صالحی امیری: کشتی در بهترین شرایط تاریخ خودش واقع شده است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این ملاقات که فضل الله باقرزاده نایب رئیس، سید عبدی افتخاری، مجید کیهانی عضو هیأت اجرایی، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری دنیا و المپیک و مشاور رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند، رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه انصافاً در این مدت زمانی که از حضور دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک می گذرد اتفاقات خوبی در این کمیته افتاده است.

صالحی امیری: کشتی در بهترین شرایط تاریخ خودش واقع شده است

وی توضیح داد: حدود 90 نفر کشتی گیر، مربی، دکتر، ماساژور، عوامل اجرایی در اینجا قرنطینه هستند و کسانی که آزمایششان منفی بود در اردو حضور دارند و امیر محمد یزدانی را نیز مجدداً آزمایش گرفتیم که آزمایش وی باز هم مثبت بود.

دبیر ادامه داد: برگزاری اردوها به این صورت مسائل و هزینه های بیشتری دارد، هزینه های تست، هزینه های خورد و خوراک و سایر هزینه های جانبی به فدراسیون فشار می آورد و باید حمایت لازم از ما انجام گردد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: این اردوها به جهت کسب سهمیه المپیک و به صورت فشرد و مستمر برگزار می گردد و ما از 12 وزن آزاد و فرنگی 6 وزن سهمیه داریم و باید در 6 وزن دیگر سهمیه بگیریم که رقابت های انتخابی آسیا در فروردین ماه و انتخابی در سطح دنیا در اردیبهشت ماه را پیش رو داریم.

وی تأکید کرد: پرچم عظیم جمهوری اسلامی در سالن نصب است تا کشتی گیران همواره یادشان باشد که باید این پرچم را بالا نگه دارند و به خاطر داشته باشند که اگر تحملشان را بالا ببرند، می توانند به طلای المپیک دست یابند و پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

دکتر صالحی امیری نیز در این ملاقات گفت: قصد داشتیم که امروز ضمن ملاقات با شما، یک جلسه ای را با رئیس فدراسیون و سرمربیان تیم های ملی در خصوص مسائل و دغدغه های کشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به تک تک شما علاقمندیم و عشق می ورزیم و شما سرمایه های ما هستید. الان به اعتقاد من کشتی در بهترین شرایط ممکن در تاریخ خودش واقع شده است. از این منظر که همه سرمایه های کشتی امروز درگیر تعالی و اوج کشتی هستند، هم سخت افزار و هم نرم افزار در کوشش این هستند که اتفاق خوبی در کشتی شکل بگیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بعد از اردو روزی را وقت بگذارید و در کمیته ملی المپیک حاضر شوید و ببینید که 90 درصد مشاهیر ورزش ما کشتی گیر هستند و بالای 40 تندیس ما مربوط به کشتی است و همین هفته نیز 5 تندیس دیگر در خصوص کشتی از عبداله موحد و امامعلی حبیبی و سایر قهرمانان رونمایی می کنیم.

وی ادامه داد: نهایتاً قرار است از تندیس نسل جدید قهرمانان ما از جمله بهداد سلیمی، علیرضا دبیر و خادم عزیز و همه عزیزانی که زحمت کشیده اند رونمایی کنیم.

صالحی امیری گفت: پیگیر مسائل کشتی هستم و با دبیر در تماس هستم، در خصوص برگزاری اردو در کیش هم مسئله ای نیست و حتماً هماهنگی های لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته این مورد احتیاج به موافقت رئیس فدراسیون دارد اما در حال حاضر کیش شرایط سفیدی در خصوص کرونا دارد و می توانیم اردوهای تیم های ملی کشتی را جهت تنوع در آنجا برگزار کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به خاطر کرونا در شرایط سختی به سر می بریم و همه زیر فشار و تورم و گرانی هستند اما باید بگویم که با درخشش شما در المپیک کام مردم ما شیرین می گردد و فراتر از کسب مدال، تغییر ذائقه مردم است و امیدوارم با حمایت شما عزیزان و مدیریت رئیس فدارسیون کشتی می تواند یک اتفاق عظیم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: صادقانه عرض می کنم من و تیم تصمیم گیری کمیته ملی المپیک به هر میزانی که در توانمان باشد به کشتی یاری خواهیم کرد. هم ما یاری می کنیم و هم وزارت ورزش این کار را می نماید و به این توافق رسیده ایم که ما هر میزانی که برایمان امکان دارد باید از کشتی حمایت کنیم چون نقطه امید ما در المپیک کشتی است.

صالحی امیری توضیح داد: اگر کسی فکر می نماید که ما نست به کشتی بی توجه هستیم این فکر اشتباه و گناه است، چرا که اولویت اول ما ورزش اول ما است.

وی ادامه داد: دبیر خوب درخشیده است و با تمام توان به میدان آمده و پیگیر است و همجنس و همزبان کشتی است و این نقطه عطفی است و من زحمات قبلی ها را نیز نفی نمی کنم مانند آقای خادم عزیز، آقای طالقانی و آقای یزدانی خرم همه زحمت کشیده اند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اگر کشتی گیران تقاضایی دارند همینجا مطرح نمایند و اگر موردی است به سرمربیان خود انتقال دهند تا آنها به ما این نکات را منعکس نمایند.

در ادامه این ملاقات محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ضمن تشکر از حضور رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در شرایط حساسی هستیم و مردم احتیاج به یک امید دارند و کوشش و زحمات شما و کسب مدال در المپیک می تواند به شادی مردم یاری کند.

وی ادامه داد: ما تمام کوششمان را می کنیم که با تمام وجودمان بجنگیم، تا بتوانیم دل مردم خوبمان را شاد کنیم و از رئیس فدراسیون کشتی نیز به خاطر حمایت از ما تشکر می کنیم.

بنا گفت: صالحی امیری را بعنوان یک انسان والا می شناسم و می دانم که چقدر برای ورزش کوشش می کنید.

وی توضیح داد: به نظرم مربیان ما کمتر دیده شده و مظلوم واقع شده اند و باید به آنها رسیدگی گردد.

بنا در خاتمه تولد حسن یزدانی را که دیروز (آدینه) بود را تبریک گفت و وی را اسطوره کشتی ایران خواند.

غلامرضا محمدی نیز ضمن خوش آمد گویی به مهمانان حاضر در این ملاقات، توضیح داد: دکتر صالحی امیری یک انسان عظیم هستند و از رئیس فدراسیون کشتی تشکر می کنم که از جنس کشتی است.

وی ادامه داد: به شخصه صحبت ها را با بچه ها کردیم و هدف هم تعیین است و می دانیم دنبال چه هدفی هستیم و از همه چیز مهمتر حضور محمد بنا در کنار من است و این ارتباط بین بچه های آزاد و فرنگی تجربه خوبی برای ما بوده است.

محمدی گفت: فروردین ماه باید برای کسب 3 سهمیه در کشتی آزاد و 3 سهمیه در کشتی فرنگی بجنگیم و امیدوارم که کشتی ما با 12 سهمیه به المپیک برود و انشا اله در آنجا افتخارآفرین باشیم.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم که حمایت های لازم از کشتی بگردد، چراکه شرایط سخت است و کشتی گیران و مربیان همه مشکل مالی دارند و امیدوارم که این مسائل برطرف گردد.

مصطفی حسین خانی به نمایندگی از آزادکاران در این ملاقات گفت: برای مسائل کشتی گیران از جمله اشتغال و بیمه آنها کاری کنید، چراکه بعد از دوران قهرمانی دچار مسائل خیلی عظیمی می شوند.

محمدعلی گرایی نیز به نمایندگی از فرنگی کاران گفت: امیدوارم در این چند ماه که به المپیک مانده از ما حمایت لازم بگردد و مسائل را نیز آقای حسین خانی گفتند.

در خاتمه این مراسم نیز حسن یزدانی کیک تندیس از چهره خود را به مناسبت سالروز تولدش، برش زد و مورد تشویق حاضرین در سالن نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 799

به "صالحی امیری: کشتی در بهترین شرایط تاریخ خودش واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: کشتی در بهترین شرایط تاریخ خودش واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید