تور ترکیه: تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه

به گزارش بی نهایت اس ام اس، در این پست از وبلاگ خبرنگاران اطلاعات دقیقی درخصوص تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه به شما ارائه می گردد و مقاطع تحصیلی قابل ارائه در این رشته، دروس تدریسی، مشاغل مرتبط با مدیریت بازرگانی و بعلاوه مزایای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه، برترین دانشگاه ها و هزینه تحصیل در این رشته در ترکیه را آنالیز می کنیم، پس تا سرانجام مطلب با ما همراه باشید.

تور ترکیه: تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

رشته مدیریت بازرگانی یا Business Administration یا رشته MBA در مقطع ارشد یکی از رشته های تحصیلی پرطرفدار در جهان است که هم آینده شغلی بهتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی گروه علوم انسانی و اجتماعی دارد و هم اینکه به طور معمول مشاغل مرتبط با این رشته عایدی خوبی هم دارند و به همین دلایل هرساله افراد زیادی در کشورهای مختلف جهان تصمیم به تحصیل در این رشته تحصیلی را می گیرند.

رشته Business Administration به طور معمول در بیشتر دانشگاه های کشورهای مختلف جهان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می گردد و کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست. در کشور ترکیه نزدیک به 820 موسسه آموزشی عالی وجود دارد که در میان آن ها نام 76 دانشگاه که در سطح کلاس جهانی به ارائه خدمات آموزشی می پردازند، به چشم می خورد و رشته مدیریت بازرگانی یکی از محبوب ترین رشته ها در ترکیه به شمار میرود.

رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه

رشته مدیریت بازرگانی یکی از شاخه های اصلی رشته مدیریت است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور ترکیه ارائه می گردد. محصلین در رشته مدیریت بازرگانی چگونگی استفاده از منابع محدود و تبدیل این منابع به سود و عایدی و بعلاوه رشد تجارت را آموزش می بینند.

بعلاوه در طول دوران تحصیل در رشته Business Administration، دانشجویان مفاهیمی مانند: فراوری، برنامه ریزی، تصمیم گیری، مدیریت پروژه و بعلاوه تخصیص منابع انسانی و اقتصادی را مطابق با اهداف، سیاست ها و رویه های سازمانی را فرا می گیرند و در این زمینه های تخصص کسب می نمایند.

راستا تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی با توجه به احتیاج جوامع درحال پیشرفت و پیشرفته روز به روز رو به افزایش است و افراد برای تبدیل شدن به اشخاص موفقی همانند: بیل گیتس، ایلان ماسک و یا استیو جابز تحصیل در این رشته را به تحصیل در بسیاری از رشته های محبوب جهان همانند: پزشکی و مهندسی ترجیح می دهند.

از آنجایی که رشته Business Administration در زمینه تجارت به صورت تخصصی مسائل علمی را تشریح می نماید، زمینه های مختلف که با تجارت در ارتباط هستند را شامل می گردد. پس افرادی که در این رشته به تحصیل مشغول می شوند باید در زمینه های مختلف حوزه تجارت همانند: امور اقتصادی، بانکداری، بازاریابی دیجیتال، مهمان داری، مدیریت منابع انسانی و ... تخصص کافی کسب نمایند.

کشور ترکیه نیز از لحاظ موقعیت مکانی شرایط بسیار خاص و ویژه ای در میان کشورهای جهان دارد و به عنوان مرز دو قاره آسیا و اروپا شناخته می گردد. به همین علت دارای ویژگی های ترکیبی دو قاره اروپا و آسیا می باشد. بعلاوه هم مرزی کشور ترکیه با کشور ایران نیز یکی از دلایلی است که مهاجرت به این کشور آسیایی اروپایی در میان ایرانیان را بسیار محبوب نموده است.

اگر رشته مدیریت بازرگانی انتخاب شما برای تحصیل در کشور ترکیه است با خیال راحت می توانید از مقطع کارشناسی که به نام BBA معروف است برنامه تحصیلی خود را آغاز کنید و پس از اتمام این مقطع به سراغ دوره ارشد که معروف ترین مقطع تحصیلی در این رشته نیز است و به نام MBA معروفیت دارد، ادامه تحصیل دهید. بعلاوه بعضی دانشگاه های ترکیه مقطع دکترای رشته مدیریت بازرگانی را برای علاقه مندان این حوزه ارائه می نمایند.

در طول دوره تحصیل در رشته Business Administration در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید دروسی همانند: ریاضیات، بازاریابی، آمار، حقوق تجارت، حسابداری، تجارت بین الملل، اقتصاد خرد و کلان را با نمره قبولی پشت سر بگذارند و در کنار دروس تئوری به روش های عملی و مهارت های اساسی همانند: تفکر انتقادی، آگاهی از عوامل اجتماعی در تجارت و برقراری ارتباط خوب دست پیدا نمایند.

مشاغلی هم که پس از اتمام دوره تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در فهرست گزینه های انتخابی شما قرار می گیرد شامل: مدیر خدمات اداری، مدیر تبلیغات، بازاریاب،، مدیر سیستم های رایانه ای، مدیر امور اقتصادی، مدیر منابع انسانی و موارد دیگر می باشد.

چرا رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی است؟

برای پاسخ به این سوال دلایل متعددی مطرح می گردد که در ادامه به بعضی از این دلایل اشاره می کنیم. Business Administration در کشور ترکیه و دانشگاه های این کشور بسیار حوزه گرا و متمرکز هستند و از این رو به دانشجویان این امکان را می دهد که به صورت تخصصی وارد حوزه های مختلف این رشته تحصیلی شوند.

از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی شگفت انگیز کشور ترکیه سبب شده است تا بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری جهان سرمایه های خارجی خود را وارد این کشور نمایند و از همین رو دانشجویان رشته Business Administration در کشور ترکیه می توانند این شرکت ها را زیر ذره بین خود قرار دهند و اطلاعاتشان را تجزیه و تحلیل نموده و علم و تجربه فردی خود را در زمینه تجارت افزایش دهند.

بعلاوه دانشجویان با تحصیل در برنامه های مدیریت بازرگانی در کشور ترکیه می توانند در شعب برندهای معروف جهانی مشغول به کار شوند و گاها دوره های کارآموزی خود را با حضور در این شعب بگذرانند و تجربه کافی برای آینده شغلی خود را کسب نمایند.

علاوه بر موارد فوق دانش زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی یک امتیاز مثبت برای حضور در شرکت های بین المللی است و این امر سبب می گردد تا راستاهای حرفه ای افراد در کشور ترکیه هموارتر گردد.

شرایط پذیرش رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه های ترکیه

شرایط مورد احتیاج برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی در رشته Business Administration از دانشگاه های کشور ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی انتخابی فرق دارد و بعلاوه طول دوره تحصیل در هر یک از مقاطع نیز با دیگری فرق دارد. پس در ابتدا شرایط مورد احتیاج برای گرفتن نامه پذیرش تحصیلی در مقاطع کارشناسی این رشته تحصیلی که 4 سال و یا به عبارت دیگر 8 ترم تحصیلی منظم را شامل می گردد، را آنالیز می کنیم.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور ترکیه به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از: دانشگاه های ایالتی یا دولتی، دانشگاه های بنیادی یا خصوصی و موسسات بین المللی آموزشی که شریک با دانشگاه های این کشور هستند.

شرط لازم برای ورود به رشته Business Administration دانشگاه های ایالتی در کشور ترکیه، شرکت در آزمون YÖS یا SAT می باشد که یک آزمون رقابتی به شمار میرود. اما برای ورود به دانشگاه های خصوصی به داشتن مدرک آزمون YÖS یا SAT احتیاج نیست و فقط ارائه مدارک مربوط به سوابق تحصیلی دور های گذشته همانند دبیرستان و یا آزمون ورودی به دانشگاه کافی است.

اما به صورت کلی هر دانشگاه در ترکیه سیستم خاص خود را برای جذب دانشجویان خارجی و بین المللی دارد که اطلاعات دقیق را در وب سایت خود منتشر می نمایند. بنابراین هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید با مراجعه به وب سایت دانشگاه و با توجه به رشته مورد نظر مدارک مورد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی را ارسال کنید.

در اینجا بعضی از الزامات اساسی مورد احتیاج برای بیشتر برنامه های آموزشی و رشته Business Administration از دانشگاه های کشور ترکیه آمده است که به توضیح زیر است:

اسکن دیپلم (دبیرستان یا لیسانس)

متن سوابق تحصیلی دوره های قبلی

اسکن گذرنامه یا شناسنامه

نمرات آزمون ورودی یا مدرک زبان

مدارک بورسیه یا تمکن اقتصادی

توصیه نامه ها

پروپوزال

از آنجایی که زبان رسمی کشور ترکیه ترکی است، متقاضیان بین المللی تحصیل در کشور ترکیه باید به یکی از دو زبان ترکی یا انگلیسی مسلط باشند و مدارک مربوط به مهارت در زبان را در زمان ثبت پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند. البته گفتنی است برای گرفتن پذیرش تحصیلی از بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه به ارائه مدرک معتبر زبان احتیاج نیست ولی داشتن مدرک در فرایند اخذ پذیرش تحصیلی تاثیر مثبت دارد.

مدارک آزمون های PTE، تافل و C1 پیشرفته یا C2 مهارت در بیشتر دانشگاه های کشور ترکیه برای مهارت در زبان انگلیسی مورد قبول هستند که متقاضی باید این مدرک را همراه با مدارک دیگر به دانشگاه ارسال کند.

موسسه مهاجرت تحصیلی خبرنگاران نماینده رسمی بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه در ایران است و خدمات پذیرش تحصیلی رایگان را به متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه ارائه می دهد و فقط کافی ست با کارشناسان گروه خبرنگاران تماس حاصل کنید.

برترین دانشگاه های ترکیه در رشته مدیریت بازرگانی

خوشبختانه رشته مدیریت بازرگاتی یک رشته محبوب در کشور ترکیه است و در تمامی مقاطع تحصیلی و در دانشگاه های خوب این کشور ارائه می گردد. براساس آمار وب سایت studyportal برترین دانشگاه های کشور ترکیه در مقطع کارشناسی عبارت اند از:

دانشگاه Okan در استانبول

دانشگاه Yasar در ازمیر

دانشگاه Istanbul Aydin در استانبول

دانشگاه Ozyegin در استانبول

دانشگاه Bahçeşehir یا BAU در استانبول

TED University در آنکارا

دانشگاه Atilim در آنکارا

دانشگاه Istanbul Bilgi در استانبول

METU Middle East Technical University در آنکارا

بعلاوه این وب سایت برترین دانشگاه های کشور ترکیه در رشته MBA که مقطع ارشد رشته Business Administration می باشد، را معرفی نموده است که عبارت اند از:

Sabanci University در استانبول

Istanbul Okan University در استانبول

Ozyegin University در استانبول

Kadir Has University در استانبول

University یا BAU در استانبول

Koc University در استانبول

Bilkent University در آنکارا

Istanbul Aydin University در استانبول

METU Middle East Technical University در آنکارا

هزینه تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای ارزان هم برای تحصیل و هم برای زندگی در حوزه کشورهای آسیایی و اروپایی می باشد، به همین علت یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت تحصیلی است. شهریه دانشگاه های دولتی در کشور ترکیه به نسبت پایین تر از دانشگاه های خصوصی است و بعلاوه تحصیل در مقاطع مختلف نیز شامل هزینه ها و شهریه های متفاوتی می گردد.

به طور مثال طول دوره های کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی 4 سال است که برای همین رشته در مقطع ارشد به طور معمول 2 سال زمان احتیاج است. شهریه دانشگاه ها به صورت سالیانه از متقاضیان دریافت می گردد که به طور میانگین شهریه دوره کارشناسی در این رشته تحصیلی از 3 هزار یورو در سال آغاز می گردد و در بعضی از دانشگاه ها تا حدود 16 هزار یورو در سال نیز می رسد.

بعلاوه شهریه دوره های ارشد در رشته Business Administration برای یک سال تحصیلی از مبلغ 1.700 یورو آغاز می گردد و به مبلغ 15 هزار یورو نیز می رسد که این شهریه ها کاملا به نوع دانشگاه بستگی دارد. در زیر به شهریه چند دانشگاه در ترکیه اشاره می گردد:

شهریه یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه اکان Okan، درحدود 3.818 یورو است که در طول 4 سال متقاضی باید مبلغی درحدود 15.272 یورو برای هزینه شهریه خود در نظر داشته باشد.

شهریه تحصیل یک ساله در دوره کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه Yasar که در شهر ازمیر قرار گرفته است، در حدود 7.470 یورو می باشد که با احتساب 4 سال تحصیلی مبلغ کل برای گرفتن مدرک کارشناسی از این دانشگاه در حدود 29.880 یورو می گردد.

شهریه یک سال تحصیلی در مقطع ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه سابانچی Sabanci، 14.358 یورو است که با توجه به طول دروه 2 ساله این رشته، دانشجو باید مبلغی درحدود 28.716 یورو پرداخت کند.

شهریه یک سال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه Ozyegin که در استانبول واقع شده است در حدود 7.136 یورو است که طول این برنامه یک سال است.

البته گفتنی است بدانید که بیشتر دانشگاه های کشور ترکیه برنامه های متنوع بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی خود اختصاص داده اند و دانشجو با ارائه درخواست به دفتر پذیرش بورسیه ها، می تواند برای گرفتن این بورسیه ها اقدام کند و در هزینه های تحصیلی خود صرفه جویی کند.

اگر خواستار تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی هستید، کشور ترکیه فرصت های بسیار خوبی را پیش روی شما قرار داده است و فقط کافی است تا تصمیم نهایی خود را بگیرید و با مشاوران باتجربه گروه آموزشی خبرنگاران تماس حاصل کنید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1311

به "تور ترکیه: تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید