اسپیس ایکس، مامور ناسا برای ساخت ماه نورد پیشرفته انتخاب شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شرکت اسپیس ایکس برای طراحی و ساخت ماه نوردی پیشرفته که در مأموریت آینده ناسا بر روی تنها قمر زمین به کار گرفته خواهد شد، انتخاب شده است.

اسپیس ایکس، مامور ناسا برای ساخت ماه نورد پیشرفته انتخاب شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، در فوریه گذشته ناسا گفت شرکت فایرفلای را به عنوان مجموعه طرف قرارداد خود برای تأمین محصولات فناورانه مورد احتیاج برای سفر به ماه انتخاب نموده است.

ارزش قرارداد دو طرف 93.3 میلیون دلار اعلام شد. بخشی از این قرارداد مربوط به فراوری ماه نورد برای سفر به این سیاره است و امروز فایرفلای گفت این کار را بر عهده اسپیس ایکس گذاشته است.

قرار است اسپیس ایکس در سال 2023 از راکت فالکون 9 خود به منظور انتقال تجهیزات و سیستم فرود بر روی ماه شرکت فایرفلای استفاده کند. محموله مورد نظر ناسا برای فعالیت های تحقیقاتی از این طریق به سطح ماه منتقل می گردد و ماه نورد اسپیس ایکس نیز بخشی از این محموله خواهد بود.

فایرفلای خود در حال طراحی سیستم موشکی فرود بر روی ماه موسوم به آلفا است و انتظار می رود رونمایی اولیه از آن طی هفته های آینده انجام گردد. در عین حال گفته می گردد آلفا تابدان حد قدرتمند نیست که بتواند همه تجهیزات مدنظر ناسا را به کره ماه منتقل کند؛ لذا در این بخش نیز به یاری فنی اسپیس ایکس احتیاج خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1068

به "اسپیس ایکس، مامور ناسا برای ساخت ماه نورد پیشرفته انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس، مامور ناسا برای ساخت ماه نورد پیشرفته انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید