه گذاران خوش بین هستند و مکزیک را سرزمین فرصت ها می دانند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1243

به "تور مکزیک ارزان: شروع انقلاب استارت آپ ها در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: شروع انقلاب استارت آپ ها در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید