شهاب سنگ اشتهارد در کاخ گلستان نگهداری می شود

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، شهاب سنگ اشتهارد در کاخ گلستان نگهداری می شود.

شهاب سنگ اشتهارد در کاخ گلستان نگهداری می شود

بهار سال 1259 یک شهاب سنگ با ردی آتشین، مسافتی از آسمان ایران را طی کرد و در حوالی اشتهارد به زمین خورد. عشایری که آن حوالی چادر زده بودند، در پی رد این میهمان ناخوانده فضایی رفتند و آن را از گودالی 2.5 متری که بر اثر شدت برخورد ایجاد شده بود، بیرون آوردند.

این شهاب سنگ 54 کیلوگرمی که البته بدون دلیلی خاص به شهاب سنگ ورامین هم معروفیت دارد، آن زمان پس از چند بار دست به دست شدن به دربار ناصرالدین شاه تحویل و از آن زمان تا به امروز به مهمترین شهاب سنگ ایران تبدیل شد.

شهاب سنگ اشتهارد دیگر شهاب سنگ ناصرالدین شاه بود و بعد از ناصرالدین شاه معروفیتی جهانی هم پیدا کرد در حدی که 16 سال بعد یعنی در زمان مظفرالدین شاه یک آمریکایی به نام پروفسور هنری وارد با اطلاع از وجود چنین جرم آسمانی در ایران، راهی طولانی طی کرد و برای دیدن آن در کاخ گلستان پیروز شد با مظفرالدین شاه ملاقات کند.

وارد ابتدا از شاه می خواهد که به او اجازه عکاسی و وزن کردن شهاب سنگ داده شود و بعد با اصرار زیاد و گفت و گوی طولانی با مظفرالدین شاه پیروز می شود با اره خود تکه ای از آن را جدا کند و برای خود داشته باشد. البته وارد تکه های شهاب سنگ را بعدها به چند موزه در اروپا و آمریکا فروخت. رد اره این تاجر اشیا عجیب هنوز بر شهاب سنگ ناصرالدین شاه به جای مانده است.

این شهاب سنگ در کاخ گلستان تهران نگهداری می شود و علاقمندان می توانند در گوشه ای از قسمت اصلی کاخ آن را مشاهده کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1606

به "شهاب سنگ اشتهارد در کاخ گلستان نگهداری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب سنگ اشتهارد در کاخ گلستان نگهداری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید