شرح مجلس درباره حقوق، مسکن و خودرو؛ نمایندگان چقدر می گیرند؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، تهران (پانا) - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نامه ای که پیرامون هزینه و حقوق نمایندگان منتشر شده، درباره حقوق، دستمزد، خودرو و مسکن فرهنگیان شرح داد.

شرح مجلس درباره حقوق، مسکن و خودرو؛ نمایندگان چقدر می گیرند؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: نشست غیرعلنی امروز مجلس برای جمع بندی و ارزیابی اقدامات و عملکرد 9 ماهه مجلس در دوره یازدهم در امسال بود، با توجه به گذشت 9 ماه از شروع مجلس یازدهم، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهارنظرهایی کردند و موضوعاتی درباره مسکن، اشتغال، تأثیرگذاری در بودجه، تأثیرگذاری در ساختار و شفافیت بودجه و ابعادی که باید مقدمه ای برای آینده باشد، مورد آنالیز نهاده شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از همکاران هزینه های نمایندگان و همچنین مسائل مربوط به حقوق آنها را در نامه ای منتشر نموده است. بخشی از این گزارش درست است زیرا دفاتری که نمایندگان در سراسر کشور دارند بعضاً برای آنالیز چند حوزه انتخابیه است و مانند همه دستگاه های اجرایی این هزینه ها جهت مصارف دفاتر هزینه می گردد اما حقوق نمایندگان حدود 10 الی 12 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: هیچ کدام از نمایندگان از هزینه دفاتر برای مصارف شخصی استفاده نمی نمایند، موضوعاتی مانند مسکن و خودروی نمایندگان نیز در این نامه عنوان شده است که قبلاً در ارتباط با آنها شرح داده شده است. همه نمایندگان هزینه مسکن را دریافت ننموده اند، همه نمایندگان نیز خودرو را تحویل نگرفته اند و نمایندگانی که احتیاج داشتند برای اسکان در یک مسکن، هزینه ای در اختیارشان قرار داده شد.

فرهنگی افزود: با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس از هرگونه شفافیتی استقبال می نماید اما این شفافیت باید دقیق و منطبق بر واقعیات باشد، گفت: رویه مجلس شورای اسلامی درباره دفاتر نمایندگان مانند دستگاه های اجرایی در کشور است، مدیران کل در شهرستان ها برای هزینه ساختمان، خودرو و کارمندان خود مبالغی را دریافت می نمایند.

فرهنگی افزود: نمایندگان مجلس هم در کلیه شهرستان های کشور مشغول فعالیت هستند و گاهی بعضی از وکلای ملت چندین شهرستان را نمایندگی می نمایند و طبیعی است که رویه واحدی برای همه آنها اجرا نمی گردد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس توضیح داد: از ادوار گذشته مجلس هزینه دفاتر و کارمندان دفاتر نمایندگان را در حساب جداگانه ای غیر از کارت دریافت حقوق، در اختیار نمایندگان قرار می داد و آنها این مبلغ را صرف هزینه دیگری نمی نمایند.

وی با اشاره به موضوع حق مسکن نمایندگان نیز اظهار کرد: این موضوع در ابتدای دوره یازدهم به طور شفاف برای افکار عمومی شرح داده شد، همه نمایندگان از این حق مسکن استفاده نکردند و تنها وکلایی که در تهران منزلی برای اسکان نداشتند، حق مسکن را دریافت کردند.

فرهنگی اعلام کرد: بعد از شفافیت یک موضوع، نباید ابهامی را در اذهان عمومی بوجود آورد؛ بنابراین مبالغی براساس تعداد دفاتر نمایندگان در چند شهرستان در یک کارتی غیر از حقوق آنها واریز می گردد که باید تنها برای مصارف دفاتر و کارمندان هزینه گردد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس یازدهم یادآور شد: امروز در ادامه جلسه علنی، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نهاده شد، ما هر ساله شاهد صحنه های نامناسب در ایام انتخابات بودیم لذا به اصلاح قانون ورود کردیم، در بعضی موارد شورای نگهبان نظر مجلس را حذف یا توضیح داد زیرا اذعان دارد که مجلس به اختیارات شورای نگهبان ورود پیدا نموده در حالی که این موضوعات مبنای نظر و یا احراز صلاحیت شورا نیست، کاندیداها در ثبت نام باید چارچوب های حداقلی مدیریتی و شرایط سنی را دارا باشند تا شاهد ناهنجاری های سال های گذشته نباشیم. در واقع نظر مجلس متمرکز بر ثبت نام کاندیداها بود و به اختیارات شورای نگهبان ورود پیدا نکرد.

فرهنگی گفت: با توجه به نظر نهایی شورای نگهبان درباره نظر مجلس پیرامون اصلاحات لایحه بودجه 1400 عصر امروز یا فردا جلسه خواهیم داشت البته هنوز این موضوع نهایی نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 934

به "شرح مجلس درباره حقوق، مسکن و خودرو؛ نمایندگان چقدر می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مجلس درباره حقوق، مسکن و خودرو؛ نمایندگان چقدر می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید