اقتصاد چقدر وام گرفت؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تسهیلات پرداختی بانک ها طی دو ماهه ابتدای سال 1400 به بخش های مالی مبلغ 274 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 46.6 درصد افزایش داشته است.

اقتصاد چقدر وام گرفت؟

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش های اقتصادی طی دو ماهه ابتدای امسال مبلغ 201 هزار و 800 میلیارد تومان معادل 73.7 درصد کل تسهیلات پرداختی است.

بعلاوه سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در دو ماهه ابتدای امسال معادل 69 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص 34.4 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی است.

بنابراین از 86 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 79.8 درصد آن در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت دهی به تأمین منابع برای این بخش به وسیله بانک ها در امسال است.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم راستا جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را هم در نظر گرفت و همیشه مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد هم بود.

بر این اساس، لازم است به افزایش توان اقتصادی بانک ها به وسیله افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به راستا صحیح اعتباردهی بانک ها، افزایش بهره وری بانک ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک ها و ترغیب بنگاه های تولیدی به سمت بازار سرمایه به اسم یک ابزار مهم در تامین اقتصادی طرح های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه ای کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1138

به "اقتصاد چقدر وام گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد چقدر وام گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید