احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه رمضان به یک شرط

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دکتر علی اکبر حق دوست اضافه نمود: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم و موافقت مشروط مسئولان مرتبط را گرفتیم؛ اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد. به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و اپیدمی جدیدی مشاهده نگردد، این کار انجام می گردد.

احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه رمضان به یک شرط

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در مصاحبه با ایرنا تاکید نمود: شرایط، قوانین و مقررات به گونه ای است که کمترین فشار و استرس به دانشجویان و خانواده های آنان وارد گردد.

حق دوست با اشاره به اینکه حضور و غیاب دانشجویان در این دوره اجباری نخواهد بود، اضافه نمود: دانشجویان می تواند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام نمایند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی فعالانه بحث آموزش مجازی را دنبال خواهد نمود، گفت: اگر درسی در دانشگاه ها به صورت مجازی در حد قابل قبول ارایه شده باشد، فقط چند جلسه برای برطرف اشکال آن درس برگزار می گردد و در نهایت امتحان آن درس برگزار می گردد.

امتحانات حضوری برگزار می گردد

وی ادامه داد: تا الان برنامه ریزی ها به این صورت است که امتحانات حضوری برگزار شوند. اگر شرایط شیوع بیماری به همین روال ادامه پیدا کند و فرایند ابتلا کاهشی باشد، امتحانات در تیرماه برگزار می گردد و از این بایت خطر جدی دانشجویان را تهدید نخواهد نمود.

حق دوست ادامه داد: امتحانات جامع دانشجویان پزشکی هم بر اساس تقویم زمانی تعیین از انتهای تیرماه تا انتهای تابستان خواهد بود. به جز یک مورد که در مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اضافه نمود: این موضوع به شرطی است که شرایط با همین فرایند ادامه پیدا کند و با شرایط جدیدی روبرو نشویم. در آن صورت بسته به اتقضائات پیش آمده، همه این موارد می تواند تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا با ما خواهد بود و موضوعی نیست که یک یا دو ماهه تمام گردد، گفت: شاید مهرماه امسال شرایط بحرانی تری داشته باشیم و باید خودمان را برای این شرایط آماده کنیم تا مسئله ای برای فرایند آموزشی دانشجویان پیش نیاید.

حق دوست ادامه داد: طبیعی است که آموزش را نمی توان مدت خیلی طولانی تعطیل کرد؛ ما باید راه های مقابله با این خطر را به دانشجویان آموزش دهیم و با مدیریت مطلوب ضمن کنترل استرس، فرایند آموزشی در کشور را از سر بگیریم.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 409

به "احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه رمضان به یک شرط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه رمضان به یک شرط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید