بیانیه شدیداللحن ائتلاف الفتح درباره حمله هوایی آمریکا به حشدالشعبی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، فارس نوشت: ائتلاف الفتح در واکنش به تجاوز بامداد امروز آمریکا علیه الحشد الشعبی عراق و شهادت شماری از نیروهای این سازمان بیانیه شدیداللحنی صادر کرد.

بیانیه شدیداللحن ائتلاف الفتح درباره حمله هوایی آمریکا به حشدالشعبی

ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری با صدور بیانیه ای به حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی در مرز با سوریه واکنش نشان داد.

این ائتلاف اعلام نمود: هدف قرار گرفتن نیروهای وابسته به الحشد الشعبی، بی فایده بودن حضور نیروهای آمریکایی در عراق را ثبات کرد. دولت عراق باید فورا و بدون هیچ تعللی، برای اخراج نیروهای خارجی از کشور به ویژه آمریکایی اقدام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا با این تجاوزها در پی حفظ آشفتگی و درگیری در عراق است. لذا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق می بایست دستور تحقیق درباره این هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی را صادر کند و وزارت خارجه کشور هم این تجاوز را محکوم کند.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ 14 الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن هم وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، جنگنده های این کشور یکشنبه شب به وقت واشنگتن به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است.

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ 14 الحشد با انتشار بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام نموده که نیروهایش آماده انتقام گیری هستند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1140

به "بیانیه شدیداللحن ائتلاف الفتح درباره حمله هوایی آمریکا به حشدالشعبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه شدیداللحن ائتلاف الفتح درباره حمله هوایی آمریکا به حشدالشعبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید