دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در هند یک سیارک کشف کردند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دو دانش آموز هندی پیروز شدند یک سیارک کشف نمایند که به آرامی مدار خود را تغییر می دهد و به زمین نزدیک تر می گردد.

دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در هند یک سیارک کشف کردند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش سی ان ان رادیکا لاکانی (Radhika Lakhani) و ویدهی وکاریا (Vaidehi Vekariya) دانش آموزان کلاس دهم، هنگام فعالیت برای پروژه مدرسه سیارکی کشف کردند که نام آن را HLV2514 گذاشتند.

این دانش آموزان که در مدرسه ای دخترانه در شهر سورات استان گجرات هند تحصیل می نمایند، در یک پروژه اسپیس ایندیا و ناسا مشارکت داشتند که به دانش آموزان امکان می دهد تا تصاویر گرفته شده از تلسکوپ مستقر در هاوایی را تجزیه و تحلیل نمایند.

آکای دیوِدی مربی این دو دانش آموز و ستاره شناس اسپیس ایندیا، به سی ان ان گفت: به دانش آموزان در سراسر هند آموزش داده می گردد که چگونه با استفاده از نرم افزارهای تحلیل عکس های تهیه شده توسط تلسکوپ پان استارز (Pan-STARRS Telescope)، اجرام آسمانی را شناسایی نمایند. سپس دانش آموزان به دنبال اجرام متحرک در تصاویر می گردند. این پروژه با هدف مشارکت و آموزش دانش آموزان در علم و نجوم برگزار می گردد.

وکاریا که 15 سال سن دارد نیز درباره این یافته می گوید: ما این پروژه را از ماه ژوئن شروع کردیم و چند هفته قبل تحلیل خود را به ناسا فرستادیم. آن ها 23 جولای (2 مرداد) در ایمیلی پاسخ دادند و تایید کردند که ما یک شیء نزدیک زمین را شناسایی نموده ایم.

دیودی نیز در مورد ویژگی این سیارک شرح داد: این سیارک هم اکنون نزدیک به مدار مریخ است اما در یک میلیون سال آینده مدار خود را تغییر می دهد و به زمین نزدیک تر می گردد اگرچه هم اکنون در فاصله بیش از 10 برابری زمین تا ماه قرار گرفته است. سیارک ها بسیار برای ناسا اهمیت دارند و از آن جا که این سیارک در حال تغییر جهت خود است، موضوع خبری شده است.

  • برخورد با سیارک؛ ماموریت ناسا برای آزمایش عملیات محافظت از زمین

سیارک ها که به عنوان سیارات کوچک نیز شناخته می شوند اجرام آسمانی از سنگ و فلز عمدتاً با اشکال نامنظم هستند و به دور خورشید می چرخند. میلیون ها سیارک در منظومه شمسی وجود دارد که بسیاری از آن ها در مداری بین مریخ و مشتری قرار گرفته اند و به همین دلیل به این ناحیه کمربند سیارکی گفته می گردد.

یکی از این دو دانش آموز می گوید: به دلیل همه گیری ویروس کرونا نمی توانیم برای کشف این سیارک جشن بگیریم اما برای من مانند رویا بود. من قصد دارم یک فضانورد شوم زیرا فضا یک موضوع بسیار وسیع است و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد، به ویژه وقتی از سیاه چاله حرف بزنیم.

لازم به ذکر است پروژه همکاری بین المللی جست وجوی نجومی (International Astronomical Search Collaboration) یک برنامه علمی رایگان برای شهروندان و با همکاری ناسا است. در پروژه IASC اطلاعات نجومی با کیفیت بالا در اختیار شهروندان از جمله دانش آموزان قرار داده می گردد تا بتوانند در اکتشافات اصلی در نجوم مشارکت داشته باشند.

  • کشف یک سیارک دوتایی که از نزدیکی زمین گذر کرد

منبع: CNN, IASC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 514

به "دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در هند یک سیارک کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در هند یک سیارک کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید