تور ایتالیا: نام رمز اندروید 13 از یک دسر ایتالیایی محبوب گرفته شده است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، گوگل معمولا برای نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید از اسامی خاصی که معمولا نام دسر ها بود استفاده می کرد، اما این فرایند را پس از انتشار اندروید 10 دیگر ادامه نداد. اما حالا جدیدترین خبر ها و شایعات نشان می دهند که این شرکت میخواهد دوباره این رویه نام گذاری را از سر بگیرد و به همین دلیل اندروید 13 را به نام دسر کلاسیک ایتالیایی یعنی تیرامیسو نام گذاری نموده است.

تور ایتالیا: نام رمز اندروید 13 از یک دسر ایتالیایی محبوب گرفته شده است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

نقد و آنالیز سامسونگ One UI 4؛ تغییرات جزئی اما مهم

همان طور که می دانید، گوگل دیروز اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد. تسترهای این نسخه پیش نمایش گزارش داده اند که این سیستم عامل تغییرات زیادی را نسبت به اندروید 12 به ارمغان می آورد. یکی از این تغییرات را می توان در منوی تنظیمات این سیستم عامل مشاهده کرد و آن هم نام رمز دسر کلاسیک ایتالیایی تیرامیسو است.

اگر به خاطر داشته باشید گوگل برای اندروید 12 نام خاصی را انتخاب نکرد و تنها نسخه سیستم عامل را به عنوان نام آن در تنظیمات قرار داد. اما این شرکت میخواهد دوباره به روال قبلی برگردد و برای نسخه نو اندروید نام معینی معین کند که طبق شواهد نام آن تیرامیسو خواهد بود. از آنجایی که نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 تنها یک روز است که منتشر شده، به نظر می رسد که کاربران به زمان بیشتری برای فهمیدن تفاوت های این سیستم عامل با نسخه قبلی احتیاج دارند. با این حال اما بعضی از ویژگی های نو این سیستم عامل معین شده که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

یکی از مقوله هایی که به شدت به وسیله گوگل تأکید شده، بحث امنیت است. در هر نسخه ی نو اندروید امکانات امنیتی افزایش پیدا می نماید و اندروید 13 هم از این قاعده مستثنا نیست. اول از همه باید به تقویت حریم خصوصی برای انتخاب عکس ها اشاره کنیم. در نسخه نو اندروید وقتی می خواهید عکسی را در اپلیکیشنی ارسال کنید، این اپلیکیشن فقط به تصاویری که انتخاب می کنید دسترسی پیدا می نماید. خوشبختانه گوگل اعلام نموده که این قابلیت به وسیله آپدیت پلی استور به گوشی های مبتنی بر اندروید 11 و 12 هم راه پیدا می نماید.

باید خاطر نشان کنیم که توسعه دهندگان اپلیکیشن ها با اندروید 13 می توانند آیکون های مختلفی را برای اپلیکیشن های خود در نظر بگیرند تا کاربران در این زمینه حق انتخاب داشته باشند. به عنوان مثال، اگر حالت تاریک را فعال کنید آیکون اپلکیشن ها به صورت اتوماتیک تیره می شوند. پیش تر هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از ویژگی های نو اندروید 13 سرعت پردازش و لود شدن بازی ها را افزایش می دهد. بر اساس توییت منتشر شده از تحلیلگر باسابقه اندروید یعنی Mishaal Rahman گوگل ممکن است سرعت آغاز بازی ها را با افزایش فرکانس پردازنده گوشی برای لود شدن سریع تر آن ها بالا ببرد. به گفته Mishaal Rahman، زمانی که بازی ها در حال لود شدن هستند، سیستم به طور موقت فرکانس پردازنده را افزایش می دهد که این اقدام موجب زودتر بالا آمدن بازی خواهد شد.

بعلاوه غول موتور جست وجو میخواهد تا قابلیت دیگری را با نام Click to Transfer به این سیستم عامل اضافه کند. این قابلیت صوتی به کاربران اجازه می دهد که با نزدیک کردن گوشی خود به یک اسپیکر، موسیقی در حال پخش را به وسیله اسپیکر گوش نمایند. به نظر می رسد با قابلیت مشابه Hand off Audio هوم پاد اپل سروکار داریم. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که آیفون یا آیپاد تاچ را به هوم پاد نزدیک نمایند تا بتوانند آهنگ های دلخواه خود را به وسیله اسپیکر بشنوند. هنگام نزدیک شدن به اسپیکر، دستگاه های در حال اجرای اندروید 13 یک نوتیفیکیشن را در بالای صفحه دریافت خواهند کرد. این نوتیف به کاربر می گوید که آیا مایلند تا به آن اسپیکر متصل شوند یا نه.

بعلاوه به نظر می رسد که رابط کاربری اندروید 13 با نسخه قبلی آن تفاوت های زیادی داشته باشند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، یکی دیگر از قابلیت های کاربردی که قرار است به اندروید 13 اضافه گردد بهبود عمر باتری گوشی یا تبلت هوشمند شماست. در این راستا باید بگوییم که فناوری نو گوگل موسوم به Android Resource Economy (TARE) می تواند مصرف انرژی اپلیکیشن ها را کاهش دهد. باید دید در روز های آینده باید دید چه ویژگی های نو دیگری به نسخه نو سیستم عامل اندروید اضافه می گردد.

منبع: Howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1387

به "تور ایتالیا: نام رمز اندروید 13 از یک دسر ایتالیایی محبوب گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: نام رمز اندروید 13 از یک دسر ایتالیایی محبوب گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید