سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد، نیاز لرستان به 200 هزار تُن فضای سردخانه ای دیگر

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان، به 200 هزار تن فضای سردخانه ای دیگر نیاز داریم.

سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد، نیاز لرستان به 200 هزار تُن فضای سردخانه ای دیگر

اسفندیار حسنی مقدم در مراسم افتتاح سردخانه کشاورزی کوهدشت که امروز 18 بهمن ماه برگزار گشت، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر که به نام انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده نامگذاری شده است سردخانه ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی کوهدشت به بهره برداری رسید.

وی شرح داد: یکی از خلأهای استان که سنوات گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بحث سردخانه محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: پیش بینی ما این است که به 200 هزار تن فضای انباری به شکل سردخانه نیاز داریم که ظرفیتی حدود 25 درصد محصولات ما است.

حسنی مقدم گفت: هم اکنون در استان 25 هزار تن فضای سردخانه ای بالای صفر و 5 هزار تن زیر صفر داریم و از سال گذشته نهضتی برای توسعه فضاهای سردخانه ای را آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به پروژه سردخانه محصولات کشاورزی کوهدشت نیز اضافه کرد: حجم این طرح 300 تن بوده که در سال ظرفیت هزار تن ذخیره دارد و با سرمایه گذاری 4 میلیارد تومان زمینه اشتغال 7 نفر را فراهم کرده و برای 3 میلیارد تومان تسهیلات نیز به بانک عامل معرفی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت کشاورزی کوهدشت، اضافه کرد: در این شهرستان بزرگ ترین مجتمع انارستان را با حجم 70 هزار تن تولید محصول داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1414

به "سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد، نیاز لرستان به 200 هزار تُن فضای سردخانه ای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد، نیاز لرستان به 200 هزار تُن فضای سردخانه ای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید