توفان هانا و میلیون ها دلار خسارت

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایالات متحده آمریکا که درگیر شدیدترین همه گیری کرونا در جهان است، با توفان فصلی هانا هم روبرو شد که برآوردهای نخستین از میلیون ها دلار خسارت خبر می دهند. با این حال، تا به امروز گزارشی از تلفات انسانی آن گزارش نشده است.

توفان هانا و میلیون ها دلار خسارت

این توفان از روز شنبه به جنوب تگزاس رسید و گرگ آبوت فرماندار این ایالت برای 32 بخش، شرایط اضطراری اعلام نمود. بسته به موقعیت مکانی این بخش ها، سرعت توفان هم متفاوت بود. در برخی جاها آب دریا تا چند ده متر بالا آمد.

برق نزدیک به 200 هزار واحد مسکونی قطع شد و با گذشت 2 روز همچنان این قطعی برق در برخی مناطق ادامه دارد. در بعدازظهر روز دوشنبه ، شرکت برق تگزاس الکتریک، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان برق ایالتی، تداوم قطعی بیش از 60 هزار واحد مسکونی را گزارش کرد.

این توفان به بنادر هم آسیب رساند و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آسیب دیدن قایق های مستقر در بندر دارد. این شرایط باعث شد تا دسترسی مردم عادی به بخش هایی از سواحل ممنوع شود.

با وجود اینکه کارکنان و پیمانکاران شهری مشغول پاکسازی و ارزیابی خسارات وارده هستند، امنیت عمومی به دلیل خطرات ناشی از آوار، گودال های ایجاد شده در سطح معابر و خیابان ها، احتمال سقوط چوب و آهن، نگران کننده توصیف شده است.

به گفته مقامات شهری، ممکن است پاکسازی و ارزیابی جامع، حدود 30 روز طول بکشد، آن هم اگر عوامل آب و هوایی اثرگذار نباشند.

در برخی از مناطق، ماسه و گل و لای ساحلی به داخل شهر آورده شده است که علاوه بر تشدید خسارات به شهروندان، پاکسازی شهر را دچار مشکل کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هانا بیش از 15 اینچ باران را در بخش هایی از جنوب تگزاس جنوبی ریخت و منجر به طغیان شدید سیلاب ها شد.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس روز یکشنبه به شهروندان این ایالت هشدار داد که به دلیل سرریز شدن رودخانه ها، تهدیدهای مربوط به سیل زدگی حتی در صورت کند شدن بارندگی همچنان وجود خواهد داشت.

گزارش هایی از ورود سیلاب به موزه هنر تگزاس وجود دارد اما گفته می شود تنها به طبقه همکف این موزه سرایت کرده و باعث خسارت به آثار موجود در این موزه نشده است.

هانا آرام تر از هاروی بود که 3 سال پیش تگزاس را در نوردید به گونه ای که 125 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. بیش از 100 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم جان باختند. بیش از یک 250 هزار خانه آسیب دید و نزدیک به 16 هزار خانه دیگر نیز ویران شدند.

برخی رسانه های محلی از مفقود شدن دست کم چهار نفر در اثر این توفان خبر داده اند اما هیچ یک از مقامات رسمی تا به امروز آن را تایید نکرده اند.

همچنین روز گذشته ویدئویی به طور گسترده در رسانه های اجتماعی منتشر شد که گفته می شد قسمتی از دیوار مرز جنوبی در اثر توفان شدید هانا فرو ریخته است، اما مقامات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به رادیو عمومی تگزاس گفتند که به نظر می رسد فیلم از ماه گذشته باشد، هنگامی که بادهای شدید، سازه دیوار در نیومکزیک را در هم کوبید.

توفان هانا در شرایطی تگزاس را پشت سر گذاشت که این ایالت جمهوریخواه با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 هم دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در ایالت تگزاس حدود 400 هزار مبتلا به کووید- 19 شناسایی شده اند و نزدیک به 6 هزار و 300 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

روز دوشنبه هم فیلم هایی از یک بیمارستان در تگزاس منتشر شد که محل نگهداری بیماران کرونایی بود اما سیل تا ارتفاع حدود نیم متر وارد بخش های آن شده بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 526

به "توفان هانا و میلیون ها دلار خسارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان هانا و میلیون ها دلار خسارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید