اپل در حال توسعه آی مک با طراحی جدید و مک پرو با ابعاد کوچکتر است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، بعد از منتشر شدن گزارش هایی مبنی بر عرضه مک بوک پرو با طراحی به روز، بدون تاچ بار و دارای پورت MagSafe، به نظر می رسد که اپل سال جاری بالاخره از آی مک با طراحی ظاهری جدید رونمایی خواهد نمود. علاوه بر آی مک با طراحی به روز شده، به نظر می رسد که اپل میخواهد مک پرو خود را هم به روزرسانی کند.

اپل در حال توسعه آی مک با طراحی جدید و مک پرو با ابعاد کوچکتر است

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این اطلاعات جدید توسط Mark Gurman به تازگی در نشریه بلومبرگ منتشر شده است. این اطلاعات نشان می دهند که اپل میخواهد طراحی ظاهری آی مک را به طور کامل دگرگون کند. اپل از سال 2012 که از آی مک با طراحی جدید رونمایی کرد، تا به امروز تغییری را در طراحی ظاهری آن ایجاد ننموده است.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل میخواهد حاشیه عظیم قرار گرفته در پایین نمایشگر را حذف کند، حاشیه های نمایشگر را کاهش دهد و در قسمت پشتی این دستگاه از طراحی ظاهری صافی استفاده کند. به نظر می رسد که شکل ظاهری این آی مک جدید مشابه نمایشگر Pro Display XDR اپل است.

همان گونه که می دانید اپل میخواهد در یک بازه زمانی دو ساله به استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوتر هایش پایان دهد و از تراشه ARM ساخت خودش در این دستگاه ها استفاده کند. در نتیجه اپل میخواهد این مدل های جدید آی مک با طراحی به روز را جایگزین مدل های 27 و 21.5 اینچی بکند که هم اکنون با پردازنده های اینتل به فروش می رسند.

انتظار می رود که در این آی مک های جدید شاهد استفاده از نسخه دسکتاپ تراشه های اپل سیلیکون باشیم. این گزارش جدید همچنین مدعی شده است که آی مک های بعدی یکی از شگفت انگیز ترین محصولات از لحاظ به روزرسانی در طراحی ظاهری است که اپل سال جاری میخواهد از آن رونمایی کند.

نگاهی به آی مک های کنونی نشان می دهد که با وجود اینکه این آی مک ها دارای سخت افزاری به روز و قدرتمند هستند و در تمامی آن ها از نمایشگر های باکیفیتی استفاده شده است، اما با توجه به تغییرات اتفاق افتاده در سال های اخیر در دنیای کامپیوتر ها، طراحی ظاهری این آی مک ها قدیمی به نظر می رسد. در نتیجه انجام یک به روزرسانی کامل در شکل ظاهری آن ها منطقی است.

اپل در آخرین آی مک معرفی شده در سال گذشته تنها سخت افزار این آی مک را به روزرسانی و در آن از وب کمی با کیفیت بالاتر استفاده کرد. کاربران همچنین می توانستند در زمان تهیه این آی مک جدید برای نمایشگر آن پوشش مات یا دارای ساختار نانو را انتخاب نمایند.

بعد از آی مک این گزارش جدید اطلاعاتی را هم درباره مک پرو منتشر نموده است. به نظر می رسد که اپل دو برنامه را برای مک پرو خودش در نظر گرفته است. Gurman می گوید که اپل میخواهد به روزرسانی ها را در مک پرو که دارای شکل ظاهری برج مانندی است، انجام دهد. اما باز هم در این دستگاه از پردازنده های ساخت اینتل استفاده خواهد شد.

البته رخ دادن این اتفاق به این معنا نیست که برنامه های اپل برای توسعه مک پرو با تراشه اپل سیلیکون متوقف شده است. گویا اپل هم اکنون در حال توسعه مدل جدیدی از مک پرو با طراحی ظاهری جدید و ابعادی نصف ابعاد مدل کنونی مک پرو است.

در گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ آمده است که در بیشتر قسمت های بیرونی این مدل جدید مک پرو هم از آلومینیوم استفاده شده است و شکل ظاهری آن می تواند حس نوستالژی Power Mac G4 Cube را برای کاربران تداعی کند.

  • اپل در حال توسعه پردازنده های 32 هسته ای برای کامپیوترهای مک است

اپل میخواهد در این نسخه دارای طراحی ظاهری جدید و ابعاد کوچکتر، از نسل بعدی تراشه های اپل سیلیکونی استفاده کند که شاهد رونمایی و استفاده از اولین نمونه ای این تراشه ها با نام M1 در مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچ بودیم.

این گزارش جدید همچنین نشان می دهد که اپل میخواهد از یک نمایشگر جدید هم برای تعداد کاربران بیشتری رونمایی کند. به نظر می رسد که این نمایشگر بعضی از قابلیت ها و مشخصات سخت افزاری نمایشگر رده بالای Pro Display XDR را ارائه دهد.

هم اکنون اپل نمایشگر Pro Display XDR را با قیمت 5000 دلار به فروش می رساند و نمایشگر فراوری شده توسط شرکت های دیگر مانند LG را به عنوان یک نمایشگر مقرون به صرفه در فروشگاه آنلاین خودش به فروش می رساند.

با توجه به این اطلاعات جدید می توان گفت که اپل میخواهد این نمایشگر مقرون به صرفه LG را در سال 2021 با نمایشگر ساخت خودش جایگزین کند در نتیجه انتظار داریم که قیمت این نمایشگر جدید اپل کمتر از نمایشگر Pro Display XDR باشد.

  • مک بوک ایر با نمایشگر Mini-LED سال 2022 عرضه می گردد

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 796

به "اپل در حال توسعه آی مک با طراحی جدید و مک پرو با ابعاد کوچکتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال توسعه آی مک با طراحی جدید و مک پرو با ابعاد کوچکتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید