فراوری برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه در خراسان جنوبی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه توسط اگزوزفن آمبولانس تهیه و در پایگاه های اورژانس و بیمارستان های استان فراوری و توزیع شد.

فراوری برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا حسینی سه شنبه 20 خرداد در نشست خبری اضافه کرد: این برانکارد با قابلیت بسته بندی در حجم، شرایط دادن به بیمار، ایجاد فشار منفی، بستن کمربند ایمنی بیمار و انجام مداخلات حین انتقال و باز و بست سریع ویژه بیماران کرونایی در استان فراوری شده است.

وی اعلام کرد: از آنجایی که در زمان انتقال بیماران مبتلا به کرونا برای تهویه هوا باید از تجهیزات نایلونی و یا ایجاد فشار منفی استفاده گردد اوکسی پوت به صورت ابتکاری اختراع شد تا وقتی روی سر بیمار قرار می گیرد مانع عدم آلودگی پرسنل و همچنین انتقال هوا به بیرون آمبولانس می گردد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: قرار دریافت بیمار در محفظه های فشار منفی این برانکاردها از انتقال آلودگی های تنفسی و استنشاقی بیماران به تکنسین های فوریت های پزشکی و نیز انتشار آن به بیرون پیشگیری می نماید.

وی توضیح داد: تجهیزات مقابله با کرونا شامل اوکسی پوت، فیلتر هپا و ونتیلاتور داخل آمبولانس در تمام پایگاه های اورژانس خراسان جنوبی وجود دارد.

حسینی از تجهیز آمبولانس های پایگاه های شهری به برانکارد فشار منفی برای انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا اطلاع داد و مطرح کرد: 80 پایگاه اورژانس در سطح استان برای انتقال بیماران کرونایی تجهیز شده است.

وی یادآور شد: تمامی استاندارهای لازم برای کمترین مواجهه مردم و پرسنل 115 با این ویروس مد نظر قرار گرفته است تا مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: تا به امروز مجموعه ای از تجهیزات پزشکی در داخل استان برای آمادگی در مقابل حفاظت پرسنل اورژانس و بیماران تهیه شده که بعضی از این تجهیزات منحصر به فرد است.

وی گفت: در این مدت 2 پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شد همچنین 27 پرسنل به فوریت های پزشکی اضافه شدند.

حسینی گفت: سال گذشته 100 هزار ماموریت اورژانسی در خراسان جنوبی انجام شد و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز نیز هشت هزار ماموریت اورژانسی صورت گرفته که یک چهارم آن مربوط به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا بوده است.

وی از راه اندازی آمبولانس CBRNE در مرکز استان و آمبولانس ویژه کرونا در تمامی شهرستان ها اطلاع داد و گفت: تهیه و توزیع فیلتر هپا برای تهویه ایمن بیماران با آمبوبگ در حین احیا و تهیه محلول گندزدایی تجهیزات الکترونیک از دیگر اقدامات است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین تهیه و توزیع سهمیه ماهیانه تجهیزات حفاظت فردی تحویلی به هر نفر از پرسنل برای آرامش و اطمینان از در اختیار داشتن تجهیزات حفاظت فردی و مصرف بهینه در مدت تعیین و تجهیز تمامی پایگاه ها به کیت بیولوژیک محتوای تجهیزات کامل مواجهه با کرونا از دیگر این اقدامات است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 447

به "فراوری برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید