ثبت و تاسیس شرکت با چند کلیک

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران : این روزها، ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص با مراجعه به پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار در اتاق بازرگانی تهران، در کمتر از چهار روز کاری ممکن شده و متقاضیان تنها با حضور در طبقه همکف ساختمان اتاق تهران برای انجام امور مربوط به تاسیس شرکت خود به تمامی سازمان ها و اداره های دولتی مرتبط با ثبت شرکت، دسترسی دارند.

ثبت و تاسیس شرکت با چند کلیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ هفت سازمان و اداره دولتی با استقرار میز خدمت در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران، فرایند ثبت و تاسیس شرکت سهامی خاص و مسولیت محدود در این مرکز را در یکسال گذشته تسریع بخشیده و تسهیل نموده اند.

فعالیت رسمی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران از خرداد ماه سال گذشته و با هدف تسهیل فضای کسب وکار برای فعالان مالی و هم چنین بهبود رتبه و امتیاز ایران در نماگر شروع کسب و کار شاخص سهولت کسب و کار بانک جهانی شروع شد و در حال حاضر، نمایندگان تام الاختیار هفت سازمان مشارکت نماینده در این طرح در محل اتاق بازرگانی تهران مستقر هستند. به این ترتیب، فرآیندهای مربوط به ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص تنها با مراجعه حضوری به ساختمان اتاق تهران و صرف مدت زمان چند ساعت و البته نوشیدن یک استکان چای، بدون دوندگی های ملال آور سال های گذشته، امکان پذیر شده است.

اتاق بازرگانی تهران و سازمان های دولتی مشارکت نماینده در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، به دنبال آن هستند تا فرآیند شروع یک فعالیت مالی در سریع ترین زمان ممکن و در یک مکان متمرکز انجام گیرد به طوری که در حال حاضر، فرایندهای مربوط به شروع یک کسب و کار از جمله ثبت شرکت، پرداخت هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، مشخص کد مالی و کد کارگاهی، در این پنجره واحد طی مدت حداکثر چهار روز کاری انجام می گردد.

اما نمایندگان تام الاختیار سازمان های دولتی در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار چه خدماتی را به متقاضیان ارائه می دهند؟

ارائه خدمات اداره ثبت شرکت ها در دو روز کاری

بر اساس تکالیف مندرج در طرح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مکلف است با ایجاد میز خدمت در این پنجره واحد، طی مدت حداکثر 2 روز کاری اقدامات مورد احتیاج برای تاسیس شرکت با مسولیت محدود را به متقاضیان ارائه دهد.

این اقدامات شامل، احراز هویت متقاضی، آنالیز نام های پیشنهادی و محتوی الکترونیک، تایید نهایی نام پیشنهادی، صدور آگهی تاسیس، تحویل نسخه نهایی و تایید شده مدارک و ممهور به مهر برجسته ثبت شرکت ها شامل شناسه ملی و شماره ثبت شرکت تازه تاسیس به متقاضی، ارسال محتوی الکترونیکی آگهی به روزنامه رسمی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی و روزنامه کثیرالانتشار و همچنین، تایید درخواست پلمب دفاتر قانونی پس از پذیرش و اسکن اظهارنامه می گردد.

دریافت کد کارگاهی در چند ساعت

سازمان تامین اجتماعی نیز در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اتاق تهران میز خدمت مستقر نموده است. بر این اساس، نمایندگان این سازمان مکلف هستند خدمات مربوط به این نهاد را طی مدت حداکثر 4 ساعت به گونه ای به متقاضیان ثبت شرکت با مسولیت محدود و سهامی خاص ارائه دهند که هیچ احتیاجی به حضور متقاضی برای دریافت کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی نباشد.

خدمات میز سازمان تامین اجتماعی در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اتاق تهران شامل، ارجاع درخواست ها به شعب سازمان، ارائه کد رهگیری به اداره ثبت شرکت ها، مشخص نوبت بازرسی، بازرسی از محل و تخصیص کد کارگاهی، ارسال پیامک کد کارگاهی به متقاضی و ارسال به اداره ثبت شرکت ها، ارسال گزارش بازرسی به سازمان امور مالیاتی و همچنین، ارسال سریع اطلاعات شرکت ثبت شده به شعب سازمان تامین اجتماعی برای انجام بازرسی در کمترین زمان ممکن و اخذ کد کارگاهی، می گردد.

دریافت کد مالی بدون مراجعه به سازمان مالیات

باجه سازمان امور مالیاتی نیز در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اتاق تهران با هدف انجام اقدامات مورداحتیاج متقاضیان ثبت شرکت طی مدت زمان حداکثر 4 ساعت ایجاد شده است به گونه ای که متقاضیان برای دریافت کد مالی و تشکیل پفراینده نهایی مالیات بر ارزش افزوده، احتیاجی به مراجعه حضوری به شعب این سازمان در تهران نداشته باشند.

بر این اساس، اقداماتی شامل تکمیل ثبت نام مالیات مستقیم، ارسال پیامکی کد مالی، تحویل مدارک فیزیکی متقاضی، تشکیل پفراینده فیزیکی مالیات بر ارزش افزوده و نیز پرداخت هزینه نیم در هزار مالیاتی از جمله خدماتی است که نمایندگان سازمان مالیاتی در پنجره واحد فیزیکی اتاق تهران به متقاضیان ارائه می دهند.

ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار با چند کلیک

روزنامه کثیرالاانتشار نیز که نهادی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران، باجه و میز خدمت دارد. در این باجه خدمات رسانی، آنالیز پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار و همچنین ارائه هدایت برای پرداخت هزینه الکترونیکی و تایید آگهی تاسیس شرکت، صورت می گیرد.

انتشار آگهی روزنامه رسمی در چند ساعت

شرکت سهامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز با استقرار میز خدمت در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران، خدمات مربوط به انتشار آگهی تاسیس شرکت را به متقاضیان ارائه می دهد.

بر اساس تکالیف محوله، روزنامه رسمی مکلف است فرایند ثبت درخواست برای انتشار آگهی تاسیس شرکت را نحوی تنظیم کند تا تاییدیه و پذیرش برای چاپ آگهی تاسیس شرکت به صورت برخط و طی مدت زمان حداکثر یک ساعت پس از درخواست متقاضی، انجام پذیرد. در این باجه، آنالیز پرداختی های روزنامه رسمی و هدایت به متقاضیان برای ثبت نامه در سایت روزنامه و برطرف موانع موجود در سایت تا حصول نتیجه لازم، ارائه می گردد.

صدور بارکد پستی بدون مراجعه حضوری به پست

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران دارای میز و باجه خدمات رسانی است. بر اساس تکالیف محوله، شرکت ملی پست مکلف شده است با استقرار کارشناسان خود در محل پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران، با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرایند ثبت درخواست دفاتر پلمب قانونی را به نحوی تنظیم کند تا دریافت نهایی این دفاتر حداکثر طی یک روز کاری پس از درخواست الکترونیکی متقاضی در محل قانونی شرکت ثبت شده، تحویل گردد.

صدور بارکد پستی تاسیس و درج اطلاعات متقاضی در سامانه پست و همچنین، صدور بارکد پستی پلمب دفاتر و درج اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها از جمله خدماتی است که در باجه ارائه می گردد و از مراجعه حضوری متقاضی ثبت و تاسیس شرکت به دفاتر پستی جلوگیری می نماید.

مشاوره ثبت علامت تجاری

اداره ثبت علامت تجاری نیز با ایجاد باجه در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق تهران به ارائه بعضی خدمات حضوری به متقاضیان ثبت شرکت مشغول است. ارائه مشاوره های لازم در زمینه ثبت علائم تجاری، طرح صنعتی و اختراعات، مشاوره در زمینه اعتراض، کمیسیون ماده 170 و دادگاه های مربوط به علائم تجاری، مشاوره در زمینه جستجوی اسامی و لوگو و همچنین طرح های صنعتی و اختراعات، و نیز مشاوره در زمینه تمامی فرایندهای مربوط به تغییرات بعد از ثبت علائم تجاری، اختراعات و طرح های صنعتی از جمله خدمات میز اداره ثبت علامت تجاری در پنجره واحد است.

اتاق بازرگانی تهران نیز در این فرآیند تامین بستر و زیرساخت های سخت افزاری خدمات دهندگان را برعهده گرفته است و با تامین فضای مناسب برای سازمان های دخیل و فعالان مالی مراجعه نماینده، کوشش نموده است تا زمینه مناسب برای خدمات دهی به فعالان مالی فراهم گردد. ضمن این که اتاق بازرگانی تهران مراجعان را با خدمات مجلس بخش خصوصی آشنا می نماید تا ثبت نمایندگان شرکت بتوانند در همان زمان در صورت تمایل به عضویت اتاق بازرگانی تهران نیز درآیند و کارت عضویت اتاق را دریافت نمایند. در این صورت از مزایای عضویت در اتاق تهران و خدمات آن نیز بهره مند شوند و در صورت احتیاج برای دریافت کارت بازرگانی نیز، کار ساده تری در پیش داشته باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1055

به "ثبت و تاسیس شرکت با چند کلیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت و تاسیس شرکت با چند کلیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید