استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه فرش ماشینی از فرش صد درصد پشم طبیعی سرمایه

به گزارش بی نهایت اس ام اس، نمایشگاه فرش ماشینی سال جاری پس از مدتها نمایشگاه موفقی بود و مورد استقبال تولیدکنندگان و تجار نهاده شد.

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه فرش ماشینی از فرش صد درصد پشم طبیعی سرمایه

فرش تمام پشم طبیعی سرمایه که در چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و اقلام وابسته به وسیله گروه نساجی فرهی و فرش فرهی رونمایی شد مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نهاده شد. این محصول که از محصولات نوآورانه نمایشگاه سال جاری بود از پشم طبیعی فراوری داخل بافته شده و کاملاً مشابه فرش دستبافت است. تمامی مراحل تکمیل ازجمله ، شور، ریشه ، شیرازه و پرز گیری این فرش کاملاً به صورت دستی و مشابه فرش دستبافت انجام می گردد و قیمت آن حدوداً یک سوم فرش دستبافت باکیفیت مشابه است.

علی فرهی مدیر گروه نساجی فرش فرهی در این باره گفت: نمایشگاه سال جاری پس از مدتها نمایشگاه موفقی بود و مورد استقبال فراوریکنندگان و تجار نهاده شد.

وی در مورد دستاوردهای این نمایشگاه اضافه نمود: بیشترین کوشش ما معرفی ویژگی های محصول نو فرش سرمایه بود که فکر می کنم به خوبی انجام شد. بعلاوه کوشش کردیم در حاشیه نمایشگاه با برگزاری جلسات هم اندیشی، ضمن ایجاد اتحاد و همدلی در بخش خصوصی، با بخش دولتی و قانونگذاران نیز به نتایج مثبتی برسیم.

فرهی در ادامه اضافه نمود: صنایع نساجی به ویژه صنعت فرش ماشینی با توجه به مزیت های کشور ما در زمینه فراوری مواد اولیه ، نیروی کار جوان و سابقه کهن فراوری فرش با حمایت های بیشتر و برطرف موانع فراوری و صادرات می تواند یکی از محورهای اصلی اشتغال زایی مولد و توسعه کشور باشد.

به عقیده رییس کمیته فرش ماشینی انجمن صناع نساجی ایران، نوسانات قیمت مواد اولیه و مسائل ناشی از تحریم ها از مهم ترین معضلات فراوریکنندگان صنایع فرش ماشینی هستند که در سالهای اخیر توسعه این صنعت را با چالش روبرو نموده است. امیدواریم با برطرف موانع کلان و جلوگیری از موازی کاری ها و حذف قوانین دست و پاگیر، سالهای آینده نام و معروفیت فرش ماشینی ایران را همپای فرش دستبافت ایرانی در سراسر دنیا بشنویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1523

به "استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه فرش ماشینی از فرش صد درصد پشم طبیعی سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه فرش ماشینی از فرش صد درصد پشم طبیعی سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید