10 نکته ضروری که تمامی کاربران اپل موزیک باید بدانند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، اگر به تازگی تصمیم گرفته اید از اپل موزیک استفاده کنید، یا از کاربران قدیمی آن هستنید، چیزهای زیادی درباره سرویس استریم موسیقی اپل وجود دارند که شاید در نگاه اول متوجه آن ها نشوید.

10 نکته ضروری که تمامی کاربران اپل موزیک باید بدانند

با وجود سرویس های استریم مختلفی که وجود دارند، باید مطمئن شوید از سرویسی که انتخاب می کنید بیشترین بهره را خواهید برد. به همین دلیل، تلاش کردیم در این مطلب به شما کمک کنیم در هنگام استفاده از اپل موزیک بهترین تجربه ممکن را کسب کنید.

1. داده های فعلی یا علاقه مندی های خود را منتقل کنید

اپل دیر به بازار استریم موسیقی پیوست، زمانی که بازیگران بزرگی مانند اسپاتیفای، گوگل موزیک، آردیو، پاندورا و چند سرویس دیگر تقریبا تمامی بازار را در دست داشتند. اگر از یکی از این سرویس ها استفاده کرده باشید، قطعا پلی لیست ها محبوب خود را ساخته اید یا ترانه های مورد علاقه تان را نشان کرده اید.

منطقی است راهی وجود داشته باشد تا به جای این که دوباره تمام این مراحل را در اپل موزیک تکرار کنید، بتوانید همان داده های موجود در سایر سرویس ها را به این سرویس انتقال دهید. برای این کار می توانید از ابزارهای شخص ثالث مانند SongShift کمک بگیرید.

این سرویس رایگان به شما کمک می کند داده های موجود در یک پلتفرم را به پلتفرم دیگر هم منتقل کنید. برای این کار، پس از دانلود اپ SongShift، آن را با سرویس موزیک قدیمی خود همگام سازی کنید و سپس همین کار را برای اپل موزیک هم انجام دهید:

  • وارد صفحه My Shifts شوید و آیکن Add را اضافه کنید.
  • گزینه Setup Source و سپس سرویس استریم مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • پلی لیست مورد نظرتان را انتخاب و پس از آن Continue را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی گزینه Im Finished را انتخاب کنید تا فرایند انتقال شروع گردد. در این بخش می توانید گزینه های Add another یا Add from Clipboard را هم انتخاب کنید تا پلی لیست ها و ترک های بیشتری را اضافه کنید.

2. از اکولایزر مخفی اپل موزیک استفاده کنید

ممکن است بلندگو یا هدفون شما برای پخش موسیقی مورد علاقه تان در بهترین حالت تنظیم نشده باشد. بسکمک راه کار را در استفاده از نرم افزارهای مختلف اکولایزر می دانند که به کاربر اجازه می دهند صدای خروجی را بسته به نوع موزیکی که می شنود تنظیم کند.

متاسفانه، اکولایزر داخلی اپل موزیک مخفی شده است، اما همچنان راهی برای دسترسی به آن وجود دارد. برای استفاده از این اکولایزر باید مراحل زیر را طی کنید:

در سیستم عامل iOS:

  • وارد منوی تنظیمات شوید.
  • گزینه Music را انتخاب کنید.
  • در بخش Playback گزینه EQ را انتخاب کنید.

در iTunes دسکتاپ:

  • وارد Menu شوید.
  • گزینه Window را انتخاب کنید.
  • گزینه Equalizer را انتخاب کنید.

استفاده از یک اکولایزر می تواند کیفیت صدای خروجی را بهبود ببخشد و به شما کنترل بیشتری روی نحوه گوش دادن به موسیقی بدهد که در نهایت تجربه استفاده از اپل موزیک را ارتقا خواهد داد.

3. روی گوشی خود صدای با کیفیت بالا دریافت کنید

اگر از داده های سیم کارت برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، اپل موزیک به صورت پیش فرض کیفیت را تغییر می دهد یا فایل صوتی را فشرده می کند و تنظیمات را دستکاری می کند تا میزان استفاده از اینترنت را کاهش دهد.

اگرچه در این حالت نرخ بیت پایین تر محسوس خواهد بود، اما باز هم کیفیت صدای دریافتی تا حد زیادی به هدفون مورد استفاده یا حساسیت گوش های شما بازمی گردد. اما راهی وجود دارد که حتی اگر در هنگام حرکت هستید هم بتوانید به صدای با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید.

دریافت صدای با کیفیت بالا در iOS:

از اپل موزیک خارج شوید، به بخش تنظیمات گوشی بروید و از منوی Music گزینه Audio Quality و سپس Mobile Data Streaming را انتخاب کنید و آن را در حالت High Quality قرار دهید. همچنین، می توانید گزینه Lossless Audio را فعال کنید تا صدای اصلی ترک مورد نظر را دریافت کنید.

دریافت صدای با کیفیت بالا در اندروید:

در اپلیکیشن اپل موزیک وارد منوی تنظیمات شوید و سپس از بخش Playback گزینه High Quality on Cellular را فعال کنید.

به خاطر داشته باشید که فعال کردن این گزینه به معنی استفاده بیشتر از حجم بسته اینترنت 4G یا 5G شما خواهد بود و اگر با اتصال به اینترنت با کیفیت و پرسرعت مشکل دارید، بهتر است از فعال کردن این حالت چشم پوشی کنید.

4. افکت های صوتی را پخش کنید

این ویژگی در حال تبدیل شدن به ویژگی محبوب بچه ها (و حتی بزرگ سالانی با کودک درون فعال) است. حتما می دانید که سیری با دریافت فرمان صوتی روی آیفون یا آیپد می تواند موسیقی پخش کند، به جستجوی عناوین مختلف بپردازد و یا حتی صف ترک ها و آرشیو شما را کنترل کند. اما شاید ندانید که می توانید کارهای سرگرم کننده بسکمک هم با سیری انجام دهید که یکی از آن ها افکت های صوتی بامزه است.

در بین آثار متنوعی که در اپل موزیک یافت می شوند، آلبوم هایی از افکت های صوتی هم وجود دارند که انواع صداهای عجیب و خنده دار را شامل می شوند. فقط کافی است به سیری فرمان بدهید تا شروع به پخش این ترک ها کند.

5. رادیوی اپل موزیک 1 را از قلم نیاندازید

یکی از ویژگی های برتر این پلتفرم، اپل موزیک 1 است که یک رادیو اینترنتی با میزبانی سلبریتی هایی مانند التون جان، دریک، زین لو و سایر نام های آشنای دنیای موسیقی است. اما چطور متوجه شویم هر یک از این افراد در چه زمانی برنامه دارند؟

برای این کار باید به صفحه رسمی برنامه زمانی رادیو اپل موزیک 1 بروید. این صفحه به صورت منظم به روز می گردد و زمان برنامه های مختلف را نمایش می دهد.

6. می توانید برنامه های قدیمی اپل موزیک 1 را دوباره بشنوید

اگر برنامه ای را که دنبالش بوده اید از دست دادید، می توانید دوباره آن را از طریق اپل موزیک 1 بشنوید. اگر برنامه ای که دنبالش هستید بخشی از یک برنامه سریالی است، فقط کافی است در اپل موزیک 1 یا اپ آیتونز در پی نام آن شو یا هنرمندش بگردید. پس از پیدا کردن نتایج، چند قسمت آخر این شو در بخشی با عنوان New Episodes و قسمت های قدیمی تر در پلی لیست آن قابل مشاهده خواهند بود.

7. پروفایل کاربری خود را بسازید تا با دیگران ارتباط برقرار کنید

پس از ساخت پروفایل کاربری در اپل موزیک، شما می توانید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید، یکدیگر را دنبال کنید و پلی لیست های همدیگر را ببینید. اضافه کردن دوستان به اپل موزیک می تواند یک تجربه اجتماعی نو باشد که حس بهتری از سرگرمی را به شما ارائه می کند. فقط باید بدانید که دیگران هم می توانند پلی لیست های شما را مشاهده و سلیقه موسیقایی شما را قضاوت کنند!

8. پلی لیست های عالی را کشف کنید

اپل به صورت ویژه روی امکان ایجاد و به اشتراک گذاری پلی لیست ها در اپل موزیک تمرکز کرده است و به همین دلیل هم از ادیتورهای تیم اپل موزیک درخواست کرده تا با استفاده از الگوریتم های هوشمند سلیقه موسیقی کاربر را درک و پلی لیست های خاصی را برای او نمایش دهند.

بنابراین، هر چه بیشتر از اپل موزیک استفاده کنید و داده های بیشتری از نوع موسیقی های مورد علاقه خود در اختیار این پلتفرم قرار دهید، پلی لیست های بهتری برای شما نمایش داده می شوند. لایک یا دیس لایک کردن آثار در اپل موزیک هم می تواند عامل مهمی در کمک به الگوریتم مورد بحث باشد.

همچنین، می توانید از پلی لیست های ایجاد شده از طریق کاربران در وب سایت هایی مانند Playlist Hunter یا Playlist List استفاده کنید. البته ممکن است استفاده از بعضی از این پلتفرم ها هزینه داشته باشد.

اگر هر یک از این وب سایت ها پلی لیستی را ارائه می کنند که فقط در اسپاتیفای یا پلتفرم هایی که قبلا استفاده می کردید وجود دارد، می توانید با استفاده از SongShift آن را به اپل موزیک منتقل کنید.

9. با اپل موزیک می توانید متن ترانه ها را مشاهده کنید

اپل موزیک به ویژگی نمایش متن ترانه ها مجهز است، بنابراین اگر ترانه ای از زبان دیگر را گوش می دهید یا فهم متن ترانه برای تان سخت است، این ویژگی می تواند به کمک شما بیاید. همچنین، بعضی از افراد دوست دارند هنگام گوش دادن به ترانه های مورد علاقه شان با آن زمزمه کنند که دیدن متن ترانه می تواند برای آن ها هم کاربردی باشد.

برای نمایش متن، هنگامی که ترانه در حال پخش است می توانید با لمس صفحه، صفحه نوی برای نمایش ترانه باز کنید. در این صفحه می توانید با انتخاب آیکن Quote از منو، اشعار را به صورت لحظه ای و همزمان با صدای خواننده مشاهده کنید. اگر با حساب کاربری خود وارد اپل موزیک شده باشید، می توانید متن ترانه ها را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

10. هنگام انتشار عناوین نو اعلان دریافت کنید

می توانید با تغییر تنظیمات اعلان ها در اپل موزیک برای انتشار هر عنوان نو اعلان دریافت کنید تا آثار نو هنرمند محبوب تان را از دست ندهید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پس از ورود به اپلیکیشن اپل موزیک، وارد حساب خود شوید.
  • در این بخش گزینه Notifications را انتخاب کنید.
  • گزینه Allow Notifications on This iPhone و سپس New Music را به حالت On تغییر دهید.

همچنین می توانید قابلیت نمایش این اعلان ها در آرشیو را با تغییر شرایط Show in Library فعال یا غیر فعال کنید.

در نهایت، در حالی که سرویس های مثل اسپاتیفای، ساوندکلود، آمازون موزیک و … پلتفرم های بسیار خوبی برای گوش دادن به موسیقی و دنبال کردن هنرمندان مورد علاقه مان هستند، اپل موزیک تازه وارد هم ویژگی های مجذوب کننده و مختلفی دارد که می تواند به پلتفرم مورد علاقه شما تبدیل گردد، به ویژه اگر از طرفداران اکوسیستم نرم افزاری و سخت افزاری اپل هستید.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1521

به "10 نکته ضروری که تمامی کاربران اپل موزیک باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته ضروری که تمامی کاربران اپل موزیک باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید