افشای اولین تصاویر شاسی بلند برقی تاتا نکسون کوپه

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تاتا موتورز قرار است در تاریخ 6 آوریل 2022 از خودروی مفهومی تاتا نکسون کوپه رونمایی کند. این شرکت میخواهد این خودروی مفهومی را در تا سال 2024 معرفی کند. تاتا نکسون بزرگتر از شاسی بلند کامپکت تاتا نکسون زیر 4 متر و کوچکتر از شاسی بلند کامپکت سایز میانه تاتا هریر می باشد.

افشای اولین تصاویر شاسی بلند برقی تاتا نکسون کوپه

به گزارش خبرنگاران، نسخه تمام الکتریکی این خودرو در سال 2024 به فروش می رسد. نسخه نو، ارتقا یافته تاتا نکسون می باشد. پیش از این قرار بود تاتا نکسون کوپه در نمایشگاه خودروی 2022 که در ماه فوریه برگزار می گردد، به نمایش گذاشته گردد. اما اکنون به ژانویه 2023 موکول شده است. تاتا موتورز اخیرا اعلام نموده که این خودرو را به تنهایی در 6 آوریل رونمایی خواهد نمود.

تیزر ارائه شده از این خودرو یک خودروی مفهومی با طراحی زیبا و جالب را نشان می دهد که به چراغ های DRL (Daytime Running Lights) مجهز شده است. سپر طراحی شده در نیمه پایینی جلوی این خودرو دارای مجموعه ای از نور های مثلثی شکل می باشد. تاتا موتورز ممکن است این خودرو را به بعضی از عناصر طراحی نو که تا به امروز در خودرو های تاتا دیده نشده است، مجهز کند و آن را از خودرو های دیگر متمایز کند. این شرکت میخواهد 25000 دستگاه از تاتا نکسون کوپه برقی را در اولین سال پس از عرضه آن در سال 2024 به فروش برساند. تاتا نکسون کوپه بعلاوه با شاسی بلند کامپکت سایز میانه Maruti-Toyota که با پیشرانه هیبریدی عرضه می گردد و احتمالاً فروش همتایان جین ICE را مختل می نماید، رقابت خواهد نمود.

انتظار می رود تاتا موتورز گزینه های پیشرانه مبتنی بر ICE را برای تاتا نکسون کوپه نیز در نظر بگیرد که شامل بنزین توربو و نیروگاه توربو دیزل می گردد. این گزینه های موتور دقیقاً در مقابل خودرو هایی مانند هیوندای کرتا، کیا سلتوس، فولکس واگن تایگون و اشکودا کوشاک قرار خواهند گرفت. تاتا نکسون کوپه اولین بار به وسیله Autocar India معرفی گردید و فرم مفهومی آن در نهایت در 6 آوریل رسمی خواهد شد. تاتا موتورز به خودرویی احتیاج داشت که در بالای شاسی بلند جمع وجور زیر 4 متری تاتا نکسون و زیر شاسی بلند کامپکت سایز میانه تاتا هریر بسیار بزرگ تر قرار بگیرد. با توجه به اینکه این خودرو ها از نظر میزان و قیمت، حد وسط بین خودرو های Nexon و Harrier را ارائه می نمایند، این مدل نقش مهمی برای پر کردن شکاف در بخشی خواهد داشت که در آن هیوندای کرتا و کیا سلتوس از انحصار برخوردار هستند.

مشخصات خودروی مفهومی تاتا نکسون کوپه

طول تاتا نکسون کوپه بیش از 4 متر خواهد بود و احتمالاً فاصله بین دو محور آن به منظور افزایش فضای داخلی چند اینچ افزایش می یابد. به گزارش Autocar India این خودرو احتمالاً دارای طول 4.3 متر و 50 میلی متر فضای اضافی در فاصله بین دو محور خواهد بود. کوپه نو پلتفرم X1 که تاتا نکسون زیر 4 متری بر مبنای آن طراحی شده است را به ارث خواهد برد. نکسون کوپه آینده احتمالا وارث پیشرانه ارتقا یافته ZipTron خواهد بود که قرار است در Tata Nexon EV 2022 عرضه گردد. این خودرو احتمالا مجهز به باتری 40 کیلووات ساعتی خواهد بود. تاتا موتورز بعلاوه بر روی توسعه یک موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی مشابه نکسون وانیلی نیز تمرکز نموده است.

این شرکت موتور 1.5 لیتری توربو دیزلی را که در نکسون زیر 4 متری مشاهده می گردد ارتقا خواهد داد تا قدرت بیشتری فراوری کند و بعلاوه با استاندارد های BS6 مطابقت داشته باشد. انتظار می رود این خودرو دارای گیربکس دستی و اتوماتیک باشد. وجود دنده 6 برای این خودرو ضروری خواهد بود؛ زیرا به بهینه سازی سوخت یاری می نماید. این شرکت اخیراً جعبه اتوماتیک دوکلاچه را در هاچ بک ممتاز تاتا آلتروز معرفی نموده است که می تواند با توجه به ویژگی ذاتی گیربکس یعنی زمان تعویض و ماهیت سریع تر، ارتقا یابد. هنگامی که تاتا نکسون کوپه عرضه گردد، چندین وسیله نقلیه را به خود اختصاص خواهد داد و بعلاوه ممکن است نسخه کوپه ماهیندرا XUV700 را نیز فراوری کند، طبق بعضی گزارش ها این شرکت از ماهیندرا برای این کار مجوز دریافت نموده است.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1453

به "افشای اولین تصاویر شاسی بلند برقی تاتا نکسون کوپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اولین تصاویر شاسی بلند برقی تاتا نکسون کوپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید