رختخواب ها عامل جذب ویروس و آلودگی ها هستند؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رختخواب ها از وسایلی هستند که ممکن است انواع و اقسام آلودگی از بیرون وارد آن گردد و اعضای خانواده را به بیماری های مختلف بکشاند.

رختخواب ها عامل جذب ویروس و آلودگی ها هستند؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، طبق مطالعات جدید دانشمندان رختخواب به خصوص بالش می تواند منبع جذب ویروس و انواع آلودگی ها باشد و باید مرتباً ضدعفونی شوند.

حتی ممکن است سرفه خشک و ساده نیز بالش و رختخواب ها را آلوده کند و درصورتی که بیماری در خانواده وجود داشته باشد باید رختخواب ها به طور منظم ضدعفونی شوند.

با شیوع ویروس کرونا طی هفته ها و ماه های اخیر در کشورهای مختلف دنیا و ایران تقریباً خانه ای نیست که از این ویروس مهلک در امان باشد، به خصوص وسایلی که مدام مورد استفاده اعضای خانواده است.

در بسیاری از کشورهای خارجی، افراد خانواده از کفش بیرون در محیط خانه استفاده می نمایند، درحالی که بسیاری از محققان و پزشکان خانواده ها را از این کار منع نموده اند، چراکه موجب بروز بسیاری از آلودگی ها و بیماری ها می گردد.

رختخواب ها از وسایلی هستند که ممکن است انواع و اقسام آلودگی از بیرون وارد آن گردد و اعضای خانواده را به بیماری های مختلف بکشاند.

ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می رود، درصورتی که مردم می خواهند نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود و محیط خانه دور نمایند، باید رختخواب و بالش ها را با آب داغ یا ولرم بشویند، به خصوص اگر بیماری در خانواده باشد.

با رعایت بهداشت فردی و جمعی قطعاً می توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم و این ویروس مرموز را شکست دهیم.

انتهای پیغام/4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 305

به "رختخواب ها عامل جذب ویروس و آلودگی ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رختخواب ها عامل جذب ویروس و آلودگی ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید