خبرنگاران امکان تبدیل شرایط واحدهای مسکن مهر سمیرم به ملک شخصی فراهم شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، اصفهان- خبرنگاران- رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم گفت: متقاضیان مسکن مهر و ساکنان آنها می توانند با شرایطی صاحب خانه و ملک شوند و سند مالکیت دریافت نمایند.

خبرنگاران امکان تبدیل شرایط واحدهای مسکن مهر سمیرم به ملک شخصی فراهم شد

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

علیرضا طایی روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم در فرمانداری این شهرستان، گفت: متقاضیان در این طرح می ­توانند برای خرید زمین طی پنج سال به صورت اقساطی اقدام و ملک خود را از حالت مسکن مهر به مالکیت شخصی تبدیل نمایند.

به گفته وی، شرایط مالکیت در قرارداد تنظیمی تعیین شده و بعد از اتمام اقساط بانکی پنج ساله و قیمتی که شورای مسکن و کارشناسان این بخش برای برای طبقات مختلف تعیین نموده اند، واگذاری انجام و سند ملکی به افراد داده می­ گردد.

طایی توضیح داد: پیشرفت و تکمیل90 درصدی واحدهای مسکن مهر سمیرم با گذشت یک دهه و مسائل متعددی که داشت، در سال های 97 و 98 رخ داد و به مرور تعدادی از آنها تکمیل و در همین مدت به متقاضیان واگذار شد.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم ادامه داد: مسکن مهر 36 واحدی کوی مهدیه که تقریبا همه واحدهای آن واگذار شده و خانواده ­ها در آن ساکن شده­ اند، موقعیت بهتری برای تبدیل شرایط از مسکن مهر به مالکیت شخصی با شرایطی که اعلام شده دارد.

وی گفت: ساختمان­ های مهر سه طبقه واقع در جاده سلامت و شهرک آبشار نیز موقعیت خوبی از لحاظ گردشگری و مبلمان شهری دارند و خانواده ­هایی که پیش از این ثبت نام نموده­اند می توانند ملک خود را در این محل نیز شخصی نمایند.

فرماندار سمیرم نیز در این نشست اظهار داشت: مسکن مهر سمیرم طرحی بلندمدت بود که با وجود مسائل متعدد و سختی که در سال های اخیر بویژه در بحث تخلف پیمانکار و مدیران سابق داشت بالاخره به پایان رسید و نصیب متقاضیان و اقشار کم درآمد این منطقه شد.

محمدرضا عسگریان، هزینه ساخت هر واحد را 850 تا 950 میلیون ریال اظهار داشت و گفت: تعدادی از واحدهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تکمیل یا در دست احداث است که بخشی از آنها به متقاضیان و سیل­ زدگان واگذار شده و بقیه واحدها نیز به مرور احداث خواهند شد.

واحدهای مسکن مهر در سه نقطه شهر سمیرم احداث و شمار زیادی از متقاضیان در 2 سال اخیر در واحدهای مهدیه و جاده سلامت مستقر شده ­اند و تعدادی نیز به سازمان ­ها، توان خواستار بهزیستی و آسیب­ دیدگان از سیل اختصاص یافته است.

طرح مسکن مهر شهر سمیرم شامل 141 واحد است که 36 واحد آن که در شرق سمیرم و 105 واحد دیگر در محدوده مرحله اول شهرک آبشار قرار گرفته است.

پروژه 333 واحدی مسکن مهر نیز که 2 سال قبل تا مرحله پی ریزی پیشرفت داشت، به دلیل کم بودن سهم آورده متقاصیان، انصراف آنها و مسائل عدیده دیگر به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان به اداره مسکن و شهرسازی فروخته و واگذار شد.

سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 245

به "خبرنگاران امکان تبدیل شرایط واحدهای مسکن مهر سمیرم به ملک شخصی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکان تبدیل شرایط واحدهای مسکن مهر سمیرم به ملک شخصی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید