اولین ورکشاپ به سبک انتزاعی وابستره در آکادمی آروین آبادان برگزار گردید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر آکادمی هنرهای تجسمی آروین آبادان گفت : اولین ورکشاپ به سبک انتزاعی وابستره با تکنیک اکرولیک با چندین شیوه ومتد گوناگون در آکادمی هنرهای تجسمی آروین آبادان برگزار گردید.

اولین ورکشاپ به سبک انتزاعی وابستره در آکادمی آروین آبادان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از منطقه آزاد اروند ، فاطمه اسکندری بیان نمود : این ورکشاپ با ظرفیت خیلی محدود و رعایت پروتکل بهداشتی در راستای مبارزه با بیماری کرونا ویروس انجام گرفت که هدف از برگزاری آن ، شروعی برای ورکشاپ های بعدی وفعالیتهای بیشتر در جهت شناساندن هرچه بیشتر این هنر خاص وآشنایی هنردوستان وعلاقه مندان با سبک انتزاعی وابستره(تجرید) می باشد.

اسکندری اضافه نمود: ابستره وانتزاع هیچ طبیعی در آن قابل شناسایی نیست وفقط از رنگ و فرمهای تمثیلی وغیر طبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره می گیرد این هنر در مقابل هنر فیگوراتیو استفاده می شود .

وی ادامه داد:هنر ابستره وانتزاعی تمرکزی برپرداختن به جزییات در تصویر ندارد و اگر قرار باشد تصویری بر بوم قرار گیرد بیشتر جو و اتمسفر آن را در کار خواهیم دید و به گونه ای از هنر اطلاق میشودکه از هرگونه شبیه سازی به مفهوم مرسوم آن در هنر اروپا روی میگرداند (این هنر در مقابل هنر فیگوراتیو است).

اسکندری گفت: باتوجه به اینکه هنر آبستره وحتی انتزاعی برپایه هیچ فرم وشکل خاصی پایدار نیست همواره بیانگر یک علامت سوال وابهام در ذهن مخاطب است که این یعنی چه ؟

وی اضافه نمود: به همین دلیل در نقاشی انتزاعی وآبستره همواره جای تفکر برای مخاطب باقی است وعلاوه بر اینکه این هنر بر گرفته از محیط پیرامون ماست و ما از شهود عینی و ملموس وجزیی در طبیعت به هنری غیر ملموس وکلی میرسیم در نهایت برداشت را برعهده مخاطب میگذاریم که چه چیز از تابلو دریافت می نماید .

مدیر آکادمی هنرهای تجسمی آروین آبادان اظهار کرد:هنر (ابستره ؛ انتراع) در قرن بیستم و در زمان جنگ جهانی دوم (زمان مهاجرت مردم به امریکا) پدید امد و خیلی از هنرمندانی که حامیان این نوع سبک خاص هستند در قرن بیستم این هنر دارای سبک خاص خود شد .

اسکندری گفت: هنرمندانی چون ؛ پیکاسو ؛ ابداع گرسبک کوبیسم ،جکسون پولاک ؛ ابداع گر سبک، اکسپر سیون انتزاعی،وینسنت ونگگ : سبک اکسپرسیون،جورج سورا ابداع گر سبک پویتیلیسم، از هنرمندانی هستند که به این سبک روی آورده و از آن در کارهای خود بهره برده اند همچنین ریشه سبک ابستره وانتزاعی به نوعی در هنر پست امپرسیون است.

سرانجام پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 776

به "اولین ورکشاپ به سبک انتزاعی وابستره در آکادمی آروین آبادان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ورکشاپ به سبک انتزاعی وابستره در آکادمی آروین آبادان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید