رسانه های چینی: سلاح نو روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رسانه های چینی سلاح نو روسیه را از بمب اتمی هم خطرناک تر ارزیابی کردند.

رسانه های چینی: سلاح نو روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پرتال چینی Sina می نویسد: مجموعه های نظامی روسیه Sarmat ، Avangard و Yars دارای ویژگی های برجسته جنگی هستند که آن ها را برای دشمنان بالقوه بسیار خطرناک می سازد.

همانطور که در این مقاله اسم شده، مسلح کردن دوباره مجموعه های موشکی روسیه با این مدل های موشکی با برد بیش از ده هزار کیلومتر، آمریکا را در حالت ناامیدکننده ای قرار می دهد.

نویسنده نشریه توجه ویژه ای به سیستم موشکی آوانگارد دارد، وی می نویسد که پدافند هوایی آمریکا به علت محرمانه بودن موشک روسی قادر به رهگیری آن نیست و سرعت خارق العاده آن را به ویژه موثر می سازد.

در این مقاله تأکید شده است: موشک آوانگارد قادر است در 15 دقیقه به واشنگتن برسد. در این مدت آمریکایی ها حتی برای نوشیدن یک فنجان قهوه فرصت نخواهند داشت و فراتر از آن، قادر به دفع موشک روسی نخواهند بود.

نویسنده مقاله معتقد است در صورت بروز درگیری فرضی بین روسیه و ایالات متحده ، منطقه ها ساحلی آمریکا در برابر حمله متمرکز آوانگارد بدون دفاع خواهند بود. وی این موشک را شاهکار ارتش روسیه می داند و خاطرنشان می نماید که ویژگی های جنگی این موشک، آن را یک سلاح ترسناک تر از یک بمب هسته ای می نماید.

این نشریه بعلاوه بر رجحان کامل روسیه در زمینه سلاح های مافوق صوت تأکید می نماید. همانطور که اشاره شد، روسیه در سال های اخیر تعدادی موشک های مافوق صوت فراوری نموده است، این در حالیست که ایالات متحده در این زمینه از روسیه عقب تر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1150

به "رسانه های چینی: سلاح نو روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های چینی: سلاح نو روسیه از بمب اتمی ترسناک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید