اولویت گردشگری مناسب سازی معابر و زیرساختها برای توان یابان است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، اولویت گردشگری مناسب سازی معابر و زیرساختها برای توان یابان است.

اولویت گردشگری مناسب سازی معابر و زیرساختها برای توان یابان است

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ملاقات با فعالان حوزه سرمایه گذاری و گردشگری که در سالن همایش های کیش برگزار گردید، با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه مناسب سازی وجود دارد، به ویژگی های شهر دسترس پذیر اشاره نمود و اضافه نمود: در شهر دسترس پذیر معابر، زیرساخت ها و اماکن مختلف، سرویس های بهداشتی باید در مرحله اول برای معلولان جسمی حرکتی مناسب سازی گردد و از طرفی مناسب سازی برای نابینایان و ناشنوایان نیز باید انجام گردد.

وی به تجربه های قبلی کشور در حوزه مناسب سازی اشاره نمود و گفت: در تجارب قبلی در شهرهایی مانند یزد سختگیرانه پیش نرفتیم اما تلاشمان معطوف به فرهنگ سازی بود.

فاطمی با تاکید بر اینکه فرهنگ مناسب سازی باید ایجاد گردد، گفت: مدیران شهری باید با این مقوله آشنا شوند و به این مهم باور داشته باشند، البته انجمن های معلولان نیز در این باره یاری می نمایند و در مناسب سازی نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه قوانین متعددی برای مناسب سازی وجود دارد، اظهار داشت: قوانین خوبی در حوزه مناسب سازی وجود دارد که متاسفانه اجرایی نمی گردد.

فاطمی با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن این قوانین محرکهایی داشته باشیم، توضیح داد: برگزاری جشنواره های گردشگری در دسترس محرکی است که می تواند ضمن اجرای قوانین موجود، در مدیران شهری انگیزه مناسب سازی را نیز ایجاد کند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1568

به "اولویت گردشگری مناسب سازی معابر و زیرساختها برای توان یابان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت گردشگری مناسب سازی معابر و زیرساختها برای توان یابان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید